743
Συστάσεις Διατροφής

Κάντε το θρεπτικό φαγητό να μοιάζει με junk food

07 Δεκεμβρίου 2016
gynaika pou dokimazei faghto me koutala

Photo source: www.bigstockphoto.com

Μήπως ανήκετε και εσείς στην κατηγορία αυτή των ανθρώπων που έχουν συνδυάσει την υγιεινή και σωστή διατροφή με ένα άνοστο διαιτολόγιο; Πιάτα χωρίς φαντασία, μονοτονία, μικρή ποικιλία είναι οι λέξεις που θα χρησιμοποιούσαν πολλοί για να περιγράψουν το θρεπτικό φαγητό. Το junk food φαντάζει μία τρομακτική σκέψη για όποιον αποφασίζει να μπει σε ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής ή μήπως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά τα πράγματα;

Μπορούμε να κάνουμε το θρεπτικό φαγητό να «μοιάζει» γευστικά με junk food;

Αντί να περιορίζουμε τις επιλογές μας μήπως θα μπορούσαμε να κάνουμε το θρεπτικό φαγητό να μοιάζει με junk food; Νομίζω ότι τότε οι περισσότεροι από εμάς θα απολαμβάναμε ακόμη περισσότερο το να προσέχουμε την διατροφή μας. Σωστά υλικά, υγιεινά συστατικά και πολύ φαντασία αρκούν για να δημιουργήσουμε υγιεινά πιάτα και σνακ που θα έμοιαζαν άλλοτε με street food. Ας σκεφτούμε άλλωστε τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το junk food και το κάνει τόσο νόστιμο; Νομίζω πως είναι η γεμάτη, πλούσια γεύση του, κάτι που δυστυχώς όμως το καταφέρνει έχοντας μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος και κυρίως κορεσμένο. Σως, λιπαρά τυριά, βούτυρο, παχιά μέρη κρέατος και γενναίες δόσεις αλατιού αποτελούν συχνά βασικά συστατικά του junk food. Έτσι ενώ ο ουρανίσκος μας χαίρεται λαμβάνουμε μία θερμιδική βόμβα με πολύ μικρή θρεπτική αξία.

Τι θα λέγατε λοιπόν αν αντικαθιστούσαμε όλα τα παραπάνω με θρεπτικά συστατικά που θα μας γεμίσουν γεύση αλλά και ωφέλιμα θρεπτικά στοιχεία;

Πώς θα γίνει αυτό;

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ελαιόλαδο αντί για βούτυρο και άλλα έλαια, λαχανικά ως βασική πηγή υδατάνθρακα, άπαχα κρέατα και ελαφριές σως όπως για παράδειγμα σως με βάση άπαχο γιαούρτι και μυρωδικά αντί για λιπαρές και βαριές σάλτσες. Ακόμη και το αλάτι μπορεί κάλλιστα να μειωθεί και αντί αυτού να προσθέσουμε λεμόνι, ξίδι διαφόρων τύπων ή να χρησιμοποιήσουμε βότανα, πιπέρι, κύμινο, μοσχοκάρυδο, κανέλα, βασιλικό, δυόσμο, άνηθο, δεντρολίβανο και άλλα μπαχαρικά που θα δώσουν εξίσου πλούσια γεύση στο έδεσμά μας.

Αντί λοιπόν να στερούμαστε αρκεί να αντικαταστήσουμε το πραγματικά junk food με ένα εναλλακτικό αυτού! Πως όμως ο συνδυασμός όλων των παραπάνω θα μας δώσει θρεπτικό junk food; Ας πάρουμε μερικές ιδέες.

  • Εβίτα Σιατίτσα Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc.

    H Σιατίτσα Εβίτα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διαιτολογία. Έχει διατελέσει επιστημονικός συνεργάτης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2008 έως το 2016 και σήμερα διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας.

×
×