Συστάσεις Διατροφής

Σνακ για... αγχωμένους εργαζόμενους

της Μαρίας-Σοφίας Πελαγίδου
21 Ιανουαρίου 2013
1 λεπτό να διαβαστεί
Σνακ για... αγχωμένους εργαζόμενους

Photo source: www.bigstockphoto.com

Είναι στη ανθρώπινη φύση σε συνθήκες υψηλού στρες και πίεσης να καταφεύγει σε πρόχειρα και ανθυγιεινά τρόφιμα, με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και αλάτι.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, πολλές εταιρείες –κυρίως στο εξωτερικό-, προκειμένου οι εργαζόμενοι τους να καταπολεμούν το στρες τους εν ώρα εργασίας, εφοδιάζουν τους αυτόματους πωλητές με πιο υγιεινές και θρεπτικές επιλογές, ώστε οι υπάλληλοί τους να λαμβάνουν συστατικά που συμβάλλουν στην υγεία τους, όπως οι βιταμίνες.

Υπάρχει ισχυρή συσχέτιση του στρες και τάση προς την παχυσαρκία, σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ παράλληλα, η σωστή διατροφή είναι ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί το στρες.

Υπάρχουν τροφές που, όπως έχει αποδειχθεί από έρευνες, ενισχύουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, μιας χημικής ουσίας που ηρεμεί τον εγκέφαλο, όπως επίσης και τροφές που μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης, των ορμονών του στρες που βλάπτουν το σώμα με την πάροδο του χρόνου.

Επίσης, μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μπορεί να αντισταθμίσει τις δυσάρεστες συνέπειες του στρες, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οι πιο γνωστές «αντι-στρες» ουσίες είναι:

  •  Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β,τα ω-3 λιπαρά οξέα, το μαγνήσιο οι σύνθετοι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες. Πηγές τους είναι τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα ωμά λαχανικά, το γάλα, το σπανάκι, ο σολωμός, ο τόνος. 

Yγιεινά και θρεπτικά σνακ κατά τη διάρκεια της εργασίας:

2 μικρά φρούτα, όπως δαμάσκηνα, 2 βερίκοκα, 2 ακτινίδια
Μία μικρή ανάμεικτη σαλάτα εποχής
Μία χούφτα αποξηραμένα φρούτα με 8-10 ανάλατους ξηρούς καρπού
Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με φρούτα
Γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με 1 κουτ. του γλυκού μέλι
Κουλούρι Θεσσαλονίκης
2-3 κριτσίνια ολικής άλεσης

1 τοστ με ψωμί ολικής άλεσης με λαχανικά και τυρί χαμηλών λιπαρών

1 μπολ με γάλα χαμηλών λιπαρών και δημητριακά ολικής άλεσης

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

John Wood “healthy snacks for stressed workers- new opportunity“ retrieved 9 Aug 2012 from www. foodmanufacture.co.uk

  • Μαρία-Σοφία Πελαγίδου
    Μαρία-Σοφία Πελαγίδου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Γεννήθηκε στο Πειραιά το 1986. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ , εκπόνησε πτυχιακή εργασία με θέμα: «Αλκοόλ και Ναρκωτικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ».Έκανε πρακτική άσκηση στο νοσοκομείο «Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας Πειραιά "Άγιος Παντελεήμων". Κατά τη διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε σε επώνυμο Κέντρο Διαιτολογικής Υποστήριξης στο τομέα των τροφίμων .

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.