640
Συστάσεις Διατροφής

Μικρά μυστικά για να χαθούν τα κιλά των εορτών

10 Ιανουαρίου 2011
1 λεπτό να διαβαστεί
Μικρά μυστικά για να χαθούν τα κιλά των εορτών

Photo source: www.bigstockphoto.com

Οι εορτές  των Χριστουγέννων πέρασαν,  τα γευστικά μελομακάρονα , οι κουραμπιέδες οι απολαυστικές δίπλες, η βασιλόπιτα, τα ποτά και τα νόστιμα φαγητά  που γευτήκαμε στο Χριστουγεννιάτικο και Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, μας πρόσθεσαν λίγες ή περισσότερες θερμίδες, από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός μας ημερησίως.

Στο ίδιο έργο θεατές, είδαμε το νούμερο στη ζυγαριά να ανεβαίνει. Πώς πρέπει να αντιδράσουμε; Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβουμε ότι το βάρος είναι συνάρτηση της ποσότητας, της θρεπτικής αξίας των τροφών που τρώμε, της διατροφική ισορροπίας που έχουμε κατά την διάρκεια της ημέρας και της άσκησης που εκτελούμε.

Επιπλέον, υπάρχει ένας ακόμη παράγοντας που πολλές φορές αποτελεί αρνητικό παράγοντα στο να χειριστούμε σωστά  το επιπλέον βάρος: ο πανικός, που δημιουργείται, όταν ανεβαίνοντας στη ζυγαριά, διαπιστώσουμε ότι έχουμε πάρει κιλά. Αυτό μας αγχώνει και μας οδηγεί στο να κάνουμε  δίαιτες αποτοξίνωσης, χημικές δίαιτες, δίαιτες με πολύ λίγες θερμίδες με τις  οποίες το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να χάσουμε γρήγορα κιλά τα οποία θα τα ξαναπάρουμε πολύ γρήγορα και πάλι διότι το βάρος που έχει χαθεί είναι υγρά και μυϊκός ιστός.

Επιπλέον, ακολουθώντας τέτοιου είδους «δίαιτες», ενώ πριν από λίγες ημέρες η θερμιδική μας πρόσληψη ήταν τριπλάσια έως τετραπλάσια, ο οργανισμός θα παθαίνει «διατροφικό» σοκ  με την απότομη μείωση των θερμίδων. Συνήθως, αντέχουμε τη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων για μικρό διάστημα, και εν συνεχεία οδηγούμαστε  σε κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής, έχουμε δηλαδή έχουμε την εμφάνιση της  επεισοδιακής  υπερφαγίας.

Άρα τα βασικά διατροφικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε  για να χάσουμε σωστά το επιπλέον βάρος των εορτών, χωρίς κόπο και χωρίς να δημιουργήσουμε επεισόδια υπερφαγίας είναι:

  • Να βάζουμε  ρεαλιστικούς στόχους δηλαδή να χάνουμε 3-4 κιλά το μήνα.
  •  Να μειώσουμε  την ποσότητα των τροφών που καταναλώναμε τις ημέρες των εορτών κατά 30%.
  • Να έχουμε ένα πολύ θρεπτικό πρωινό, όπως για παράδειγμα ένα ποτήρι ημιάπαχο γάλα με 1 φλιτζάνι δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες ή δύο φέτες ψωμί ολικής με λίγο βούτυρο και μέλι με 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι.
  • Να καταναλώνουμε συχνά γεύματα (5 - 6 την ημέρα)
  • Να καταναλώνουμε 3-5 μερίδες  φρούτων την ημέρα
  • Να συνοδεύουμε πάντα το μεσημεριανό και το βραδινό σας γεύμα με σαλάτα εποχής
  • Να περιορίζουμε τα λιπαρά τρόφιμα στη διατροφή μας, όπως τα λουκάνικα, το ζωικό  βούτυρο  και τις μεγάλες ποσότητες τυριού.
  • Να μαγειρεύουμε υγιεινά και  αποφεύγουμε τα τηγανισμένα τρόφιμα
  • Να περιορίσουμε τη συχνότητα κατανάλωσης γλυκών, σε ένα γλυκό την εβδομάδα.
  • Η εβδομαδιαία διατροφή μας θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες τροφίμων, όπως όσπρια, μαγειρεμένα λαχανικά, ψάρια, λευκό κρέας, μακαρόνια και κόκκινο κρέας.
  • Τέλος,  θα πρέπει να αυξήσουμε την φυσική δραστηριότητα, δηλαδή να έχουμε 20-30 λεπτά γρήγορο περπάτημα, τουλάχιστον 4-5 φορές την εβδομάδα. 
  • Νίκος Ζέρβας
    Νίκος Ζέρβας Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Νικόλαος Ζέρβας είναι Διατολόγος-Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (MSc) στην τεχνολογία ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας.Παρέχει τις διαιτολογικές υπηρεσίες του, στο γραφείο του στο Κιάτο Κορινθίας.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.