739
Δίαιτα

Απώλεια ή συντήρηση βάρους- Πώς θα τα καταφέρουμε;

02 Ιανουαρίου 2014

Στην προσπάθειά μας να χάσουμε κιλά, πολλές φορές πανικοβαλλόμαστε και κάνουμε λάθος κινήσεις. Γι' αυτές τις λάθος αποφάσεις που παίρνουμε, αλλά και πώς μπορούμε να τις αποτρέψουμε, μίλησα στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm.

Το βασικότερο στην αρχή μιας τέτοιας προσπάθειας είναι να βάλουμε ρεαλιστικό στόχο. Οι γρήγορες σπασμωδικές κινήσεις μάς κάνουν να αποκλείουμε από τη διατροφή μας μεγάλες κατηγορίες τροφίμων και να τρεφόμαστε μόνο με φρούτα και λαχανικά. Σαφώς με τον τρόπο αυτό θα καταφέρουμε τη γρήγορη απώλεια ενός ή δύο κιλών. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να μας χαροποιεί, γιατί τα απολεσθέντα κιλά θα είναι υγρά και μυική μάζα - στη συνέχεια, μόλις εντάξουμε εκ νέου τα τρόφιμα που κόψαμε στη διατροφή μας, θα επαναπροσλάβουμε τα κιλά και μάλιστα σε λίπος και υγρά.

Όπως είπα στον δημοσιογράφο κ. Ιωάννου, ένα πολύ σημαντικό βήμα για την απώλεια βάρους είναι η κατανάλωση συχνών μικρών ισορροπημένων γευμάτων. Η συχνότητα κρατάει σε εγρήγορση τον μεταβολισμό και συμβάλλει στην ευγλυκαιμία. Το μικρό μέγεθος της μερίδας δεν θα μας επιβαρύνει θερμιδικά ενώ θα μας κρατήσει χορτάτους μέχρι το επόμενο σύντομο σνακ. Τέλος, εξασφαλίζοντας μια ισορροπία στη διατροφή, προσλαμβάνουμε όλα τα μακροθρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός για να λειτουργήσει: πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη.

Κλείνοντας τη συζήτηση, επανέλαβα το πιο βασικό χαρακτηριστικό που πρέπει νά 'χει μια σωστή δίαιτα, την ποικιλία. Δεν πρέπει να αποκλείουμε τρόφιμα, κατηγορώντας τα ως υπεύθυνα των κιλών μας αλλά να εντάσσουμε όλες τις τροφές στη διατροφή μας, διατηρώντας ένα μεσογειακό διατροφικό μοτίβο.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×