738
Διατροφή

Ποια δημητριακά είναι τα πιο θρεπτικά;

12 Οκτωβρίου 2009

Τα δημητριακά βρίσκονται στη βάση της διατροφικής πυραμίδας. Υπάρχει ωστόσο μια παρανόηση σχετικά με αυτά, καθώς οι περισσότεροι όταν ακούνε τη λέξη δημητριακά νομίζουν ότι αναφερόμαστε μόνο σε αυτά του πρωινού. Στην πραγματικότητα αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει τα ζυμαρικά, το ψωμί, το ρύζι, το καλαμπόκι, την πατάτα, τη σίκαλη, τη βρώμη, το κριθάρι και πολλά άλλα τρόφιμα της καθημερινής μας διατροφής. Για να γίνει πιο γνωστή η σημαντικότητα των δημητριακών στη διατροφή μας αλλά και για να μάθει το κοινό ποια είναι τα θρεπτικά τους συστατικά, ήμουν καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm.

Τα δημητριακά αν και ανήκουν όλα σε μία κοινή κατηγορία, καθένα τους έχει τη δική του «προσωπικότητα», όπως παρατήρησε πολύ σωστά ο δημοσιογράφος κ. Γιάννης Ιωάννου. Συμπληρώνοντας τη λογική του αυτή, συμβούλεψα τους ακροατές μας να επιλέγουν δημητριακά από όλα τα είδη για προσλαμβάνουν τα διαφορετικά οφέλη που αυτά προσφέρουν. Κάποια από αυτά είναι ο κορεσμός που δίνουν οι φυτικές ίνες, η καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, χάρη στα μέταλλα και στις βιταμίνες Β, αλλά και η μείωση της απορρόφησης χοληστερόλης, το οποίο είναι και αυτό αρμοδιότητα των φυτικών ινών.

Σε συζήτηση που εξελίχθηκε με τους ακροατές, κλήθηκα να απαντήσω ερωτήματα για το πώς θα πρέπει να επιλέγουν τα δημητριακά τους, από πού πρέπει να τα αγοράζουν και τι πρέπει να προσέχουν στη διατροφική τους ετικέτα. Για να σας λυθούν αυτές οι απορίες, μπορείτε να ακούσετε το παρακάτω ηχητικό απόσπασμα.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×