Διατροφή

Κρυφές θερμίδες σε υγιεινά τρόφιμα

16 Ιουνίου 2015
667 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Κρυφές θερμίδες σε υγιεινά τρόφιμα

Photo source: www.bigstockphoto.com

Όσο και να θέλουμε να το αποφύγουμε εμείς οι διαιτολόγοι, σε οποιαδήποτε παρέα και αν βρεθούμε ...θα μας ρωτάνε για θερμίδες! Όταν αναφερόμαστε βέβαια σε θερμίδες που «κρύβουν» τα, κατά τ’ άλλα, θρεπτικά τρόφιμα τότε το ενδιαφέρον χτυπάει κόκκινο! Στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Υγεία πάνω απ’ όλα», κλήθηκα να μιλήσω για αυτό ακριβώς: τις κρυφές θερμίδες σε υγιεινά τρόφιμα και είχα την κατάλληλη ευκαιρία να τονίσω τη σημασία του μέτρου και της μερίδας!

Αναφέρθηκα στις συνήθεις τροφές που η περιεκτικότητά τους σε θερμίδες υποεκτιμάται όπως το παξιμάδι, οι ξηροί καρποί, το κρασί και το παστέλι. Αυτό που όμως προκάλεσε την έκπληξη ακόμη και της παρουσιάστριας, Φωτεινής Γεωργίου, ήταν το ελαιόλαδο. Ένα χαρακτηριστικό συστατικό της ελληνικής κουζίνας και μάλιστα ισχυρά θρεπτικό κατά το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής, που συχνά όμως προσθέτουμε στα φαγητά χωρίς μέτρο! Σίγουρα τα μονοακόρεστα λιπαρά του ελαιολάδου είναι ευεργετικά για την υγεία της καρδιάς μας ωστόσο μια τακτική υπερκατανάλωση μπορεί να μας προσθέσει περιττές θερμίδες και αυτό με τη σειρά του να επηρεάσει το βάρος μας όπως εξήγησα στο βίντεο.

Ένα ακόμη στοιχείο που συχνά οι πελάτες μου εντοπίζουν με απορία είναι το παξιμάδι. «Δεν τρώω ψωμί, προτιμώ το παξιμάδι» μου λένε θεωρώντας το πιο υγιεινό. Και δεν έχουν άδικο! Το παξιμάδι πιθανότατα να περιέχει πολλές περισσότερες φυτικές ίνες από το ψωμί αλλά... ξεχνάνε τη ποσότητα και τελικά ένα παξιμάδι ανάλογα το μέγεθός του, μπορεί να ισοδυναμεί θερμιδικά και με 4 φέτες ψωμί ακόμη!

Ένας τρόπος να ελέγξετε την ποσότητα είναι να έχετε ποικιλία στα γεύματά σας: για παράδειγμα αντί να φάτε μόνο ριζότο λαχανικών, μπορείτε να προσθέσετε και γαρίδες στη συνταγή σας και να συνοδέψετε το γεύμα σας με μία ατομική σαλάτα – μοιραία δεν θα καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα από όλα αυτά, άλλωστε πόσα χωράει το στομάχι σας για να χορτάσει χωρίς να βαρυστομαχιάσει;

Παρατηρώ τελικά και μέσα από το παρακάτω συνοπτικό βίντεο ότι, όσο συχνά μας ρωτάτε για θερμίδες, τόσο συχνό είναι να μιλάμε ως διαιτολόγοι, για «μέτρο». Τυχαίο σίγουρα δεν είναι!

  • Ειρήνη Κύρα
    Ειρήνη Κύρα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Eιρήνη Κύρα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην παχυσαρκία και στη διαχείριση του βάρους. Τον περισσότερο επαγγελματικό της χρόνο καταλαμβάνουν οι διαιτολογικές της συνεδρίες στην περιοχή όπου μεγάλωσε, το Νέο Κόσμο, βοηθώντας εξατομικευμένα κάποιον να βελτιώσει τη διατροφή και το βάρος του.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.