738
Διατροφή

10 λόγοι για να τρως κινόα

06 Οκτωβρίου 2016
10 λόγοι για να τρως κινόα

Photo source: www.bigstockphoto.com

Μια καινούρια σουπερτροφή που ακούει στο όνομα κινόα. Πολλές οι θρεπτικές ιδιότητες της, τα διατροφικά οφέλη της και πολλαπλοί οι τρόποι κατανάλωσης και ένταξής της στη διατροφή. Πάμε να δούμε 10 λόγους για να τρώμε κινόα.

  1. Είναι ένα δημητριακό ολικής αλέσεως, συνεπώς ο άθικτος σπόρος της προσφέρει ένα προϊόν με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού καθώς επίσης καθυστερούν τη διοχέτευση της γλυκόζης στο αίμα.
  2. Χαρακτηρίζεται ως ένα δημητριακό με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Σε αντίθεση με άλλα δημητριακά η αναλογία πρωτεΐνης και υδατάνθρακα είναι αυξημένη, γεγονός που κατηγοριοποιεί την κινόα ως μια φυτική τροφή που προσδίδει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη. Δηλαδή, η πρωτεΐνη της κινόας μπορεί να συγκριθεί με την πρωτεΐνη που παίρνουμε από το κρέας, το αυγό, το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.
  3. Δεν περιέχει καθόλου γλουτένη και αυτό την καθιστά κατάλληλη τροφή για άτομα που υποφέρουν με κοιλιοκάκη, άτομα δηλαδή που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη.
  4. Παράλληλα περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις σιδήρου, βιταμινών του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, φώσφορο και κάλιο.
  5. Επίσης χαρακτηρίζεται ως μια καλή πηγή ασβεστίου, συνεπώς άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη ή και χορτοφάγοι μπορούν να επωφεληθούν από το ασβέστιο που προέρχεται από την κινόα και να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης οστεοπόρωσης.
  6. Περιέχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Οι κυριότερες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στην κινόα είναι η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε.
  7. Περιέχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Χαρακτηρίζεται ως πηγή ω-3 λιπαρών οξέων.
  8. Έρευνες έχουν δείξει την προστατευτική της δράση αναφορικά με χρόνιες νόσους όπως καρδιαγγειακά, διαβήτη τύπου ΙΙ, υπέρταση, παχυσαρκία και καρκίνο του εντέρου. Επομένως η κατανάλωση της κινόας σε εβδομαδιαία βάση είναι ωφέλιμη για τον ανθρώπινο οργανισμό.
  9. Επίσης δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη, γεγονός ενθαρρυντικό για άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις και υψηλά επίπεδα ολικής και κακής χοληστερόλης.
  10. Μπορεί να μαγειρευτεί πολύ εύκολα, όπως το πλιγούρι, και θα το δείτε να χρησιμοποιείται σε σαλάτες αλλά και σε γεύματα με συνοδευτικά κρέατος, ψαριού, λαχανικών φούρνου ή και ωμών λαχανικών. Σε διάφορα εστιατόρια προωθείτε ως υπερτροφή και κατατάσσεται στα υγιεινά πιάτα με υψηλή θρεπτική αξία.

10 logoi na trws kinoa 0

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Carciochi, R.A., Galván-D'Alessandro, L., Vandendriessche, P., Chollet, S. (2016) “Effect of Germination and Fermentation Process on the Antioxidant Compounds of Quinoa Seeds.” Plant Foods Hum Nutr.

Graf,B.L., Rojas-Silva, P., Rojo, L.E., Delatorre-Herrera, J., Baldeón, M.E., Raskin, I. (2015) “Innovations in Health Value and Functional Food Development of Quinoa (Chenopodium quinoa Willd).” Compr Rev Food Sci Food Saf. 14(4):431-445.

Mota, C., Santos, M., Mauro, R., Samman, N., Matos, A.S., Torres, D., Castanheira, I. (2016) “Protein content and amino acids profile of pseudocereals.” Food Chem. 193:55-61.

  • Έλενα Αλετράρη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος RD Τεχνολόγος Τροφίμων

    Η Έλενα Αλετράρη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Τροφίμων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και της Παγκύπριας Σχολής Γονέων, ερευνητικός επιστήμονας του Ερευνητικού και Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες σε ιδιωτικό γραφείο στην Λευκωσία.

×
×