743
Συστάσεις Διατροφής

Το τέλειο πικνίκ

29 Οκτωβρίου 2013
της Ζωής Πορφύρη
Το τέλειο πικνίκ

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η βρετανική αυτή συνήθεια είναι γνωστή σε όλους! Ευχάριστο, αναζωογονητικό, χαλαρωτικό και ένας καλός τρόπος για σας και την οικογένειά σας να φάτε ένα υγιεινό γεύμα μαζί. Αν το πικνίκ συνδυαστεί με κάποια σωματική δραστηριότητα - όπως παιχνίδια ή γρήγορο περπάτημα- μπορείτε να έχετε μια υγιεινή και διασκεδαστική ημέρα χωρίς ιδιαίτερο κόπο και περιττά έξοδα. Θα χιαστείτε μόνο μερικές απλές συμβουλές.

Οργανώστε σωστά το καλάθι του πικνίκ σας. Ξεκινήστε με τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες (π.χ. ψωμί, ζυμαρικά και πατάτες), καθώς αποτελούν σημαντική πηγή ενέργειας. Επιλέξτε πολύσπορο ή ολικής άλεσης ποικιλίες, όπου αυτό είναι δυνατό. Για παράδειγμα, προσπαθήστε να έχετε ψωμί ολικής άλεσης για τα σάντουιτς σας ή μια σαλάτα ζυμαρικών ολικής αλέσεως.

Στη συνέχεια, σκεφτείτε την πρωτεΐνη, η οποία μπορεί να προέλθει από άπαχο κρέας σε σάντουιτς, όπως γαλοπούλα ή κοτόπουλο στήθος, καθώς και από τα φασόλια και τα όσπρια σε σαλάτες.

Μην ξεχάσετε να έχετε μαζί σας αφθονία υγρών. Πάρτε μια φιάλη νερού ή 100% χυμούς φρούτων, χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Μην ξεχνάτε το 5 την ημέρα. Ένα πικνίκ είναι μια μεγάλη ευκαιρία για όλη την οικογένεια για να πιάσει αυτόν τον στόχο.

Δοκιμάστε μια πολύχρωμη σαλάτα με πιπεριές, ντομάτα, αγγούρι, καρότο και μαρούλι.

Μια φρουτοσαλάτα είναι μια ευχάριστη επιλογή έναντι των ζαχαρούχων και υψηλής θερμιδικής αξίας λιχουδιών, όπως η σοκολάτα, κέικ, κ.ά.

Ο χυμός φρούτων μετράει επίσης ως 5 την ημέρα, αλλά μετρά μόνο ως μία μερίδα, όσο χυμό κι αν πιείτε. Ο χυμός φρούτων μπορεί να είναι υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, έτσι φροντίστε να έχετε μαζί σαν χυμούς με την ένδειξη: χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

Ασκηθείτε. Χρησιμοποιήστε την ευκαιρία που σας δίνεται να ξεκολλήσετε από το σπίτι. Η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική για την υγεία των ενηλίκων και των παιδιών και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να περάσετε χρόνο μαζί τους.

Στη φύση, έχετε πάρα πολλές επιλογές. Έτσι, το πικνίκ μπορεί να συνδυαστεί και με μια βόλτα με ποδήλατα ή ένα γρήγορο περπάτημα ή ομαδικά παιχνίδια με μπάλα.

Όταν τελείωσε το γεύμα σας, δοκιμάστε να παίξετε ένα πιο απαλό παιχνίδι όπως πχ. Frisbee. Οτιδήποτε αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό είναι ευπρόσδεκτο και ωφέλιμο.

Μείνετε ασφαλείς στον ήλιο. Θυμηθείτε να προστατεύετε τον εαυτό σας και τα παιδιά από τον ήλιο, ενώ είστε έξω. Η υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να αποβεί μοιραία για το ανθρώπινο σώμα, ενώ ένα φαινομενικά απλό έγκαυμα λόγω αρκετής έκθεσης στον ήλιο, είναι κάτι που θα σας ταλαιπωρήσει για μέρες. Μπορείτε πολύ εύκολα να προστατευτείτε χρησιμοποιώντας ένα αντηλιακό με δείκτη ηλιακής προστασίας (SPF) 15 και άνω, ενώ η χρήση γυαλιών ηλίου είναι εξίσου σημαντική.

Δαγκώματα και τσιμπήματα. Μην αφήσετε τις σφήκες, τις σκνίπες και τις ενοχλητικές μύγες ή τα κουνούπια να καταστρέψουν την ημέρα σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετό εντομοαπωθητικό μαζί σας καθώς και αντίδοτα για τις πειριπτώσεις τσιμπήματος. Σε περίπτωση που αποφεύγετε τα χημικά σκευάσματα, αναζητήστε βιολογικά απωθητικά από αιθέρια έλαια τα οποία θα κρατήσουν μακριά οποιονδήποτε φτερωτό επισκέπτη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Joint WHO/FAO ʽWorkshop on Fruit and Vegetables for Healthʼ, Kobe, Japan, 1-3 September 2004

WHO ʽFruit and Vegetable Initiative Expert Meetingʼ, Geneva, Switzerland, 25-27 August 2003

  • Ζωή Πορφύρη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1986 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης, παράρτημα Σητείας, Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας από όπου και αποφοίτησε στις 03/10/2008.

×
×