640
Παχυσαρκία

Παχύσαρκος διαιτολόγος: Επηρεάζει τη συμμόρφωση του πελάτη;

της Κατερίνας Παγκράτη
31 Ιανουαρίου 2014
2 λεπτά να διαβαστεί
andras kai gynaika sizitoun

Photo source: www.bigstockphoto.com

Επαγγελματίας διαιτολόγος είναι αυτός που με εξειδικευμένη και επιστημονική γνώση, μπορεί να δημιουργήσει το προσωπικό, εξατομικευμένο διαιτολόγιο του πελάτη, να του παρέχει ηθική συμπαράσταση, να παρακολουθεί τις διακυμάνσεις του βάρους του και να ισορροπεί τις διατροφικές του συνήθειες, για να τον βοηθήσει να εναρμονίσει τη σωματική και την ψυχική του υγεία. Πολύ σημαντικό για να υπάρξει μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ πελάτη και διαιτολόγου, είναι να επικοινωνήσει αποτελεσματικά ο διαιτολόγος με τον πελάτη του και να τον «νιώσει», δηλαδή ο διαιτολόγος να μπει στο συναίσθημα του πελάτη, έτσι ώστε ο πελάτης να αισθανθεί ότι τον ακούει και τον καταλαβαίνει.

Πώς η εικόνα του σώματος του διαιτολόγου επηρεάζει τον πελάτη;

Η εικόνα του σώματος του διαιτολόγου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για το αν ο πελάτης θα θελήσει να συνεχιστεί η συνεργασία αλλά και αν θα ακολουθήσει το διαιτολόγιο που θα του δοθεί. Ευτυχώς ή δυστυχώς, ο διαιτολόγος αποτελεί ένα πρότυπο διατροφής για τον πελάτη του και δεν είναι τυχαίο ότι, η πιο συχνή ερώτηση που θέτει ο πελάτης στον διαιτολόγο είναι αν τηρεί ο ίδιος όλες τις διατροφικές οδηγίες που αναφέρει σε αυτόν. Αν ο διαιτολόγος είναι φυσιολογικού βάρους, μπορεί πιο εύκολα να επηρεάσει τον πελάτη, έτσι ώστε να υιοθετήσει έναν καλύτερο πρότυπο διατροφής και να βελτιώσει την υγεία του.

Μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι τις καλύτερες συμβουλές τις δίνει εκείνος ο ειδικός που ακολουθεί τον ίδιο τρόπο διαβίωσης. Αν, δηλαδή, ο διαιτολόγος ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή, μπορεί να υποστηρίξει με μεγαλύτερη θέρμη τις συμβουλές του και να παροτρύνει τον πελάτη να αλλάξει διατροφικές συνήθειες. Είναι φανερό από τα παραπάνω, ότι αυτό που είμαστε καθορίζει τόσο αυτό που συμβουλεύουμε όσο και την αποτελεσματικότητα της συμβουλής.

Αν ένας παχύσαρκος επισκεπτόταν έναν διαιτολόγο με αρκετό παραπάνω βάρος, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο να τον εμπιστευτεί και να ακολουθήσει την διατροφή και τις οδηγίες του ειδικού. Εύλογα ο πελάτης θα αναρωτιόταν: αφού ο ίδιος δεν μπορεί να ακολουθήσει αυτά που μου προτείνει, πώς εγώ θα τον εμπιστευτώ, αλλάζοντας τις συνήθειές μου και τον τρόπο σκέψης μου απέναντι στο φαγητό; Από μικροί μαθαίνουμε να κινούμαστε και να δρούμε με βάση των μιμητισμό. Αυτό δεν σημαίνει ότι πάντα είναι σωστό, όμως ένας επαγγελματίας διαιτολόγος, «οφείλει» να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τον πελάτη του, ως προς τον σωστό τρόπο διατροφής αλλά και διατήρηση του φυσιολογικού βάρους του.

Μπορεί ένα παχύσαρκος διαιτολόγος να βοηθήσει τον πελάτη;

Από την άλλη πλευρά, δεν σημαίνει ότι ένας παχύσαρκος διαιτολόγος δεν μπορεί να βοηθήσει έναν παχύσαρκο πελάτη. Κάθε διαιτολόγος, είτε παχύσαρκος είτε μη, έχει ένα ξεχωριστό μορφωτικό επίπεδο και διαφορετικό εύρος γνώσεων πάνω σε θέματα διατροφής. Μπορεί ο πελάτης να εμπιστευτεί έναν παχύσαρκο διαιτολόγο, γιατί εκτός από την εικόνα και τις γνώσεις, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπικότητα του ειδικού. Μπορεί ο διαιτολόγος να είναι τόσο επικοινωνιακός και ευχάριστος με τον παχύσαρκο πελάτη, όπου ο πελάτης να μην λάβει υπόψιν του το υπερβάλλoν βάρος του διαιτολόγου και να επικεντρωθεί στην επικοινωνία του με τον ειδικό. Αυτό σημαίνει, ότι ένας διαιτολόγος δεν οφείλει να είναι κατά κύριο λόγο αδύνατος, αλλά οφείλει να δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας με τον πελάτη του, με την θετική του αύρα, το χαμόγελο την συμπαράσταση, την στήριξη, την κατανόηση. Όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα είναι πολύ βοηθητικά για επαγγέλματα, όπως του διαιτολόγου, που πρέπει να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.

Συμπέρασμα

Συνοψίζοντας, σαφώς και η εικόνα του ειδικού παίζει σημαντικό ρόλο στην συμμόρφωση του πελάτη, στα περισσότερα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με την ανθρωπινή επαφή και επικοινωνία, όπως και του διαιτολόγου, όμως δεν είναι το Α και το Ω. Εκτός από το καλό γνωστικό επίπεδο πάνω στο επάγγελμα, ο διαιτολόγος οφείλει να μπει στο συναίσθημα του πελάτη και να προσπαθεί να κατανοεί τους λόγους που τον έχουν οδηγήσει σε λάθος αντίληψη απέναντι στο φαγητό. Καλός διαιτολόγος δεν είναι αυτός που βοηθάει έναν παχύσαρκο να «χάσει» το βάρος του, καλός διαιτολόγος είναι αυτός που κατανοεί τον πελάτη του και μέσα από συζήτηση τον βοηθάει, όχι μόνο να χάσει το βάρος του, αλλά και να αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες για πάντα. Αυτό χρειάζεται χρόνο και υπομονή και μόνο με την δημιουργία «σχέσης» διαιτολόγου-πελάτη μπορεί να επιτευχτεί!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jeffrey S Hampl, Judith V Anderson, Rebecca Mullis (2002), The Role of Dietetics Professionals in Health Promotion and Disease Prevention. Journal of the American Dietetic Association.vol.102, 11:1680-1687.

Harvey, E. L., Summerbell, C. D., Kirk, S. F. L. and Hill, A. J. (2002), Dietitians' views of overweight and obese people and reported management practices. Journal of Human Nutrition and Dietetics, 15: 331–347.

McArthurLH, Ross JK, (1997), Attitudes of registered dietitians toward personal overweight and overweight clients. Journal of the American Dietetic Association.Jan;97(1):63-6.

  • Κατερίνα Παγκράτη
    Κατερίνα Παγκράτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Παγκράτη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του ΑΤΕΙ Κρήτης, με ειδίκευση στην αντιμετώπιση της χρόνιας παχυσαρκίας με ψυχοεκπαιδευτικές μεθόδους, από το Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ).Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ είναι και αρθρογράφος στο mednutrition καθώς και σε εφημερίδες και περιοδικά

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.