743
Συστάσεις Διατροφής

Τι να φάω για να γίνω πιο έξυπνος;

gynaika me gyalia pou koitazei laptop

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η εκπομπή ήταν αφιερωμένη στη σημασία της διατροφής και της καλλιέργειας δεξιοτήτων για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, μιας και ο εγκεφαλός μας λειτουργεί σαν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής. Άλλωστε ο εγκέφαλος μας μπορεί να εξελίσσεται μέχρι τα γεράματα με αποτέλσμα να χρειάζεται να «αναβαθμίζουμε το λογισμικό του» συχνά και αποτελεσματικά. Ο κυριος στόχος της διατροφικής ενίσχυσης για καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία αφορούσε στο να μπορούμε να σκεφτόμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά.

Πώς να κρατήσετε τον εγκέφαλό σας σε «φόρμα»;

Με βάση τον Κ. Βικελή Μιχάλη, Νευρολόγο, υπάρχουν μέθοδοι μέσω των οποίων μπορούμε να κρατήσουμε τον εγκέφαλό μας σε «φόρμα». Έτσι λοιπόν οτιδήποτε μπορεί να κάνει τον εγκέφαλο να σκέφτεται περισσότερο πχ το διάβασμα, ή η απασχόληση με τις ασκήσεις και τους γρίφους σταυρόλεξου μπορούν να «γυμνάσουν» για τα καλά τον εγκέφαλό μας αρκεί να μην είναι μέρος ρουτίνας, αλλά μια νέα πνευματική δραστηριότητα., ενώ αντίστοιχα το γέλιο ενεργοποιεί πολλαπλά σημεία στον εγκέφαλο μας με αποτέλεσμα να προκαλεί θετικές αντιδράσεις.

Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής;

Υδατάνθρακες:

Όσον αφορά στη συμβολή της διατροφής για τη βελτίωση της εγεκεφαλικής λειτουργίας ανέφερα οτι τα 2/3 της καθημερινής γλυκόζης που προσλαμβάνουμε χρησιμοποιούνται ευεργετικά από τον εγκέφαλο με την προϋπόθεση βέβαια οτι αυτή η γλυκόζη προέρχεται από τροφές πλούσιες σε σύνθετους κυρίως υδατάνθρακες, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα φρούτα, το ρύζι και η πατάτα. Ταυτόχρονα, τόνισα οτι η συχνή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και κατ’επέκταση στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και στην μείωση της νευρικότητας-ευερεθιστότητας που προκαλεί η έλλειψη θρεπτικών συστατικών και γλυκόζης.

Πρωινό:

Μάλιστα το πρωινό γεύμα αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα για την παραπάνω υποστήριξη και γι αυτο αναφέρθηκε από τον σεφ της εκπομπής οτι ένας θρεπτικός χυλός από νιφάδες βρώμης και γάλα σε συνδυασμό με μέλι -κανέλα και μια φρουτοσαλάτα που περιλαμβάνει ρόδι μαζί με καρύδια και σουσάμι είναι απο τις πιο κατάλληλες επιλογές. Επιπλέον η μέρα θα πρέπει να συνεχίζει με την πρόσληψη γευμάτων με σωστούς συνδυασμούς υδατανθράκων και πρωτεϊνης που εναλλάσσονται με σνακ φρούτων και ξηρών καρπών για την πρόσληψη ποικιλίας βιταμινών και θρεπτικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών B,C, D και Ε, κορεσμένων λιπαρών, καροτενοειδών, Ω-3 λιπαρών οξέων οι οποίες σχετίζονται με τη βελτίωση προβλήματων που αφορούν τη μνήμη και τις γλωσσικές δεξιότητες.

Με βάση την βιβλιογραφική ανασκόπηση ερευνών έχει παρατηρηθεί οτι διαφορετικές διατροφικές συνήθειες συνδέονται με διαφορετικές εγκεφαλικές λειτουργίες. Αυτό όχι μόνο μας βοηθάει να καταλάβουμε τον ρόλο της διατροφής στην διαδικασία γήρανσης του εγκεφάλου, αλλά επίσης το να δούμε πώς θα μπορέσουμε τελικά μέσω εξατομικευμένης διατροφικής θεραπείας να βελτιώσουμε την εγκεφαλική λειτουργία καθώς γερνάμε. Τέλος ο καλός ύπνος βοηθάει τη μνήμη.

  • Ειρήνη Μπαμπαρούτση PhD Κλινική Διαιτολόγος, Αθλητική Διατροφολόγος

    Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι Κλινική Διαιτολόγος και Αθλητική Διατροφολόγος, πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος Διδακτορικού τίτλου στο τομέα της «Διατροφής & Άσκησης» και επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου «Θερμίδα».

×
×