733
Lifestyle

Τι δίαιτα να επιλέξω για απώλεια λίπους;

piato me kotopoulo kai makaronia

Photo source: www.pexels.com

«Ξεχάστε το «Υψηλής» και «Χαμηλής». Εστιάστε στο σύνολο».

Πηγή: www.quickanddirtytips.com

Δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων ή δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά; Ποια είναι η πιο αποτελεσματική προσέγγιση για την απώλεια βάρους και τη βελτίωση της υγείας; Αυτό είναι ένα συχνό ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει ένας διαιτολόγος καθώς υπάρχει ένα debate για το αν θα χάσετε περισσότερο βάρος με τον περιορισμό των υδατανθράκων ή με τον περιορισμό του λίπους.

Πριν δούμε την απάντηση, ας ορίσουμε τι εννοούμε δίαιτα χαμηλή σε λίπος και τι δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες. Δίαιτες «χαμηλών υδατανθράκων» είναι αυτές στις οποίες μόλις το 10% - 35% των θερμίδων που καταναλώνουμε ημερησίως προέρχεται από υδατάνθρακες. Ομοίως, για τις δίαιτες «χαμηλές σε λιπαρά» μόλις το 10% - 30% των θερμίδων που προσλαμβάνουμε προέρχεται από λίπος.

Ποια είναι όμως, η προσέγγιση που υπερτερεί; Η λύση φαίνεται να είναι κάπου στη μέση...

Πρόσφατη μελέτη, η οποία αποτέλεσε και έναυσμα για τη συγγραφή αυτού του άρθρου, συνέκρινε μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες και υψηλή σε λίπος με μια πιο ισορροπημένη διατροφή. Οι συμμετέχοντες έτρωγαν σε γενικές γραμμές τα ίδια φαγητά, αλλά σε διαφορετικές αναλογίες. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε δίαιτα «χαμηλών υδατανθράκων» και υψηλή σε λίπος, με μόλις 10% των θερμίδων να προέρχεται από υδατάνθρακες, ενώ η άλλη ομάδα κατανάλωνε περισσότερο από το 50% των θερμίδων από υδατάνθρακες. Επιπλέον, και οι δύο ομάδες είχαν εντολή να αποφύγουν εντελώς τα πρόσθετα σάκχαρα, και τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Η κατανάλωση πρωτεΐνης μεταξύ των δύο ομάδων κρατήθηκε σταθερή.

Τα αποτελέσματα μετά από 12 εβδομάδες έδειξαν πως παρά τις σημαντικές διαφορές στην πρόσληψη υδατανθράκων και λίπους οι δύο ομάδες παρουσίασαν παρόμοια αποτελέσματα όσον αφορά την απώλεια βάρους και του σωματικού λίπους!

Άρα, να αποφύγω τους υδατάνθρακες ή το λίπος;

Δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε τους υδατάνθρακες ή το λίπος για να χάσετε βάρος και να βελτιώσετε την υγεία σας. Απλά να κάνετε πιο σωστές επιλογές και φυσικά, να μειώσετε λίγο τις προσλαμβανόμενες θερμίδες. Μην ξεχνάτε πως η απώλεια ή η πρόσληψη βάρους εξαρτάται κυρίως από το ισοζύγιο ενέργειας: προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που δαπανάτε; Η ζυγαριά κατεβαίνει (αρνητικό ισοζύγιο). Προσλαμβάνετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που δαπανάτε; Η ζυγαριά ανεβαίνει (θετικό ισοζύγιο).

Ποια είναι η πιο αποτελεσματική στρατηγική;

  • Καταναλώστε τόσο υδατάνθρακες, λίπος όσο και πρωτεΐνες σε σωστές αναλογίες.
  • Μειώστε την πρόσληψη θερμίδων και αυξήστε τη σωματική δραστηριότητα για να δημιουργήσετε αρνητικό ισοζύγιο.
  • Αντικαταστήστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα με φρέσκες, πιο ποιοτικές επιλογές.
  • Κωνσταντίνος Μπακόπουλος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Ο Κωνσταντίνος Μπακόπουλος είναι τελειόφοιτος του τμήματος Διαιτολογίας – Διατροφής του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κρήτης. Στα πλαίσια της πρακτικής του άσκησης είναι μέλος και εργάζεται με την επιστημονική ομάδα του medNutrition.

×