Συστάσεις Διατροφής

Η πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής

15 Δεκεμβρίου 2008
2605 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Η πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής

Σύμφωνα με έρευνες, δύο στα δέκα παιδιά στην Ελλάδα είναι παχύσαρκα ενώ ¾ θα συνεχίσουν να είναι παχύσαρκα και στην ενήλικο ζωή τους. Για την καλύτερη ενημέρωση των γονέων, ώστε να αποφύγουν την εμφάνιση της παιδικής παχυσαρκίας, παραβρέθηκα στην εκπομπή του ANT1 στον «Πρωινό καφέ».

Η διατροφική πυραμίδα παίζει πολύ σημαντικό στη διατήρηση μιας ισορροπίας στη διατροφή μας. Όσο πιο χαμηλά στην πυραμίδα βρίσκεται ένα τρόφιμο, τόσο πιο συχνή πρέπει να είναι η κατανάλωσή του. Αντίθετα όσο ανεβαίνουμε την πυραμίδα η κατανάλωση των τροφίμων που βρίσκονται εκεί πρέπει να είναι πιο αραιή.

Στη συνέχεια, αναλύθηκε εκτενώς η κατανομή της πυραμίδας: Στη βάση της βρίσκεται το νερό και πιο συγκεκριμένα η καλή ενυδάτωση η οποία μπορεί να προέρχεται από χυμούς, φρούτα, λαχανικά, τσάι, καφέ και αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη. Αν βέβαια εντάξουμε και κάποια φυσική δραστηριότητα στο πρόγραμμά μας, θα πρέπει να καταναλώνουμε για κάθε 1 ώρα γυμναστικής περίπου 4-5 ποτήρια υγρών.

Στο 2ο ράφι της πυραμίδας βρίσκονται τα αμυλώδη, δηλαδή τα ζυμαρικά, το ρύζι, η πατάτα και τα δημητριακά. Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μέσα στην ημέρα πρέπει να ανέρχεται στις 7 μικρομερίδες. Είναι σκόπιμο να τονίσω πως πρέπει να χρησιμοποιούμε προϊόντα ολικής άλεσης, μιας και είναι πιο πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο και σε άλλα θρεπτικά συστατικά. Στη συνέχεια, ακολούθησαν τα λαχανικά και τα φρούτα, που δεν πρέπει να λείπουν από το καθημερινό μας πιάτο. Η ημερήσια συνιστώμενη κατανάλωσή τους είναι 5 μικρομερίδες. Ακολούθησε το ελαιόλαδο, το οποίο είναι χαρακτηριστικό τρόφιμο της μεσογειακής μας διατροφής και πρέπει να παίρνει τη θέση των «κακών» λιπών που βρίσκονται στο κόκκινο κρέας.

Κάτι που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση τους δημοσιογράφους ήταν ότι τα γαλακτοκομικά, ανεξάρτητα από την λιποπεριεκτικότητά τους, έχουν ίδια σύσταση σε ασβέστιο. Βέβαια, τους εξήγησα πως καλό θα είναι να προτιμάμε τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, διότι το ασβέστιο απορροφάται καλύτερα με τη βοήθεια του λίπους.

Φτάνοντας στην κορυφή της πυραμίδας παρατηρήθηκε μια δυσαρέσκεια, καθώς οι περισσότεροι από εμάς καταναλώνουμε γλυκά, ζαχαρώδη και σοκολάτες σε καθημερινή βάση, πράγμα που είναι άκρως αντίθετο με ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο.

Εκπομπή: Πρωινός Καφές Κανάλι: ΑΝΤ1 Δημοσιογράφος: Ζαριφή Κατερίνα

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.