Διατροφή

Μία κούπα καφέ… για εγρήγορση!

13 Οκτωβρίου 2020
552 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
koupa-cafe-egrigorsi

Νιώθεις συχνά εξάντληση και δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς; 

Αν κι εσύ αναζητάς τρόπους να αντιμετωπίσεις την κούραση και να βελτιώσεις την απόδοσή σου σε κάθε δραστηριότητα, τότε συνέχισε το διάβασμα για να γνωρίσεις πώς θα αποκτήσεις ευεξία μέσα από μικρές καθημερινές συνήθειες της διατροφής!

Η καφεΐνη στην «πρώτη γραμμή»

Και ποιος δεν αναζητάει μία κούπα καφέ όταν ξυπνάει για να «ανοίξει το μάτι»;

Εάν είσαι κι εσύ ανάμεσα στα άτομα αυτά, τότε θα έχεις ήδη καταλάβει ότι πρόκειται για μία συνήθεια που σε βοηθάει να γίνεις πιο δραστήριος/-α το πρωί.

Γιατί όμως;

Την απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνει πρωτίστως η καφεΐνη που περιέχει μία κούπα ζεστού στιγμιαίου καφέ τον χειμώνα ή ένας παγωμένος φραπέ το καλοκαίρι, ενώ ο συνδυασμός τους με τα αντιοξειδωτικά και το νερό έρχονται να ολοκληρώσουν τα οφέλη που θα λάβεις. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια Τροφίμων, είναι γνωστό ότι η κατανάλωση 75mg καφεΐνης συμβάλλει στην αύξηση της προσοχής και της εγρήγορσης, περιορίζοντας ταυτόχρονα την υπνηλία και την κούραση.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Πρόκειται για ένα κουταλάκι του γλυκού που περιέχει περίπου 2 γραμμάρια στιγμιαίου καφέ

Αν μάλιστα σκεφτείς ότι μία κούπα νες περιέχει γύρω στα 110mg καφεΐνης, τότε πιστεύω πως θα καλύψει την εγρήγορση που χρειάζεσαι για τις πρώτες πρωινές ώρες.

mini infographic mental alertness

 

Σωστή ενυδάτωση

Για να ολοκληρώσω τα οφέλη του καφέ, ξεκινάω την παράγραφο αυτή με ένα γεγονός που ήδη γνωρίζεις... ότι μία κούπα καφέ στο μεγαλύτερο ποσοστό της αποτελείται από νερό. Έτσι συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ροφήματα που συμβάλλουν στην ενυδάτωσή σου!

Γιατί το αναφέρω αυτό τώρα που μιλάμε για την εγρήγορση;

Βλέπεις, η έλλειψη υγρών από τον οργανισμό μας μπορεί να μεταφραστεί και ως κούραση ή αδυναμία συγκέντρωσης στην εργασία, οδηγώντας στην αφυδάτωση που αποτελεί εμπόδιο για την παραγωγή ενέργειας στον εγκέφαλο. Έτσι, ενυδατώνοντας ορθά στον οργανισμό σου, δίνοντας έμφαση στο νερό, αλλά και σε ροφήματα που έχεις μέσα στη μέρα σου όπως το γάλα, ο στιγμιαίος καφές, οι φυσικοί χυμοί, βοηθάς ταυτόχρονα και την απόδοσή σου σε κάθε σου δραστηριότητα.

Φρόντισε να συμπληρώνεις 8 με 10 ποτήρια υγρών την ημέρα, τα 6 με 8 εκ των οποίων να προέρχονται από νερό

Υγιεινός τρόπος ζωής στην εξίσωση

Φυσικά όλα τα παραπάνω χρειάζονται μερικά ακόμα στοιχεία στην εξίσωση, ώστε να βελτιώσεις μακροπρόθεσμα τη γνωσιακή σου λειτουργία και αποκτήσεις την ενέργεια κι ευεξία που χρειάζεσαι μέσα στη μέρα σου. Κι αυτά δεν είναι άλλα από την ισορροπημένη διατροφή, την άσκηση αλλά και έναν υγιεινό τρόπο ζωής συνολικά. Πιο συγκεκριμένα:

  • Πρόσθεσε στα γεύματά σου υδατάνθρακες και μάλιστα από ολικής άλεσης προϊόντα
  • Πες ναι σε βιταμίνες και μέταλλα που «σου φτιάχνουν τη διάθεση
  • Διάλεξε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα λιπαρά ψάρια
  • Βάλε δραστηριότητες στην καθημερινότητα που θα βοηθήσουν το μυαλό σου να παραμένει σε εγρήγορση
  • Κοιμήσου καλά

Έτοιμος ή έτοιμη να ξεκινήσεις τη μέρα σου με εγρήγορση;

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

IDBI Federal. 2020. 5 Activities To Strengthen Your Mental Alertness. [online] Available at: <https://www.idbifederal.com/blog/5-activities-strengthen-your-mental-alertness> [Accessed 6 August 2020].

Institute for scientific information for coffee, “Caffeine and mental alertness”, accessed online: http://coffeeandhealth.org/topic-overview/caffeine-and-mental-alertness/

Beydoun MA, Gamaldo AA, Beydoun HA, Tanaka T, Tucker KL, Talegawkar SA, Ferrucci L, Zonderman AB. Caffeine and alcohol intakes and overall nutrient adequacy are associated with longitudinal cognitive performance among U.S. adults. J Nutr. 2014 Jun;144(6):890-901