640
Συστάσεις Διατροφής

Πιστεύετε ότι τρώτε υγιεινά; Δείτε εδώ μερικές «παγίδες»

17 Φεβρουαρίου 2017
2 λεπτά να διαβαστεί
andras me pagida kai glyko

Photo source: www.bigstockphoto.com

Αν είχα ένα λεπτό του ευρώ για κάθε «Εγώ τρώω υγιεινά και σωστά!» που έχω ακούσει τα τελευταία 5 χρόνια, θα είχα τώρα περίπου 5 ευρώ. Ξέρω δεν φαίνονται πολλά, αλλά αντιστοιχούν στο άκουσμα αυτής της φράσης γύρω στις 500 φορές από διαφορετικά άτομα.

Το περίεργο της υπόθεσης είναι πως αυτό συμβαίνει συνήθως σε άτομα που έχουν παραπάνω κιλά. Εφ’ όσον η αύξηση βάρους είναι απλά μαθηματικά, αλλά κάποιος τρώει όντως ως επί το πλείστον σωστά και υγιεινά, μια είναι η εξήγηση... Υπάρχουν παγίδες στη διατροφή μας! Ενώ λοιπόν πιστεύεις ότι πορεύεσαι σωστά, ξαφνικά συνειδητοποιείς πως βρίσκεσαι σε αδιέξοδο με 10 κιλά επιπλέον και ένα σώμα που δεν αναγνωρίζεις.

Ποιες είναι οι 5 πιθανότερες παγίδες που μπορεί να πέσεις;

Παγίδα 1η: «Το πλούσιο πρωινό»

Υπάρχει η φράση που λέει «Φάε σαν βασιλιάς το πρωί». Γιατί το μυαλό όλων πάει στην ποσότητα, ποτέ δεν το κατάλαβα! Ο βασιλιάς δεν έχει πρόσβαση μόνο στην ποσότητα, αλλά και στην καλύτερη ποιότητα φαγητού. Άρα το «φάε σαν βασιλιάς το πρωί» δεν υποδηλώνει απεριόριστη ποσότητα, αλλά πολύ καλή ποιότητα!

Με λίγα λόγια το πρωινό είναι σημαντικό να περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά. Επιλογές όπως το μέλι, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα, τα αυγά, το φυστικοβούτυρο, το ταχίνι, τα γαλακτοκομικά, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι σίγουρα μέσα στη λίστα τροφίμων με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Θα ήταν καλό λοιπόν να επιλέξουμε κάποιες από αυτές τις τροφές και όχι όλες μαζί! Φυσικά εδώ εξαιρούνται μερικές ομάδες ανθρώπων όπως οι βαριά αθλούμενοι και οι αθλητές!

Παγίδα 2η: «Η Απεριόριστη Πρωτεΐνη»

Αυτή είναι μια παγίδα που δικαιολογημένα θα πέσει κάποιος από τη στιγμή που δεν θα ακούσεις πουθενά εκτός από τον διαιτολόγο σου πώς η μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης θα οδηγήσει σε αποθήκευση λίπους. Καλό θα ήταν η μέση ποσότητα πρωτεΐνης ανά γεύμα να μην ξεπερνά το μέγεθος της παλάμης σου. Φυσικά το μέγεθος αυτό μικραίνει όταν μιλάμε για πρωτεΐνη που συνοδεύεται από αρκετά λιπαρά όπως συμβαίνει για παράδειγμα στο μπιφτέκι! Προφανώς και εδώ εξαιρούνται μερικές ομάδες ανθρώπων όπως οι βαριά αθλούμενοι και οι αθλητές!

Παγίδα 3η: «Συνδυασμός τροφίμων»

Σ’ αυτή την παγίδα πέφτουν σχεδόν όλοι! Θα ακούσεις ότι κάποια τρόφιμα δεν συνδυάζονται μεταξύ τους, ή ότι ο συνδυασμός τους θα φέρει την καταστροφή στο σώμα σου. Πραγματικά αυτό δεν συμβαίνει σε τέτοιο βαθμό που θα σε επηρεάσει κάπου. Οι μικρές αλληλεπιδράσεις που μπορεί να γίνονται μεταξύ των θρεπτικών συστατικών μοιάζουν με πυροτέχνημα σε εμπόλεμη ζώνη.

Κοινώς, δεν υπάρχει λόγος για παράδειγμα να αποφύγεις να φας την ίδια μέρα αυγό με ψάρι ή να μην φας μαζί πρωτεΐνη με υδατάνθρακα. Σε αντίθεση ο συνδυασμός τροφίμων όπως στην περίπτωση των οσπρίων ή των λαδερών με κάποιο αμυλούχο (ψωμί ολικής, ρύζι, πατάτα κ.α.) μπορεί να σου φέρει φαντασμαγορικά αποτελέσματα όσον αφορά την ποιοτική αναβάθμιση της πρωτεΐνης!

diafora eidh zaxarhs kastanh zaxarh

Παγίδα 4η: «Μαύρη ζάχαρη»

Η μαύρη ζάχαρη δεν διαφέρει σε τίποτα θερμιδικά από τη λευκή. Πολλές φορές μάλιστα η μαύρη ζάχαρη είναι λευκή που παντρεύτηκε μαγειρικά με μελάσα! Για να πάρεις αρκετές φυτικές ίνες από μαύρη ζάχαρη πρέπει να καταναλώσεις περίπου 1 κιλό. Thanks but No thanks!

Παγίδα 5η: «Απουσία γευμάτων»

«Μα... εγώ μια φορά την ημέρα τρώω! Πώς γίνεται να παχαίνω;». Το έχετε ζήσει ή το έχετε ακούσει αυτό σε κάποια στιγμή στη ζωή σας! Ας σκεφτούμε την φράση αυτή με διάφορες παραλλαγές: «Μα... εγώ γεμίζω μια φορά τον μήνα με βενζίνη! Πώς γίνεται να έμεινα στη μέση του δρόμου;», ή το καλύτερο «Μα... εγώ για φρούτο έφαγα ένα καρπούζι! Πώς γίνεται να πήρα βάρος;».

Αν σας ακούγονται αστείες αυτές οι δυο φράσεις, γιατί με την πρώτη φράση δεν γελάσατε; Όταν μένεις πολλές ώρες νηστικός η πείνα αυξάνεται εκθετικά, με αποτέλεσμα την ώρα του βραδινού να έχεις όρεξη να καταναλώσεις γεύματα που είναι μεγάλα σε ποσότητα, λιπαρά, αλμυρά ή ακόμη και γλυκά. Το αποτέλεσμα είναι το θερμιδικό περιεχόμενο του βραδινού να υπερβαίνει τις ημερήσιες καύσεις σου και τελικά να αυξάνεται το βάρος σου!

Την επόμενη φορά που θα βρίσκεσαι στο μονοπάτι μιας καλής διατροφικής συμπεριφοράς να θυμάσαι πως είναι θετικό να γνωρίζεις καλά τα βήματα που ακολουθείς γιατί αρκετές φορές μπορεί να σε οδηγήσουν σε μια από τις πολλές πιθανές παγίδες! Εάν θέλεις να τις αποφύγεις όλες, συμβουλέψου έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

  • Μιχάλης Κάβδας
    Μιχάλης Κάβδας Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    O Μιχάλης Κάβδας είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον κατάρτιση στην Αθλητική Διατροφή και την Τροποποίηση Διατροφικής Συμπεριφοράς. Συνεργάζεται με τα γυμναστήρια Holmes Place Athens ως Διατροφολόγος, με το CrossFit Coast ως αποκλειστικός Διατροφολόγος του γυμναστηρίου αλλά και προσωπικός Διατροφολόγος της αγωνιστικής ομάδας (Elite team) με πανελλαδικές και πανευρωπαϊκές διακρίσεις.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.