640
Οικογένεια

Πάμε 1η δημοτικού… Πόσο μπορεί να επηρεάσει το σχολείο τη διατροφή του παιδιού

10 Σεπτεμβρίου 2017
2 λεπτά να διαβαστεί

Καλησπέρα σας! Σήμερα στο μικρόφωνο βρίσκεται για ακόμη μία φορά η Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.

Είστε γονιός και ήρθε η ώρα το παιδί σας να ανοίξει σιγά σιγά τα φτερά του; Φεύγει από την αγκαλιά σας γιατί ξεκινάει το σχολείο; Αν θυμηθώ και εγώ τα παιδικά μου χρόνια δεν μπορώ να πω ότι η πρώτη μου μέρα στο σχολείο ήταν η καλύτερη. Για πολλά παιδιά, το άγνωστο και το καινούριο είναι κάτι που φοβίζει.

Μήπως λοιπόν σας φοβίζει και εσάς ότι χάνετε τον πλήρη έλεγχο της καθημερινότητας του παιδιού σας; Είμαι σήμερα κοντά σας για να ακούσετε πώς θα μπορούσε να επηρεάσει το σχολικό περιβάλλον τη διατροφή του παιδιού.

Σχολικό περιβάλλον και παιδική διατροφή

Είναι απόλυτα φυσιολογικό όταν το παιδί ξεκινήσει το σχολείο, ο χώρος και τα ενδιαφέροντά του να αλλάξουν, αφού περνά μεγάλο μέρος της μέρας του στο σχολείο και στις άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες. Μοιραία, λοιπόν, στον χώρο του σχολείου, σημαντικό ρόλο στο τι θα καταναλώσει το παιδί, παίζουν οι συνήθειες των φίλων, αλλά και των δασκάλων.

Παρατηρήστε ως γονείς τι αλλαγές έχει παρουσιάσει το παιδί στις διατροφικές του συνήθειες μόλις «ξεφεύγει» από το σπίτι και σκεφτείτε πώς μπορεί να το έχει επηρεάσει το περιβάλλον του σχολείου.

Αν λοιπόν βλέπετε ότι το παιδί σας άρχισε να τρώει κάποιο φρούτο ή λαχανικό που δεν έτρωγε νωρίτερα, ρωτήστε να μάθετε μήπως είναι το αγαπημένο φρούτο ή λαχανικό του καλύτερού του φίλου. Αν πάλι χάλασαν οι διατροφικές του συνήθειες, και παραλείπει για παράδειγμα γεύματα, ρωτήστε μήπως αντίστοιχες συνήθειες έχουν και οι καινούριοι του φίλοι. Τα παιδιά συνηθίζουν να αντιγράφουν τόσο τις υγιεινές όσο και τις ανθυγιεινές συνήθειες των συνομήλικων τους.

Παρόμοια μιμητική συμπεριφορά ακολουθεί το παιδί και με τον δάσκαλό του. Πολλά παιδιά μιλάνε για τον δάσκαλό τους με θαυμασμό και θεωρούν πως ότι και να πει ο δάσκαλός τους είναι το σωστό. Μια έκφραση του δασκάλου όπως «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα» μπορεί να κάνει το παιδί να φάει το μήλο του. Το πιο αποτελεσματικό όμως είναι να δει το παιδί τον δάσκαλο να τρώει ένα μήλο στο διάλειμμα. Ο δάσκαλος αποτελεί ισχυρό πρότυπο για το παιδί, ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία, ωστόσο όχι τόσο ισχυρό όσο οι φίλοι.

Επομένως, εδώ θα μπορούσαμε να ταιριάξουμε την έκφραση δείξε μου τον φίλο σου να σου πω… όχι ποιος είσαι αλλά τι τρως!

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν ένα παιδί πρωτοπηγαίνει στο σχολείο, δεν βρίσκει μόνο νέους φίλους, κάτι καινούριο στη ζωή του είναι και το κυλικείο. Στους περισσότερους από εσάς θα έχει ζητήσει το παιδί σας χαρτζιλίκι για να πάρει κάτι από το κυλικείο γιατί ζήλεψε που πήρε και ο Κωστάκης, η Μαρία, η Ελενίτσα ή ο Γιώργος. Επομένως, και το κυλικείο μπορεί να επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες του παιδιού σας.

Τι να κάνετε ως γονέας;

Τώρα μπορεί να σκεφτείτε... Δηλαδή ξεκινώντας το σχολείο δεν μπορώ να κάνω πολλά για την διατροφή του παιδιού μου; Δεν είναι όλα τόσο απόλυτα... Ως γονέας δεν παύετε ποτέ να είστε πρότυπο προς μίμηση για το παιδί σας, καθώς το οικογενειακό περιβάλλον παίζει ίσως τον σημαντικότερο ρόλο στη διατροφική ανάπτυξη.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε ως γονέας είναι να δραστηριοποιηθείτε στο σχολείο μέσω του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Συνεργαστείτε με τους δασκάλους για την καλύτερη διατροφική αγωγή των παιδιών. Οργανώστε εκδηλώσεις και ομιλίες από ειδικούς σε θέματα διατροφής. Φροντίστε να υπάρχουν θρεπτικότερες τροφές στο κυλικείο και καλύτερες συνθήκες, ώστε τα παιδιά να απολαμβάνουν το σνακ τους.

  • Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι
    Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Αλεξάνδρα Κουμπίτσκι είναι Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc) στην διατροφή και άσκηση. Είναι συνεργάτης του medNutrition και διατηρεί ιδιωτικό διαιτολογικό γραφείο στη Λάρισα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.