640
Διατροφή

6 πρωινά που θρέφουν τον εγκέφαλό σας

21 Αυγούστου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
margarini panw se feta mauro pswmi frouta kai xymos

Photo source: www.bigstockphoto.com

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το πρωινό είναι το βασικότερο γεύμα της ημέρας. Το πρωί όταν ξυπνάτε χρειάζεστε άμεσα ένα πλούσιο και συνάμα θρεπτικό πρωινό καθώς έχετε μείνει αρκετές ώρες νηστικοί, λόγω του ύπνου. Πέρα όμως από τη θρέψη, το πρωινό γεύμα που αποτελείται από κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα, μπορεί να σας «ακονίσει» τον εγκέφαλό και σας κάνει πιο συγκεντρωμένους και εύστροφους!

Ποια είναι τα απαραίτητα συστατικά ενός «ευφυούς» πρωινού;

Αρχικά ο ψευδάργυρος, ο οποίος βρίσκεται σε υψηλές συγκεντρώσεις στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, μια κρίσιμη περιοχή για τη μάθηση και τη μνήμη, η βιταμίνη Β12 που διατηρεί τα έλυτρα που προστατεύουν τα νεύρα του εγκεφάλου και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα όπως το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), που βοηθούν να κρατηθούν οι νευρώνες του εγκεφάλου ζωντανοί. Επιπλέον, o εγκέφαλος δεν μπορεί ν’ αποθηκεύσει γλυκόζη, έτσι χρειάζεται τη συνεχή παροχή της από τη γλυκόζη του αίματος. Γι’ αυτό το λόγο τρόφιμα ολικής αλέσεως (πλούσια σε φυτικές ίνες) είναι ιδανικά και αποδίδουν σταδιακή απελευθέρωση γλυκόζης, κύριο καύσιμο του εγκεφάλου. Παρακάτω, ακολουθούν διάφορες εναλλακτικές πρωινών γευμάτων που θα κρατήσουν τα κύτταρα του εγκεφάλου σας υγιή, για δυνατό μυαλό!

Όποια εναλλακτική πρωινού και να επιλέξετε θυμηθείτε: ότι το μυαλό σας επωφελείται από μια γενικά καλά ισορροπημένη διατροφή γεμάτη από ποικιλία υγιεινών τροφίμων.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Gupta S. Brain food: Clever eating. Nature. 2016 Mar 3;531(7592):S12-3.

Probst A., Humpeler S., Heinzl H., Blasche G., Ekmekcioglu C. Short-term effect of macronutrient composition and glycemic index of a yoghurt breakfast on satiety and mood in healthy young men. Forsch Komplementmed. 2012;19(5):247-51.

Fernando G.P. Brain foods: the effects of nutrients on brain function. Nature Reviews Neuroscience 9, 568-578 (July 2008)

Harvard, School of public health. Antioxidants: Beyond the Hype. http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/antioxidants/

ADD & ADHD Health Center. Brain Foods That Help You Concentrate Slideshow. Accessed on 4th October 2015

Egg Nutrition Center. Eggs are grade A after all. Accessed on 21st April 2016

http://www.eggnutritioncenter.org/science-education/health-professional/eggs-are-grade-a-after-all/

  • Ειρήνη Βότση
    Ειρήνη Βότση Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βότση Eιρήνη - Χρυσοβαλάντου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, αυτή την περίοδο ακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση στην Κλινική διατροφή. Εργάζεται στο διαιτολογικό γραφείο που διατηρεί στη Λήμνο απ’ το 2009.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.