Συστάσεις Διατροφής

Ο φραπέ μου για το διάβασμα

24 Μαΐου 2016
1708 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
pothri frape

Η ώρα των Πανελλαδικών εξετάσεων έχει φτάσει και για φέτος! Μαζί έφτασε και το άγχος και οι τελευταίες υπεράνθρωπες προσπάθειες των μαθητών για το βέλτιστο αποτέλεσμα! Η διατροφή είναι ένας παράγοντας που μπορεί να επιδράσει θετικά στην προσπάθεια αυτή. Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε σε μία αγαπημένη συνήθεια που πηγαίνει «χέρι-χέρι» με το διάβασμα: τον φραπέ!

Έχω ακούσει πολλά. Τελικά, κάνει καλό να πίνω φραπέ όσο διαβάζω;

Ας δούμε τι ισχύει:

  • Πνευματική διαύγεια.
    Φαίνεται πλέον, από πολλά επιστημονικά δεδομένα, πως η μέτρια κατανάλωση καφέ έχει θετική επίδραση στην πνευματική διαύγεια, ένα ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος.
  • Ενίσχυση συγκέντρωσης και μνήμης.
    Λόγω της διαύγειας που προκαλεί, συμβάλλει στην ικανότητα να συγκεντρωνόμαστε καλύτερα αλλά και στην πνευματική εγρήγορση.
  • Συμβάλλει στην ενυδάτωση.
    Μάλιστα καλά διαβάσατε! Για να φτιαχτεί ένας καφές, χρειάζεται νερό. Έτσι, ο μαθητής ταυτόχρονα με την κατανάλωση καφέ καταναλώνει και νερό, το οποίο είναι πολύτιμο για την αποφυγή αφυδάτωσης. Επιπλέον, η καλή ενυδάτωση φαίνεται πως έχει το δικό της σημαντικό ρόλο στη βέλτιστη πνευματική απόδοση της συγκεκριμένης φάσης.
  • Απόλαυση!
    Ας μην ξεχνάμε και αυτόν τον παράγοντα. Φανταστείτε έναν μαθητή που διαβάζει όλη μέρα: πόσο απολαυστικός είναι ένας δροσερός φραπέ που δίνει και μια γεύση από ... καλοκαιράκι;

Πόσους καφέδες μπορώ να πίνω την ημέρα;

Η μέτρια κατανάλωση καφέ έχει φανεί πως μπορεί να ενισχύσει τη μελέτη των εφήβων μαθητών με το βέλτιστο τρόπο. Αυτό συνεπάγεται συνήθως μέχρι 2 καφέδες ανά ημέρα, αναλόγως τον τρόπο παρασκευής του, την ποσότητα καφέ που θα χρησιμοποιηθεί αλλά και το πόσο συνηθισμένοι είστε στην κατανάλωση καφεΐνης.

Συνοψίζοντας, χρησιμοποιείστε όλα τα διαθέσιμα μέσα που έχετε για να πετύχετε το στόχο σας! Μην ξεχνάτε πως ένα από αυτά είναι και η διατροφή, αποτελώντας έναν ιδιαίτερο σύμμαχό σας!

Καλή επιτυχία και καλό καλοκαίρι!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Beydoun MA, Gamaldo AA, Beydoun HA, Tanaka T, Tucker KL, Talegawkar SA, Ferrucci L, Zonderman AB. Caffeine and alcohol intakes and overall nutrient adequacy are associated with longitudinal cognitive performance among U.S. adults. J Nutr. 2014 Jun;144(6):890-901.

Borota D, Murray E, Keceli G, Chang A, Watabe JM, Ly M, Toscano JP, Yassa MA. Post-study caffeine administration enhances memory consolidation in humans. Nat Neurosci. 2014 Feb;17(2):201-3

Gonzalez de Mejia E, Ramirez-Mares M, Impact of caffeine and coffee on our health, Science & Society, 2014 Oct; 25 (10): 489-492

  • Εύα Σταυρίδη
    Εύα Σταυρίδη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Εύα Σταυρίδη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες με κατ' οίκον επισκέψεις και ταυτόχρονα ως ερευνητικό προσωπικό σε επιστημονικά προγράμματα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.