640
Συστάσεις Διατροφής

Πώς θα φτάσετε την σύσταση για φυτικές ίνες;

10 Νοεμβρίου 2015
3 λεπτά να διαβαστεί

Tον τελευταίο καιρό, ακούτε ολοένα και πιο συχνά για τις φυτικές ίνες, τα οφέλη τους για τον οργανισμό, την υγεία και την ευεξία σας. Παρόλο που δεν ανήκουν στα λεγόμενα «θρεπτικά συστατικά» της τροφής, αποτελούν σημαντικό συστατικό της διατροφής. Έχουν οφέλη που ξεκινούν από την καλή λειτουργία του εντέρου και την καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και φθάνουν έως τη μείωση της χοληστερόλης και την απώλεια βάρους.Έχετε σίγουρα ακούσει να μιλούν για διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, αλλά δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά.

Τι είναι λοιπόν αυτές οι περίφημες φυτικές ίνες, ποια είναι τα βασικά τους είδη και πόσες από αυτές πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά;

Η ποσότητα φυτικών ινών που πρέπει να καταναλώνετε ορίζεται από τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία σας. Παρόλο όμως που οι φυτικές ίνες περιέχονται σε πολλά τρόφιμα της καθημερινότητας, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά, παρόλο δηλαδή που υπάρχουν αναρίθμητοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να τις εντάξετε στη διατροφή σας, στην Ελλάδα φαίνεται ότι δεν καταφέρνουμε να συμμορφωθούμε με αυτές τις συστάσεις.

Στο κουίζ που ακολουθεί, δεν θα μάθετε μόνο πόσες φυτικές ίνες πρέπει να καταναλώνετε και πού θα τις βρείτε, αλλά θα βρείτε και έξυπνα tips με τα οποία θα εξασφαλίσετε την επαρκή και πολύτιμη για την υγεία σας πρόσληψη σε φυτικές ίνες, χωρίς να δυσκολευτείτε καθόλου!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Anderson JW, Baird P, Davis RH Jr, Ferreri S, Knudtson M, Koraym A, Waters V, Williams CL. 2009. Health benefits of dietary fiber. Nutr Rev. Apr;67(4):188-205. doi: 10.1111/j.1753-4887.2009.00189.x. Review.

Buttriss JL, Stokes CS (2008) Dietray Fibre and Health: an overview, Nutrition Bulletin, 33, 186–200

Gibney MJ, Vorster HH, Kok FJ (2007) Πέψη και μεταβολισμός των υδατανθράκων , Εισαγωγή στη Διατροφή του ανθρώπου, Εκδόσεις Παρισιάνου ΑΕ, Αθήνα, σελ 89-104

Geissler C and Powers H (2005) Carbohydrate metabolism In: Human Nutrition, 11th edition, China, pp 103 – 124

Maghsoudi Z, Azadbakht L. How dietary patterns could have a role in prevention, progression, or management of diabetes mellitus? Review on the current evidence. 2012. J Res Med Sci. Jul;17(7):694-709

Weickert MO, Pfeiffer AF. 2008. Metabolic effects of dietary fiber consumption and prevention of diabetes. J Nutr. Mar;138(3):439-42. Review.

USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 28, NDB No 20014, 20071, 20038, 20040. Accessed on 20th September 2015 http://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods

  • Θάλεια Καρδάτου
    Θάλεια Καρδάτου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Μέγαρα Αττικής. Σπούδασε στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών απ'όπου αποφοίτησε τον Ιούλιο του 2010.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.