640
Συστάσεις Διατροφής

Ποιες σούπερ τροφές έχετε εντάξει στη διατροφή σας;

της Νεκταρίας Καρακώστα
03 Ιουνίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί
Ποιες σούπερ τροφές έχετε εντάξει στη διατροφή σας;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Γιώργος Σαλταούρας: Προσωπικά, θεωρώ ότι ο όρος σούπερ τροφή είναι περισσότερο θέμα μάρκετινγκ, παρά αυτό που υποτίθεται ότι αντιπροσωπεύει. Δεν έχω εντάξει στη διατροφή μου τις υπετροφές της μόδας, όπως το goji berry ή το ιπποφαές, καθώς είμαι οπαδός της ισορροπημένης διατροφής που παρέχει τις αναγκαίες ποσότητες σε όλα τα θρεπτικά συστατικά μέσω της ποικιλίας και του μέτρου. Υπάρχουν όμως και άλλα τρόφιμα που έχω κατά καιρούς διαβάσει ότι είναι “σούπερ”, όπως το μπρόκολο, ο σολομός, η σοκολάτα και το πράσινο τσάι. Τα τρόφιμα αυτά υπάρχουν στη διατροφή μου – ο σολομός μάλιστα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, θεωρώ ωστόσο ότι ο χαρακτηρισμός ‘σούπερ τροφή’ είναι μάλλον υπερβολικός. Ο τρόπος διατροφής στο σύνολό του είναι εκείνος που εξασφαλίζει υγεία και ευεξία και όχι κάποιο μεμονομένο τρόφιμο. 

Μαίρη Σελανικλή: Οι σούπερ τροφές που χρησιμοποιώ είναι αρκετές. Τα τελευταία χρόνια έχω εντάξει στην διατροφή μου κράνα, σταφίδες και goji berry, τα οποία σε συνδυασμό με κάποιο φρέσκο φρούτο, λίγα αμύγδαλα, γάλα και βρώμη μου δίνουν την ενέργεια που χρειάζομαι για να ξεκινήσω την ημέρα μου. Φυσικά χρησιμοποιώ πολλές ακόμα υπερτροφές, οι οποίες φροντίζω να βρίσκονται σε εβδομαδιαία, αν όχι σε καθημερινή βάση στη διατροφή μου.

Νάνα Καλαφάτη: Η σούπερ τροφή που καταναλώνω καθημερινά στο πρωινό μου γεύμα είναι η σταφίδα! Λατρεύω την υφή και τη γεύση της, ενώ παράλληλα μου καλύπτει την ανάγκη για γλυκό. Επίσης, τους τελευταίους μήνες έχω προσθέσει στο διαιτολόγιό μου ένα σούπερ-σούπερ φρούτο που πάντα αγαπούσα αλλά σπάνια έτρωγα: τον ανανά! Μου προσφέρει πολύ νερό, βιταμίνη C και λίγες θερμίδες. Η σταφίδα και ο ανανάς μπορεί να μην ανήκουν επίσημα στη λίστα των superfoods, αλλά αποτελούν τις δικές μου σούπερ τροφές, καθώς καλύπτουν βασικές καθημερινές μου ανάγκες!

Ιωάννα Μασούρα: Για μένα σούπερ τροφές είναι όσες είναι πλούσιες σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, δηλαδή τα λιπαρά ψάρια π.χ. σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, τσιπούρα, πέστροφα και οι σπόροι, όπως π.χ. ο λιναρόσπορος. Έρευνες έχουν δείξει ότι η συχνή (2 φορές την εβδομάδα) κατανάλωση λιπαρών ψαριών μας προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις και την εμφάνιση άνοιας σε μεγάλες ηλικίες. Προσωπικά, καταναλώνω μια φορά την εβδομάδα σολομό και προσθέτω συχνά σπόρους λιναριού τόσο στις σαλάτες μου, όσο και στα δημητριακά πρωινού.

Παρασκευάς Παπαχρήστος: Προσπαθώ να δίνω έμφαση σε ένα μοτίβο διατροφής, που να με εξυπηρετεί στη καθημερινότητά μου, να μην πεινάω και να το ευχαριστιέμαι. Κατά καιρούς κάνω και αντίστοιχες επιλογές. Κρατάω σταθερά τον πρωινό μου καφέ, ενώ από εκεί και πέρα, υπάρχει μια ποικιλία. 

Γράφουν οι:
Σελανικλή Μαίρη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Καλαφάτη Νανά, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Ph.D.c.
Σαλταούρας Γιώργος, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Μασούρα Ιωάννα, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.
Παπαχρήστος Παρασκευάς, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

  • Νεκταρία Καρακώστα
    Νεκταρία Καρακώστα Δημοσιογράφος M.A.

    H Νεκταρία Καρακώστα είναι Δημοσιογράφος, και ασχολείται αποκλειστικά τα τελευταία χρόνια με θέματα υγείας, επιστήμης και διατροφής. Είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού Life Positive (κυκλοφορεί με τον Ελεύθερο Τύπο) και ήταν αρχισυντάκτρια του portal διατροφής medNutrition μέχρι το Δεκέμβριο του 2015.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.