Διατροφή

10 λόγοι για να αντικαταστήσετε το βούτυρο με μαργαρίνη

27 Σεπτεμβρίου 2017
542 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
pswmi me margarinh

Photo source: www.bigstockphoto.com

Σίγουρα θα έχετε διαβάσει μία πληθώρα άρθρων στο διαδίκτυο τα οποία μιλούν για 2 από τα πιο γνωστά τρόφιμα, το βούτυρο και τη μαργαρίνη. Μάλιστα, πρόσφατη δημοσίευση στο Circulation Medical Journal, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά περιοδικά, οι επιστήμονες της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας επιβεβαίωσαν τον ευεργετικό ρόλο των πολυακόρεστων – «καλών» λιπαρών από φυτικά έλαια και προϊόντα επάλειψης στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Πάμε, όμως να δούμε 10 λόγους για τους οποίους αξίζει να αντικαταστήσετε το βούτυρο με τη μαργαρίνη σας τόσο στο σάντουιτς σας, όσο και στη ζαχαροπλαστική ή τη μαγειρική σας:

  1. Η μαργαρίνη είναι φυτικής προέλευσης σε αντίθεση με το βούτυρο που είναι ζωικής προέλευσης. Η μαργαρίνη παρασκευάζεται από την ανάμειξη εκλεκτών φυτικών ελαίων, με νερό και την παρουσία ενός ομογενοποιητή για να γίνει ένα ενιαίο μείγμα.
  2. Δεν περιέχει τρανς λιπαρά. Τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, οι βιομηχανίες τροφίμων στην Ελλάδα ακολουθούν τις διεθνείς συστάσεις με στόχο τη μείωση των trans λιπαρών, με αποτέλεσμα να μη χρησιμοποιείται πια η μέθοδος της μερικής υδρογόνωσης, μίας διαδικασίας δηλαδή που δημιουργεί τα τρανς λιπαρά.
  3. Είναι πλούσια πηγή πολυακόρεστων- «καλών» και απαραίτητων λιπαρών, που συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς και στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών , σε αντίθεση με το βούτυρο, το οποίο περιέχει πάνω από 50% «κακά» κορεσμένα και trans λιπαρά.
  4. Διαθέτει εκ φύσεως τα απαραίτητα λιπαρά που χρειάζεται ο οργανισμός. Τα φυτικά έλαια που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή της περιέχουν λιπαρά τα οποία το σώμα μας αδυνατεί να τα συνθέσει μόνο του και είναι σημαντικό να τα λαμβάνουμε από τη διατροφή μας.
  5. Συμβάλλει στη μείωση της «κακής» - LDL χοληστερόλης, καθώς και της ολικής μας χοληστερόλης. Όταν αντικαθιστούμε τα κορεσμένα λιπαρά της διατροφής μας, πχ αγελαδινό βούτυρο, με ακόρεστα πχ μαργαρίνη, τότε επιτυγχάνεται η μείωση των «κακών» τιμών της χοληστερόλης.
  6. Η μαργαρίνη είναι πηγή βιταμίνης Α, η οποία βοηθάει στην όρασή μας, καθώς και στην υγεία του δέρματος και των μεμβρανών που καλύπτουν το στόμα, τη μύτη και τα μάτια μας.
  7. Η μαργαρίνη είναι πλούσια πηγή βιταμίνης D. H βιταμίνης D συμβάλλει στην υγεία των οστών καθώς βοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου. Επιπλέον, τελευταία δεδομένα την έχουν συσχετίσει θετικά με αυτοάνοσα νοσήματα, την προστασία της καρδιάς, και άλλες καταστάσεις υγείας.
  8. Η μαργαρίνη είναι πηγή βιταμίνης E, η οποία είναι μία αντιοξειδωτική και αντιγηραντική βιταμίνη. Επιπλέον, αποτελεί ασπίδα προστασίας της καρδιάς, αλλά και του εγκεφάλου μας.
  9. Περιέχει λιγότερες θερμίδες από το βούτυρο. Καταναλώνοντας 2 κουταλάκια του γλυκου μαργαρίνη (περίπου 10γρ.) παίρνουμε από 22 έως 54 θερμίδες, ανάλογα με τη σύστασή της σε λιπαρά.
  10. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι συγκριτικά με το βούτυρο. Καταναλώνοντας μία μερίδα φυτικής μαργαρίνης (2 κ.γλ.) λαμβάνουμε περίπου 0,03γρ. αλάτι που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1% του αλατιού που είναι καλό να καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα μας.

Να ένας ακόμα λόγος για να την εντάξεις!

Η μαργαρίνη μπορεί να είναι και λειτουργικό τρόφιμο! Κυκλοφούν στο εμπόριο μαλακές φυτικές μαργαρίνες με προσθήκη φυτικών στερολών, οι οποίες μειώνουν αποτελεσματικά τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα (7-12,5%).

Κάντε, λοιπόν τη δική σας έρευνα στο σούπερ μάρκετ, κοιτάζοντας της διατροφική ετικέτα στις φυτικές μαργαρίνες που επιλέγετε και διαλέξτε εκείνη που θα είναι ποιοτική και ωφέλιμη για την υγεία σας!

 

10 logoi gia na antikatastisete to voytyro me margarini inside

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Frank M. Sacks, Alice H. Lichtenstein, Jason H.Y. Wu, Lawrence J. Appel, Mark A. Creager, Penny M. Kris-Etherton, Michael Miller, Eric B. Rimm, Lawrence L. Rudel, Jennifer G. Robinson, Neil J. Stone, Linda V. Van Horn, Dietary Fats and Cardiovascular Disease: A Presidential Advisory From the American Heart Association, July 18, 2017, Volume 136, Issue 3

Chulich G. et al. Margarine's trans-fatty acid composition: modifications during the last decades and new trends. Arch Latinoam Nutr. 2005 Dec;55(4):367-73

  • Ελένη Τσαχάκη
    Ελένη Τσαχάκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Τσαχάκη Ελένη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες στην περιοχή της Αττικής, ενώ από το 2016 εργάζεται στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας του medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.