Δίαιτα

Πουρές και δίαιτα: γίνεται;

09 Μαΐου 2016
9319 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Πουρές και δίαιτα: γίνεται;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η πατάτα είναι ένα λαχανικό που τρελαίνονται μικροί και μεγάλοι και κάτι παρόμοιο γίνεται φυσικά και με τον πουρέ πατάτας. Είναι πολλοί βέβαια, αυτοί που αναρωτιούνται εάν ο πουρές πατάτας μπορεί να κατέχει κάποια θέση μέσα σε μια δίαιτα αδυνατίσματος. Η απάντηση είναι φυσικά, θετική, αρκεί να φροντίσετε τα παρακάτω βασικά σημεία!

Πώς ο τρόπος παρασκευής επηρεάζει τη θερμιδική αξία του πουρε;

Ο τρόπος παρασκευής του πουρέ καθώς επίσης και η προσθήκη των διάφορων συστατικών για να καταλήξουμε σε αυτό το νόστιμο έδεσμα, θα καθορίσει τις τελικές θερμίδες του. Μια μερίδα πουρέ που έχει ετοιμαστεί με βούτυρο και πλήρες γάλα θα φτάσει να αποδίδει έως και 240 θερμίδες, σε αντίθεση με τον πουρέ ο οποίος παρασκευάστηκε με ημίαπαχο γάλα και αποδίδει περίπου 150 θερμίδες ή τον πουρέ που παρασκευάστηκε μόνο με νερό και δεν αποδίδει πάνω από 110 θερμίδες ανά μερίδα. Φυσικά εάν θέλετε να φτιάξετε έναν παραδοσιακό πουρέ μπορείτε να προσθέσετε είτε ελαιόλαδο ή μαργαρίνη αντί για βούτυρο κάτι το οποίο θα μας εφοδιάσει με καλά λιπαρά και φυσικά θα περιορίσει τα κορεσμένα λιπαρά από το βούτυρο και τις θερμίδες.

Πόσο πουρέ να καταναλώσετε;

Μπορεί η πατάτα να είναι από μόνη της μια καλή πηγή φυτικών ινών, καλίου και βιταμίνης C και ο πουρές να είναι εύπεπτος και ελαφρύς εάν παρασκευαστεί σωστά, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, ίσως και το σημαντικότερο, που είναι η ποσότητα που θα καταναλώσετε, κάτι που ισχύει για όλα τα τρόφιμα. Καταλαβαίνετε ότι ακόμη και ο πιο φτωχός σε θερμίδες πουρές να είναι, αν καταναλώσετε πολλαπλάσια μερίδα, στο τέλος της ημέρας στο ενεργειακό ισοζύγιο που θα καθορίσει το βάρος σας αυτό που μετράει είναι οι συνολικές θερμίδες απ’όλα τα τρόφιμα ή φαγητά.

Πάντως επειδή ο ρόλος που παίζει ο πουρές στην διατροφή είναι κυρίως του συνοδευτικού, η μερίδα του 1 φλιτζανιού είναι είναι ικανή να σας χορτάσει χωρίς να σας επιβαρύνει με θερμίδες και περιττά λιπαρά.

Με τι να τον συνοδέψετε;

Αρχικά, να θυμάστε ότι πάντα μπορείτε να δώσετε γεύση με διάφορα μυρωδικά στον ίδιο τον πουρέ. Από την άλλη, είναι γνωστό ότι οι πατάτες και ο πουρές πατάτας έχουν πάντα περίοπτη θέση στο τραπέζι μας και στην δίαιτα των μεσογειακών λαών και όχι μόνο, αφού είναι συνήθως ένα γευστικό, γρήγορο και εύκολο συνοδευτικό του κρεατικού αλλά και οποιοδήποτε άλλο πιάτο μας.

Ο πουρές αποτελέι λύση για εύκολο και γρήγορο μαγείρεμα

Τέρμα πια η δικαιολογία «δεν πρόλαβα»! Ακόμα και για τους πιο πολυάσχολους, ο συσκευασμένος πουρές πατάτας μπορεί να είναι έτοιμος σε 10 λεπτά – γρηγορότερα δηλαδή απ’ όσο χρόνο θα κάνει η παραγγελία σας. Έτσι, γλιτώνετε περιττές θερμίδες από τα ταχυφαγεία!

Σε περίοδο που προσπαθείτε να χάσετε τα επιπλέον κιλά σας, δεν πρέπει να αποκλείσετε τον πουρέ από το διαιτολόγιο. Αντίθετα, αξιοποιήστε τον προς όφελός σας απλά το κυριότερο που έχετε να κάνετε είναι να προσέξετε τον τρόπο παρασκευής του.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Block, G. 1991. Dietary guidelines and the results of food consumption surveys. Am J Clin Nutr 53:356S-7.

Wotecki, C. and P.R. Thomas. 1992. Eat For Life. National Academy Press, Washington, D.C

  • Μαίρη Σελανικλή
    Μαίρη Σελανικλή Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή

    Η Μαίρη Σελανικλή είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση MSc στην κλινική διατροφή. Τα τελευταία 5 έτη διατηρεί το διαιτολογικό της γραφείο στην περιοχή του Ζωγράφου.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.