Συστάσεις Διατροφής

Πώς να μειώσετε την ζάχαρη;

10 Σεπτεμβρίου 2015
2405 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
polydhmhtriaka mpiskota kafes gala kai frouta

Ζάχαρη λευκή κρυσταλλική ή καστανή; Η γλυκιά γεύση συνιστά απόλαυση ή απειλή; Αλήθεια, πόσα γνωρίζετε και πόσα όχι για τη ζάχαρη;

Η ζάχαρη δεν είναι μόνο οι κρυστάλλινοι κόκκοι που βάζουμε στον καφέ μας και στις γλυκιές μας συνταγές. Η ζάχαρη βρίσκεται παντού γύρω μας, σε πολλά τρόφιμα που καταναλώνονται καθημερινά, όπως τα φρούτα (κυρίως με τη μορφή της φρουκτόζης), ακόμη και τα λαχανικά.

Μπορεί ακόμη να προστεθεί τεχνητά (σε διάφορες μορφές) στη βιομηχανική επεξεργασία και παραγωγή διαφόρων τροφίμων, αλλά και κατά την παρασκευή γλυκών, ροφημάτων ή φαγητών με τη μορφή της κρυσταλλικής ζάχαρης ή παραλλαγών της- όπως η καστανή ζάχαρη ή η μελάσα.

Υπάρχουν διάφορες θεωρίες που συσχετίζουν την αυξημένη κατανάλωση/πρόσληψη ζάχαρης με διάφορες καταστάσεις/θέματα που αφορούν στην υγεία.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την παχυσαρκία, την αύξηση των τριγλυκεριδίων στο αίμα, τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, ακόμη και την καρκινογένεση, την τερηδόνα και τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας. Καλό θα ήταν λοιπόν η κατανάλωση της ζάχαρης, στο πλαίσιο της καθημερινής μας διατροφής να μην είναι υπερβολική.

Όποιος θέλει να προστατεύσει την υγεία του, θα πρέπει να μειώσει στο μισό τη ζάχαρη που καταναλώνει, συμβουλεύει ο ΠΟΥ στις τελευταίες οδηγίες που εξέδωσε για την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης.

Σε ποια καθημερινά προϊόντα διατροφής όμως υπάρχει ζάχαρη και με πόσα διαφορετικά 'πρόσωπα' μπορεί να εμφανιστεί; Όσα προϊόντα έχουν τα χαρακτηρισμό light δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη; Υπάρχουν άραγε υποκατάστατά της που μπορούν να προσδώσουν εξίσου γλυκιά γεύση στη διατροφή μας;

Κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα που προηγήθηκαν ή απορίες που τυχόν δημιουργήθηκαν θα δοθούν στη συνέχεια! Ανακαλύψτε τις, κάνοντας το παρακάτω quiz!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

National Health System, How to cut down on sugar in your diet, http://www.nhs.uk/Livewell/Goodfood/Pages/how-to-cut-down-on-sugar-in-your-diet.aspx

  • Μαρία Νικολιδάκη
    Μαρία Νικολιδάκη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Μαρία Νικολιδάκη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον εξειδίκευση στην συμβουλευτική και συμπεριφοριστική αντιμετώπιση της διαχείρισης βάρους και διαφόρων θεμάτων άμεσα σχετιζόμενων με τη διατροφή. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες σε γραφείο στο Ηράκλειο της Κρήτης, παράλληλα με άλλες δράσεις που άπτονται άμεσα της διαιτολογικής της ιδιότητας.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.