Κουζίνα

Η Σιθωνία από την οπτική του διαιτολόγου

25 Αυγούστου 2015
2 λεπτά να διαβαστεί

Το δεύτερο «πόδι» της Χαλκιδικής

Ψάχνοντας κανείς στο Διαδίκτυο, θα διαβάσει ότι η Σιθωνία είναι περισσότερο οικογενειακός προορισμός σε σχέση με το πρώτο πόδι τηςΧαλκιδικής, την Κασσάνδρα, που επιλέγουν πιο συχνά οι νέοι για τις περισσότερες δυνατότητες νυχτερινής διασκέδασης. Τιμές προσιτές για το φαγητό, καταλύματα με δυνατότητα μαγειρικής ή ξενοδοχείο με πρωινό, ώστε να μην το παραλείπετε. Η Σιθωνία έχει ένα καταπράσινο τοπίο με κρυστάλλινα νερά καιαπίστευτη ηρεμία. Με κλίμα ζεστό την ημέρα και δροσερό συνήθως το βράδυ για άνετο ύπνο. Θυμίζει ακριβώς την παιδική ξεγνοιασιά των διακοπών: αλμύρα, ήλιος, παιχνίδι,καρπούζι, εξερεύνηση και ύπνος.

Άμμος σαν καστανή ζάχαρη

Οι περισσότερες παραλίες τις Σιθωνίας έχουν αυτή τη χρυσή αμμουδιά με τον τόσο μικρό κόκκο άμμου που ντύνει τα βρεγμένα πόδια σαν με καστανή ζάχαρη! Ίσως να είναι ακριβώς αυτές οι αμμουδιές που δίνουν τη γαλάζια σημαία στη χερσόνησο της Σιθωνίας.

Παραδοσιακό φαγητό

Ένας κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, η Σιθωνία έχει να φιλέψει τον τουρίστα καλομαγειρεμένη ελληνική παραδοσιακή κουζίνα. Χωρίς κάποιο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της περιοχής, στις ταβέρνες και τα εστιατόρια βρίσκει κανείς, μουσακά,κολοκυθάκια αυγολέμονο και γεμιστά εκτός από τα κρεατικά στη σχάρα και τα θαλασσινά φυσικά!

Καλαμαράκι στη σχάρα

Προτιμήστε το φρέσκο από το κατεψυγμένο και θα δείτε διαφορά! Θα παρατηρήσετε ωστόσο ότι το φρέσκο το αναδεικνύουν συνήθως κάνοντάς το στη σχάρα ενώ το κατεψυγμένο καταλήγει στο τηγάνι. Αν και το πρώτο στοιχίζει κάτι παραπάνω, το δεύτερο μας φορτώνει με περιττές θερμίδες.

Μεζές για ουζάκι

Σκουμπρί καπνιστό και αλμυρό- πολύ έντονη γεύση, ιδιαίτερη και ευχάριστη για τον ουρανίσκο! Ιδανικό ταίρι για το ουζάκι σας, ειδικά με μια καλή παρέα σε ένα ταβερνάκι με 2 φιλαράκια που παίζουν μπουζούκι και τραγουδούν ζωντανά ...χωρίς μικρόφωνο! Θυμηθείτε το ούζο να ακολουθήσει του κανονικού γεύματος, ενώ δεν χρειάζεται να φύγουμε πολύ από το συνιστώμενο (1-2 ποτηράκια).

Τηγανητός γαύρος

Από τις λίγες φορές που ο διαιτολόγος δεν θα πει όχι σε τηγανητό πιάτο. Μικρό ψαράκι ο γαύρος, θέλει πολύ λίγο τηγάνισμα, ενώ οι περισσότεροι το καταναλώνουν ολόκληρο χωρίς να το ξεκοκκαλίσουν. Αυτό είναι και το γεγονός που τα κάνει εξαιρετική πηγή ασβεστίου και βιταμίνης D. Μαζί με την έκθεση στον ήλιο ...κάνετε θαύματα αυτές τις μέρες για τα οστά σας!

Βουτιά στις πεντακάθαρες ακτές

Δροσιστείτε και επιδοθείτε σε κάθε είδος άσκηση και σωματική δραστηριότητα – τα κρυστάλλινα νερά θα σας εμπνεύσουν! Ίσως το πιο σίγουρο είναι ότι θα φορέσετε τη μάσκα σας να παρατηρήσετε καλύτερα το βυθό κανοντας άπειρες βουτιές. Για τους πιο τολμηρούς όμως υπάρχει και η δυνατότητα και για θαλάσσια σπορ. Η άσκηση θα σας αναζωογονήσει, θα σας δώσει ενέργεια, θα τονώσει την ψυχολογία σας ...θα συσφίξει το σώμα σας και διατηρήσει το βάρος σας αν όχι να το μειώσει.

Φρουταγορά ...επί του δρόμου

Στις διακοπές συνήθως ξεχνάμε να κάνουμε τα γνωστά «μικρά και συχνά γεύματα» εις βάρος των φρούτων. Προμηθευτείτε μια τσάντα -ψυγείο για να μεταφέρετε στην παραλία το νεράκι σας και χωρέστε εκεί μερικά φρούτα της αρεσκείας σας. Θα μείνουν πραγματικά δροσερά. Στους δρόμους υπάρχουν πολύ συχνά αγρότες που πουλάνε την πραμμάτεια τους. Διαλέξτε από την μεγάλη ποικιλία τους όσα θέλετε: σύκα, σταφύλια,ροδάκινα, νεκταρίνια, πεπονάκια, αχλάδια ακόμη και καρπούζι. Το ξέρατε ότι το καρπούζι επιπλέει στο νερό; Μάλιστα παλιότερα που δεν υπήρχαν τα ψυγεία, αυτός ήταν ένας τρόπος για να τα διατηρήσουμε δροσερά...

Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ...

Ένα νερό, κρύο νερό! Η ζέστη, η αλμύρα, το κολύμπι θα σας κάνουν εύκολα να διψάσετε και ακόμη πιο εύκολα να αφυδατωθείτε! Αν και υπάρχουν συνήθως καντίνες ή beach bar (στις οργανωμένες και πιο γνωστές παραλίες) για να προμηθευτείτε το νεράκι σας, ίσως είναι καλή ιδέα να έχετε ήδη πάρει και να το μεταφέρετε μαζί σας. Εκτός από το νερό και το κρύο τσάι είναι πολύ δροσιστικό! Το γνωρίζατε ότι οι ανάγκες μας σε υγρά το καλοκαίρι μπορούν έως και να τριπλασιαστούν;

Φεύγοντας...

Είναι σίγουρο ότι θα θέλετε να ανανεώσετε το ραντεβού σας με αυτό το μαγευτικό μέρος. Για να παραμείνει όμως μαγευτικό, είναι σημαντικό να αφήσετε αυτό το τοπίο τουλάχιστον όσο καθαρό το βρήκατε. Πετάμε πάντα τα σκουπίδια στoν κάδο απορριμάτων – δοκιμάστε το, θα νιώσετε πολύ καλύτερα!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Eime RM, Young JA, Harvey JT, Charity MJ, Payne WR. A systematic review of the psychological and social benefits of participation in sport for children and adolescents: informing development of a conceptual model of health through sport. Int J Behav Nutr Phys Act. 2013 Aug 15;10:98.

Mølgaard C, Michaelsen KF. Vitamin D and bone health in early life. Proc Nutr Soc. 2003 Nov;62(4):823-8.

Rampersaud GC1, Pereira MA, Girard BL, Adams J, Metzl JD. Breakfast habits, nutritional status, body weight, and academic performance in children and adolescents. J Am Diet Assoc. 2005 May;105(5):743-60;

Swift DL, Johannsen NM, Lavie CJ, Earnest CP, Church TS. The role of exercise and physical activity in weight loss and maintenance. Prog Cardiovasc Dis. 2014 Jan-Feb;56(4):441-7.

  • Ειρήνη Κύρα
    Ειρήνη Κύρα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Eιρήνη Κύρα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην παχυσαρκία και στη διαχείριση του βάρους. Τον περισσότερο επαγγελματικό της χρόνο καταλαμβάνουν οι διαιτολογικές της συνεδρίες στην περιοχή όπου μεγάλωσε, το Νέο Κόσμο, βοηθώντας εξατομικευμένα κάποιον να βελτιώσει τη διατροφή και το βάρος του.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.