Διατροφή

Πώς να εντάξω τη μπανάνα στη διατροφή μου;

01 Μαΐου 2017
2 λεπτά να διαβαστεί
pos na entakso ti banana sti diatrofi mou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το τιμώμενο τρόφιμο στην εκπομπή «Γεύσεις από Ελλάδα», στην οποία είχα τη χαρά να παρευρεθώ, ήταν η αγαπητή σε όλους ... μπανάνα! Μαζί με τη δημοσιογράφο Ολυμπιάδα-Μαρία Ολυμπίτη συζητήσαμε για τη θρεπτική αξία της μπανάνας και με ποιους τρόπους μας ωφελεί.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της μπανάνας;

Η μπανάνα είναι ένα φρούτο, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά βιταμίνες και μέταλλα. Μία μεγάλη μπανάνα περιέχει περίπου 31γρ. υδατανθράκων και μας δίνει περίπου 120 θερμίδες, σε αντίθεση με τα συνήθη φρούτα, όπως το μήλο και το αχλάδι αποδίδουν περίπου 60 θερμίδες. Η μπανάνα, δηλαδή αντιστοιχεί σε 2 μερίδες φρούτων και ίσως αυτός είναι και ο λόγος που είναι ένα παρεξηγημένο φρούτο, καθώς ακούγεται ο μύθος ότι όταν κάποιος κάνει δίαιτα δεν επιτρέπεται να τρώει μπανάνα ή ότι η μπανάνα «παχαίνει».

Ποιες βιταμίνες συναντάμε στη μπανάνα; Περιέχει υψηλή ποσότητα βιταμίνης C, καλύπτοντας το 20% της ποσότητας που πρέπει να καταναλώνουμε μέσα στη μέρα μας, και δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επιπλέον, περιέχει την αντιοξειδωτική βιταμίνη Α, η οποία μας βοηθάει στην όραση και μικρές ποσότητες βιταμίνης Κ και Ε. Περιέχει σχεδόν όλες τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και υψηλή συγκέντρωση της βιταμίνης Β6. Η μπανάνα επίσης είναι ένα γνωστό φρούτο πλούσιο σε Κάλιο, καλύπτοντας το 14% της ποσότητας που πρέπει να καταναλώνουμε, καθώς επίσης περιέχει και σημαντική ποσότητα μαγνησίου.

Ποια τα οφέλη της μπανάνας στον οργανισμό μας;

  • Μας δίνει ενέργεια, λόγω της ποσότητας υδατανθράκων που περιέχει.
  • Πέρα από την ποικιλία των θρεπτικών της συστατικών περιέχει και φυτικές ίνες. Καταναλώνοντας, δηλαδή, μία μεγάλη μπανάνα λαμβάνουμε το 14% των φυτικών ινών που συνίσταται να καταναλώνουμε ημερησίως. Οι φυτικές ίνες μας βοηθούν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος, να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις δυσκοιλιότητας, καθώς επίσης μας χορταίνουν καλύτερα.
  • Αποτελεί μία εξαιρετική πηγή πρεβιοτικών, που βοηθούν την ανάπτυξη των ωφέλιμων βακτηρίων στον οργανισμό μας.
  • Βοηθάει στην υπέρταση, λόγω της υψηλής ποσότητας καλίου που περιέχει. Το κάλιο δρα στον οργανισμό μας μαζί με τους μηχανισμούς του νατρίου (αλατιού). Όταν το κάλιο αυξάνεται, το νάτριο μειώνεται. Οπότε η μπανάνα μπορεί να ενταχθεί σε ένα διαιτολόγιο για τη βελτίωση της υπέρτασης, καθώς με τον τρόπο αυτό, βοηθάει στο να υπάρχει καλύτερη εξισορρόπηση των υγρών στον οργανισμό, όπως στην περίπτωση των ατόμων που έχουν υπέρταση ή και κατακράτηση υγρών.
  • Συμβάλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, καθώς περιέχει υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης, ένα απαραίτητο για τον οργανισμό μας αμινοξύ το οποίο μετατρέπεται σε σεροτονίνη, η οποία είναι ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου για την καλή διάθεση. Επιπλέον, λόγω του φολικού οξέος και της βιταμίνης Β6, καθώς και όλων των βιταμινών του συμπλέγματος Β μας, η μπανάνα μας βοηθάει να μην αγχωνόμαστε.
  • Για τα άτομα που αθλούνται και έχουν συνήθως το αίσθημα του πιασίματος ή έχουν κράμπες, η μπανάνα είναι μία καλή πηγή μαγνησίου. Θα λέγαμε, λοιπόν ότι είναι μία καλή επιλογή σνακ αμέσως μετά το γυμναστήριο ή το είδος άσκησης που ο καθένας επιλέγει.
  • Η μπανάνα επίσης περιέχει και αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως τα καροτενοειδή, τα οποία βοηθούν να καταπολεμηθούν οι ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό μας, και παρέχει επομένως προστασία από χρόνιες ασθένειες.

Πώς μπορώ να καταναλώσω τη μπανάνα μέσα στη μέρα μου;

Η μπανάνα αποτελεί από μόνη της μία πολύ καλή επιλογή σνακ, που μπορούμε να την καταναλώσουμε οποιαδήποτε στιγμή μέσα στη μέρα μας, είτε ως δεκατιανό ή απογευματινό. Επιπλέον, δε χρειάζεται κάποιο σκεύος (πχ μαχαίρι) για να την καθαρίσεις, όπως συνήθως χρειάζονται άλλα φρούτα, καθώς επίσης και δε λερώνει.

Παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κάποιο γάλα χαμηλό σε λιπαρά σε ένα μίξερ, και να θυμίζει πολύ τη γεύση του αγαπημένου μιλκ-σεικ ή σαν ένα smoothie. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κάποιο γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, είτε και με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης. Μπορεί , επίσης να καταναλωθεί μαζί με μία φέτα ψωμί, λίγο ταχίνι και σουσάμι, είτε ακόμα να την καταναλώσουμε μαζί με λίγα καρύδια και μέλι, αποτελώντας μάλιστα ένα πολύ καλό σνακ για πριν την προπόνηση.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη.

  • Ελένη Τσαχάκη
    Ελένη Τσαχάκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Τσαχάκη Ελένη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες στην περιοχή της Αττικής, ενώ από το 2016 εργάζεται στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας του medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.