743
Συστάσεις Διατροφής

Συμπληρώματα διατροφής και αλλαγές στον τρόπο ζωής για να ξεχάσετε τη δυσκοιλιότητα!

symplhrwmata diatrofhs kai dyskoiliothta

Photo source: www.bigstockphoto.com

Για την επιτυχή αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι απαραίτητες κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Ποιες είναι οι αλλαγές αυτές;

  • Η άσκηση φαίνεται πως μπορεί να βοηθήσει στην κινητικότητα του εντέρου Βρείτε την άσκηση που σας ευχαριστεί και εντάξτε την στο πρόγραμμά σας για τουλάχιστον 30 λεπτά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.
  • Μειώστε το στρες της καθημερινότητας, καθώς επηρεάζει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Μια βόλτα με το σκύλο σας, η ανάγνωση του αγαπημένου σας βιβλίου, η ενασχόληση με το hobby σας είναι μερικοί τρόποι να χαλαρώσετε.
  • Μην αγνοείτε το ανακλαστικό της κένωσης και ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες που είναι πιο έντονο.
  • Αλλάξτε τον τρόπο που κάθεστε στη λεκάνη της τουαλέτας. Αντί για τη συνηθισμένη θέση των 90 μοιρών (η γωνία με την οποία τα ισχία σας είναι λυγισμένα), δοκιμάστε τη θέση των 35 μοιρών για να διευκολύνετε την έξοδο των κοπράνων.

Αν ωστόσο ο συνδυασμός των αλλαγών στη διατροφή και στο τρόπο ζωής δεν είναι αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας τότε κάποια διατροφικά συμπληρώματα μπορούν να βοηθήσουν.

Συμπληρώματα δαιτροφής κατά της δυσκοιλιότητας

Συμπληρώματα φυτικών ινών

Μπορείτε να δοκιμάσετε ένα συμπλήρωμα φυτικών ινών αν δεν μπορείτε να επιτυγχάνετε καθημερινά το στόχο των 25-35 γραμμαρίων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το ψύλλιο που είναι πλούσια πηγή διαλυτών φυτικών ινών. Οι επιστημονικές μελέτες δείχνουν πως τα συμπληρώματα φυτικών ινών μπορούν να είναι αποτελεσματικά, αλλά σε ορισμένους πάσχοντες μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα και κοιλιακό πόνο. Μπορείτε να στοχεύετε στην πρόσληψη περίπου 20-25 γραμμαρίων φυτικών ινών από τη διατροφή σας και 5 περίπου γραμμαρίων από κάποιο συμπλήρωμα πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ιατρού ή του φαρμακοποιού σας.

Συμπληρώματα με ήπια καθαρτική δράση

Ακόμη, στο εμπόριο κυκλοφορούν διάφορα σκευάσματα με φυσικά προϊόντα με ήπια καθαρτική δράση όπως τα φύλλα σέννας, η γλυκόριζα, το χαμομήλι και η βαλεριάνα. Ωστόσο, οι αναφορές σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους προέρχονται κυρίως από προσωπικές εμπειρίες και δεν τεκμηριώνονται επαρκώς από επιστημονικές μελέτες.

Για να επιλέξετε το σκεύασμα που σας ταιριάζει συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας. Μην ξεχνάτε όμως, πως θα πρέπει να συνδυάσετε όλες τις αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής μαζί με τα συμπληρώματα για να παρατηρήσετε κάποια βελτίωση στο πρόβλημα.

  • Ευσταθία Παπαδά Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, Ph.D.(cand)

    Η Ευσταθία Παπαδά είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην Κλινική Διατροφή και Δημόσια Υγεία. Εργάζεται ως Εξωτερικός Συνεργάτης στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, ενώ παράλληλα είναι Υποψήφια Διδάκτορας εστιάζοντας στο κομμάτι της διατροφικής αντιμετώπισης της Ιδιοπαθούς Φλεγμονώδους Νόσου του Εντέρου.

×
Σας ενδιαφέρει επίσης:
×