Συστάσεις Διατροφής

Πώς να μειώσετε την ζάχαρη;

10 Σεπτεμβρίου 2015
9468 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
polydhmhtriaka mpiskota kafes gala kai frouta

Ζάχαρη λευκή κρυσταλλική ή καστανή; Η γλυκιά γεύση συνιστά απόλαυση ή απειλή; Αλήθεια, πόσα γνωρίζετε και πόσα όχι για τη ζάχαρη;

Η ζάχαρη δεν είναι μόνο οι κρυστάλλινοι κόκκοι που βάζουμε στον καφέ μας και στις γλυκιές μας συνταγές. Τα σάκχαρα βρίσκονται παντού γύρω μας, σε πολλά τρόφιμα που καταναλώνονται καθημερινά, όπως τα φρούτα (κυρίως με τη μορφή της φρουκτόζης), ακόμη και τα λαχανικά.

Μπορεί ακόμη να προστεθεί τεχνητά (σε διάφορες μορφές) στη βιομηχανική επεξεργασία και παραγωγή διαφόρων τροφίμων, αλλά και κατά την παρασκευή γλυκών, ροφημάτων ή φαγητών με τη μορφή της κρυσταλλικής ζάχαρης ή παραλλαγών της- όπως η καστανή ζάχαρη ή η μελάσα.

Με τι σχετίζεται η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης;

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες που συσχετίζουν την αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης με διάφορες καταστάσεις/θέματα που αφορούν στην υγεία.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:

  • παχυσαρκία
  • αύξηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα
  • σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2
  • καρκινογένεση
  • τερηδόνα
  • αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας

Καλό θα ήταν λοιπόν η κατανάλωση της ζάχαρης, στο πλαίσιο της καθημερινής μας διατροφής να μην είναι υπερβολική.

Όποιος θέλει να προστατεύσει την υγεία του, θα πρέπει να μειώσει στο μισό τη ζάχαρη που καταναλώνει, συμβουλεύει ο ΠΟΥ στις τελευταίες οδηγίες που εξέδωσε για την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης.

Σε ποια καθημερινά προϊόντα διατροφής όμως υπάρχει ζάχαρη και με πόσα διαφορετικά "πρόσωπα" μπορεί να εμφανιστεί; Όσα προϊόντα έχουν τα χαρακτηρισμό light δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη; Υπάρχουν άραγε υποκατάστατά της που μπορούν να προσδώσουν εξίσου γλυκιά γεύση στη διατροφή μας;

Κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα που προηγήθηκαν ή απορίες που τυχόν δημιουργήθηκαν θα δοθούν στη συνέχεια! Ανακαλύψτε τις, κάνοντας το παρακάτω quiz!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

National Health System, How to cut down on sugar in your diet, http://www.nhs.uk/Livewell/Goodfood/Pages/how-to-cut-down-on-sugar-in-your-diet.aspx

  • Μαρία Νικολιδάκη
    Μαρία Νικολιδάκη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Μαρία Νικολιδάκη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον εξειδίκευση στην συμβουλευτική και συμπεριφοριστική αντιμετώπιση της διαχείρισης βάρους και διαφόρων θεμάτων άμεσα σχετιζόμενων με τη διατροφή. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες σε γραφείο στο Ηράκλειο της Κρήτης, παράλληλα με άλλες δράσεις που άπτονται άμεσα της διαιτολογικής της ιδιότητας.