739
Δίαιτα

5+ λόγοι να πιείτε έναν ελληνικό καφέ

22 Σεπτεμβρίου 2017

Τον καταλαβαίνετε αμέσως από το χαρακτηριστικό του άρωμα και αυτό το άρωμα είναι αρκετό για να σας ξυπνήσει το πρωί ή να σας δώσει την απαραίτητη ενέργεια και διάθεση να συνεχίσετε την ημέρα σας στο γραφείο, τη σχολή ή το γυμναστήριο. Πέραν της ψυχολογικής ανάτασης και ευχαρίστησης, υπάρχουν πολλοί ακόμα λόγοι για να απολαμβάνετε έναν (και όχι μόνο) ελληνικό καφέ μέσα στην ημέρα, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης και με μέτρο διατροφής!

1. Προστατεύει την καρδιά σας

Ο ελληνικός καφές αγαπάει την καρδιά σας και αυτό μας επιβεβαιώνει η γνωστή μελέτη της Ικαρίας, όπου φάνηκε ότι η κατανάλωση ελληνικού καφέ, και λιγότερο άλλων τύπων καφέ, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης αθηροσκλήρωσης, λόγω της καλύτερης λειτουργίας του ενδοθηλίου που παρατηρήθηκε με την κατανάλωση καφέ. Το ενδοθήλιο βρίσκεται στο εσωτερικό των αγγείων σας και είναι σημαντικό να λειτουργεί καλά, καθώς έτσι ρέει ομαλά το αίμα από την καρδιά στους ιστούς του σώματος, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται η λειτουργία της.

2. Συμβάλλει στη μακροζωία

Αρκετές μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση καφέ με την πρόληψη ή και προστασία από χρόνιες παθήσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2, τα καρδιαγγειακά και κάποιες μορφές καρκίνου, όπως του ήπατος και του ορθού. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τον σακχαρώδη διαβήτη, ανασκόπηση 18 ερευνών έδειξε ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφέ (3-4 κούπες καθημερινά) σχετίζεται με 25% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη! Δεδομένου λοιπόν, ότι προστατεύει από κάποιες σοβαρές παθήσεις, μπορεί να συμβάλλει στη μακροζωία! Μάλιστα, έρευνα έδειξε ότι ο κίνδυνος θνησιμότητας μπορεί να μειωθεί ακόμα και κατά 20-26% στα άτομα που καταναλώνουν καφέ.

3. Αντιοξειδωτική προστασία

Γνωρίζετε ότι ένα φλιτζάνι ελληνικού καφέ περιέχει περίπου 223mg αντιοξειδωτικών, περισσότερα δηλαδή από ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι; Έτσι, προστατεύει την υγεία σας και ενισχύει την άμυνα του οργανισμού σας, καθώς τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται από το σώμα, ως παράγωγα του μεταβολισμού ή όταν αυτό εκτίθεται σε στρες ή σε επιβαρυμένο περιβάλλον (τσιγάρο, ρύποι, τοξικές ουσίες κ.ά.).

4. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης

Πέρα από την ευχαρίστηση που δημιουργεί το άρωμα και η κατανάλωση του ελληνικού καφέ, έρευνα του Harvard μελέτησε τη συσχέτιση της κατανάλωσης καφέ με την κατάθλιψη, όπου φάνηκε ότι κατανάλωση μεγαλύτερη από 4 κούπες καφέ καθημερινά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης κατά 20%! Αυτό το ποσοστό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν αναλογιστούμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, 3 στους 10 άνδρες και 7 στις 10 γυναίκες στην Ελλάδα πάσχουν από κατάθλιψη.

5. Σας βοηθάει να διαχειριστείτε το σωματικό σας βάρος

Η καφεΐνη που περιέχεται στον καφέ μπορεί να αυξήσει τις καύσεις σας κατά 11% και να βοηθήσει στην καύση του λίπους. Πιο συγκεκριμένα, η κατανάλωση 3 περίπου καφέδων την ημέρα φάνηκε να αυξάνει τις καύσεις κατά 100 θερμίδες. Επιπλέον, τις ώρες που σας πιάνουν λιγούρες ή ανάγκη για τσιμπολόγημα ή γλυκό, και δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα του φαγητού, ένας ελληνικός καφές, σκέτος ή με κάποιο γλυκαντικό, μπορεί πολύ ευχάριστα να σας καλύψει και να σας προφυλάξει από τις περιττές θερμίδες!

6. Για πνευματική τόνωση

Η καφεΐνη που περιέχει ο καφές ασκεί ήπια διεγερτική δράση στο κεντρικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα την πνευματική τόνωση και την ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης. Ένα καφεδάκι λοιπόν πριν τις εξετάσεις ή μία δύσκολη μέρα στη δουλειά είναι ό,τι πρέπει! Είναι τόσο σημαντική η επίδραση του καφέ στην εγκεφαλική λειτουργία που έρευνες τον έχουν συσχετίσει και με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης νευρολογικών παθήσεων, όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.

7. Σωματική εγρήγορση

Ένα καφεδάκι πριν την προπόνηση ή το γυμναστήριο μπορεί να σας βοηθήσει στην καλύτερη αθλητική απόδοση, καθώς η καφεΐνη διεγείρει την απελευθέρωση επινεφρίνης, η οποία αυξάνει την εγρήγορση και σας προετοιμάζει για την άθληση! Επιπλέον, ενεργοποιεί τους μύες και λόγω της επίδρασής της στο κεντρικό νευρικό σύστημα, μειώνει και το αίσθημα της κόπωσης.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Rachel Huxley, DPhil; Crystal Man Ying Lee, PhD; Federica Barzi, PhD; et al Leif Timmermeister; Sebastien Czernichow, MD, PhD; Vlado Perkovic, MD, PhD; Diederick E. Grobbee, MD, PhD; David Batty, PhD; Mark Woodward, PhD. Coffee, Decaffeinated Coffee, and Tea Consumption in Relation to Incident Type 2 Diabetes MellitusA Systematic Review With Meta-analysis. Arch Intern Med. 2009;169(22):2053-2063.

Siasos G, Oikonomou E, Chrysohoou C, Tousoulis D, Panagiotakos D, Zaromitidou M, Zisimos K, Kokkou E, Marinos G, Papavassiliou AG, Pitsavos C, Stefanadis C. Consumption of a boiled Greek type of coffee is associated with improved endothelial function: the Ikaria study. VascMed. 2013 Apr;18(2):55-62.

Esther Lopez-Garcia, PhD, Rob M. van Dam, PhD, Tricia Y. Li, MD, Fernando Rodriguez-Artalejo, MD, PhD, and Frank B. Hu, MD, PhD. The Relationship of Coffee Consumption with Total and Disease-Specific Mortality: a Cohort Study. Ann Intern Med. 2008 Jun 17; 148(12): 904–914.

Maia L, de Mendonça A. Does caffeine intake protect from Alzheimer's disease? Eur J Neurol. 2002 Jul;9(4):377-82.

  • Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.

×
×