Συστάσεις Διατροφής

Μ-eating: Τι να επιλέξεις στην επαγγελματική συνάντηση;

07 Νοεμβρίου 2018
588 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
diatrofi se meeting grafeiou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Πόσο δύσκολο είναι να ακολουθήσουμε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή στον εργασιακό μας χώρο; Ο μέσος σύγχρονος άνθρωπος εργάζεται περίπου 8 με 10 ώρες την ημέρα όπου συμπεριλαμβάνονται δραστηριότητες και υποχρεώσεις τόσο πνευματικές αλλά και σωματικές. Ως αποτέλεσμα, ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια για να ανταπεξέλθει. Αρκετοί έχουν ξεκινήσει την μέρα τους χωρίς πρωινό ή έχοντας πιει μόνο έναν καφέ άρα όταν θα πεινάσουν θα φάνε ό,τι βρουν μπροστά τους λόγω και των γρήγορων ρυθμών που επικρατούν στην δουλειά.

Γιατί είναι απαραίτητη η σωστή διατροφή στην εργασία;

Η παράλειψη του πρωινού είναι μεγάλο διατροφικό σφάλμα καθώς την ώρα που ο οργανισμός ζητάει ενέργεια για να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά του, δεν του την προσφέρουμε. Άρα, η σωστή διατροφή στην εργασία κρίνεται υψηλής σημασίας καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα έχουμε τις εξής επιπτώσεις:

  • Μειωμένη απόδοση στον εργασιακό χώρο εργασίας. Ειδικότερα, όταν ο εγκέφαλος δεν τροφοδοτείται με γλυκόζη μέσω της τροφής έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη συγκέντρωσης.
  • Αυξημένο αίσθημα πείνας κυρίως προς το μεσημέρι. Αν και μπορεί να επικρατεί ο μύθος ότι η παράληψη του πρωινού έχει γλιτώσει αρκετές θερμίδες, η κατανάλωση του μεσημεριανού γεύματος επιφέρει ίσως και περισσότερες θερμίδες λόγω της αυξημένης ποσότητας κατανάλωσης.
  • Η εύκολη λύση για πρόχειρο φαγητό. Όταν η πείνα έχει χτυπήσει κόκκινο, ο οργανισμός επιζητά άμεσα να αναπληρώσει τη χαμένη ενέργεια. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πρόσληψη θερμιδικά πυκνών τροφίμων με ψηλές συγκεντρώσεις κορεσμένων λιπαρών και ζάχαρης. Τέτοιους είδους λύσεις είναι τα σφολιατοειδή από τον κοντινότερο φούρνο, γκοφρέτες και σοκολάτες από κάποιο μηχάνημα αλλά και τα junk food.

Το διαχρονικό ρητό «Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος» είναι καλό να λαμβάνεται υπόψη ακόμα και όταν εργαζόμαστε σκληρά και πολλές ώρες την ημέρα.

Η σωστή προετοιμασία από το σπίτι...

Αποτελεί το κλειδί της σωστής οργάνωσης για τις διατροφικές μας επιλογές στον χώρο εργασίας μας. Αν έχουμε παραλείψει να φέρουμε στη δουλειά από σπίτι κάποιο σνακ όπως φρούτο ή φαγητό, τότε δυστυχώς οι επιλογές μας είναι ελάχιστες. Συνήθως οι καντίνες που βρίσκονται μέσα ή κοντά στους χώρους εργασίας προσφέρουν μειωμένες επιλογές όπου πολλές φορές το ανθυγιεινό και πρόχειρο φαγητό επικρατεί.

Ανθυγιεινό φαγητό

Αρχικά ανθυγιεινό γιατί μπορεί να περιέχει συστατικά όπως τυρί υψηλών λιπαρών, βούτυρο, αλλαντικά, λάδια, ζάχαρη κλπ., συστατικά τα οποία πρέπει να καταναλώνονται αυστηρά με μέτρο ή και καθόλου.

Πρόχειρο φαγητό

Κατά δεύτερο, πρόχειρο καθώς η ποιότητά τους είναι συνήθως χαμηλή ή και επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία λόγω της προσπάθειας πολλές φορές των κιλικίων για εξοικονόμηση χρημάτων.

Τι σνακ να επιλέξω στη δουλειά;

Σε ελάχιστο χρόνο μπορούμε να φτιάξουμε από το σπίτι υγιεινά σάντουιτς ή wraps, χρησιμοποιώντας προϊόντα ολικής αλέσεως, τυρί χαμηλών λιπαρών, λαχανικά και άπαχη γαλοπούλα ή δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης με γάλα/γιαούρτι χαμηλών λιπαρών. Επίσης, θα μπορούσαμε να προετοιμάσουμε μια σαλάτα λαχανικών ή κάποιο άλλο ελαφρύ γεύμα όπως μια υγιεινή πατατοσαλάτα, σαλάτα με τόνο, κοτόπουλο ή αυγά. Θα μπορούσαμε να το μεταφέρουμε σε ειδικό δοχείο που κλείνει με ασφάλεια για να εξασφαλίσουμε την υγιεινή του γεύματος μας.

Έξυπνα και εύκολα σνακ που θα μπορούσαν επίσης να καταναλωθούν κατά την διάρκεια της ημέρας στην εργασία είναι:

  • Οι ξηροί καρποί (αμύγδαλα, καρύδια)
  • Το γιαούρτι με φρούτα ή μέλι
  • Οι ρίζο-γκοφρέτες
  • Οι φρυγανιές
  • Τα αποξηραμένα φρούτα
  • Το καρότο
  • Σέλινο κλπ.

Meetings κατά την διάρκεια της ημέρας

Όταν στον εργασιακό μας χώρο οι συναντήσεις είναι καθημερινές και συχνές ο καλός προγραμματισμός καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι αναγκαίος.

Πιο αναλυτικά..

  • Τρώτε πάντα ένα καλό πρωινό πριν φύγετε από το σπίτι ή φτάνοντας στη δουλειά όταν έχετε χρόνο πριν ξεκινήσετε κάποια συνάντηση.
  • Μικρά, υγιεινά και συχνά γεύματα. Πιο συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια του διαλείμματος μιας συνάντησης φροντίστε να καταναλώσετε κάποιο εύκολο και υγιεινό σνακ που έχετε φέρει από σπίτι.
  • Προνοήστε πάντα για το κύριο γεύμα σας. Ειδικά μετά από μια συνάντηση ίσως χρειάζεστε ένα πλούσιο γεύμα όπου θα σας αναπληρώσει την χαμένη ενέργεια. Ελαφριά γεύματα προετοιμασμένα από σπίτι ίσως είναι η πιο ιδανική επιλογή.

Χρήσιμες Συμβουλές

Αποφύγετε επιλογές όπως:

  • Σφολιάτες που περιέχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά, σάντουιτς που περιέχουν πολλά αλλαντικά (πχ σαλάμι) και διάφορες σως (πχ μαγιονέζα).
  • Θερμιδικά πυκνές σαλάτες όπου μπορεί να περιέχουν φρούτα, dressings κλπ.
  • Γλυκά όπως κρουασάν, ντόνατς, σοκολάτες κλπ.
  • Αλμυρά όπως πατατάκια, γαριδάκια κλπ.
  • Ροφήματα με λιπαρές κρέμες και μεγάλη ποσότητα ζάχαρης.

Ο ρόλος της σωστής ενυδάτωσης και του ύπνου

Για περισσότερη ενέργεια να θυμάστε να καταναλώνετε αρκετό νερό (1,5-2 λίτρα) κατά τη διάρκεια της ημέρας σας και να περιορίσετε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και αναψυκτικών. Τέλος, η σωστή ξεκούραση αλλά και ο ύπνος τουλάχιστον 6-8 ώρες καθημερινά προσφέρει συνδυαστικά με μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή την επιτυχία στο εργασιακό μας περιβάλλον.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

WebMD. (2018). Easy, Healthy Workplace Snacks. [online] Available at: https://www.webmd.com/diet/features/easy-healthy-workplace-snacks#1 [Accessed 8 Sep. 2018].

Leung, S., Barber, J., Burger, A. and Barnes, R. (2018). Factors associated with healthy and unhealthy workplace eating behaviours in individuals with overweight/obesity with and without binge eating disorder. Obesity Science & Practice, 4(2), pp.109-118.

Quintiliani, L., Poulsen, S. and Sorensen, G. (2010). Healthy eating strategies in the workplace. International Journal of Workplace Health Management, 3(3), pp.182-196.

  • Τάλια Ευαγγέλου
    Τάλια Ευαγγέλου Κλινική Διαιτολόγος, Αθλητική Διατροφολόγος (MSc)

    Η Τάλια Ευαγγέλου είναι διαιτολόγος – διατροφολόγος (BSc) με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διατροφή καθώς και στον τομέα της διατροφής και άσκησης (MSc). Εργάζεται ως συντάκτης του medNutrition.