743
Συστάσεις Διατροφής

Φρέσκιες ιδέες για κολατσιό στο σχολείο

kolatsio gia to sxoleio

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το πρώτο κουδούνι χτύπησε. Εκτός από τα τετράδια, τα βιβλία καθώς και όλα εκείνα τα απαραίτητα σχολικά είδη που προμηθεύτηκαν όλοι οι μαθητές, οι γονείς καλούνται να απαντήσουν έναν ακόμη συνηθισμένο γρίφο: τι να του βάλω στην τσάντα για κολατσιό;

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται καθημερινά τι να δώσουν στο παιδί τους για κολατσιό στο σχολείο, με αποτέλεσμα πολλές φορές, να καταφεύγουν στην εύκολη λύση των χρημάτων.

Αυτή τη χρονιά, φροντίστε να μην βρεθείτε απροετοίμαστοι. Σκεφτείτε εγκαίρως τις πιθανές επιλογές. Χρησιμοποιήστε τις γνώσεις και τη φαντασία σας και μην αγνοήσετε τις γευστικές επιλογές του μικρού ή της μικρή σας. Δημιουργείστε διαφορετικές μορφές κολατσιού παρέα. Έτσι, η πιθανότητα το μπολ να επιστρέψει άδειο την επομένη, θα είναι μεγαλύτερη.

Προτάσεις υπάρχουν πολλές. Το μόνο που χρειάζεται είναι, να αφιερώσετε λίγο χρόνο για την προετοιμασία. Επειδή σίγουρα ο χρόνος σας είναι πολύτιμος, μπορείτε να παρασκευάσετε επαρκή ποσότητα από διαφορετικά είδη για κάποιες μέρες, ώστε να μην ασχολείστε με το παιδικό κολατσιό καθημερινά.

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν αναμφισβήτητα τις πιο εύκολες και γρήγορες λύσεις. Επιλέξτε φρούτα και λαχανικά της αρεσκείας του παιδιού, που μπορούν εύκολα να συσκευαστούν.
Μπορείτε να τα καθαρίσετε και να τα ψιλοκόψετε και να τα βάλετε σε ένα τάπερ ή να τα αφήσετε ατόφια μέσα σε μπωλ ή σακουλάκια. Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν επίσης καλές επιλογές αρκεί, να καταναλώνονται με σύνεση και να συνδυάζονται με την κατανάλωση φρέσκων.

Πολύ καλή εναλλακτική αποτελούν και οι φρέσκοι χυμοί. Αγοράστε μικρές συσκευασίες 100% φυσικών χυμών και χρησιμοποιήστε τους τις μέρες που το παιδί δεν επιθυμεί φρούτα. Όσο για τα λαχανικά, το καρότο είναι αυτό που στα παιδιά είναι συνήθως πιο αρεστό. Εάν είναι δύσκολο να καταναλωθούν μόνα τους, φροντίστε να συνυπάρχουν σε κάποιο άλλο σνακ, π.χ. σάντουιτς με τόνο και μαρούλι

Αγαπημένη επιλογή αποτελούν επίσης τα διάφορα είδη τοστ και σάντουιτς. Μην περιοριστείτε στην κλασική μορφή γαλοπούλα – τυρί. Δώστε στο παιδί πολλές επιλογές και αφήστε να πειραματιστεί με τους συνδυασμούς. Χρησιμοποιείστε ψωμί διαφορετικού τύπου κάθε φορά, στρογγυλό, πολύσπορο, μπαγκέτα, φρατζολάκι, ακόμη και αραβική πίτα. Όσο για τη γέμιση, αξιοποιείστε τη φαντασία σας και να είστε σίγουροι πως το παιδί σας θα ενθουσιαστεί. Εκτός, από αλλαντικά (όσο ο καιρός είναι ζεστός είναι καλό να αποφεύγονται γιατί αλλοιώνονται πολύ εύκολα) και το κλασικό κίτρινο τυρί του τοστ μπορείτε να φτιάξετε τη γέμιση για το σάντουιτς ή το τοστ με οτιδήποτε αρέσει στο παιδί. Κοτόπουλο ψιλοκομμένο ή σε μορφή κοτοσαλάτας, τόνος ή σολομός, ψιλοκομμένο κρέας που περίσσεψε από την προηγούμενη ημέρα, γαλοπούλα, αβγό είμαι μερικές μόνο από τις επιλογές που έχετε.

Εξίσου σημαντική ποικιλία υπάρχει και στα διάφορα τυριά, τυρί κρέμα, κασέρι, μοτσαρέλα, ανθότυρο, φέτα κ.ά. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε στο σάντουιτς και μια πινελιά λαχανικών. Ντομάτα, μαρούλι, μανιτάρια, πιπεριές, λιαστές τομάτες θα δώσουν όμορφο χρώμα στο κολατσιό και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά στο μικρό σας.

Σπιτικές πίτες με διάφορα λαχανικά και τυρί θα μπορούσαν να παρασκευαστούν και να αποτελέσουν ένα εξαιρετικά νόστιμο κολατσιό για το σχολείο. Αν και η σπανακόπιτα είναι αυτή που συνήθως προτιμάται, μη διστάσετε να δοκιμάσετε την πρασόπιτα και την κολοκυθόπιτα. Ακόμη, και κις λορέν θα μπορούσατε να φτιάξετε. Αυτό που είναι σημαντικό, είναι να επιλέξετε φρέσκα και υγιεινά υλικά όπως ελαιόλαδο, αλεύρι ολικής άλεσης και τυριά της αρεσκείας σας. Να έχετε στο μυαλό σας ότι οι πίτες μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο για 3-4 ημέρες. Εκτός από σπιτική πίτα, ειδικά στις περιπτώσεις που τα λαχανικά δεν αρέσουν στο παιδί σας, δοκιμάστε μία σπιτική πίτσα με δική σας ζύμη, φρέσκια τομάτα, βραστά αλλαντικά, τυρί, και πιπεριά ή άλλα λαχανικά όπως μανιτάρια και κρεμμύδι.

Εάν το παιδί σας προτιμάει τα γλυκά, σε σύγκριση με τα αλμυρά σνακ, φτιάξτε του ένα σπιτικό κέικ, κουλουράκια ή μπισκότα. Χρησιμοποιήστε διάφορα υλικά ανάλογα με τις γευστικές του προτιμήσεις. Ξηροί καρποί, όπως σταφίδες και καρύδια, κομμάτια φρούτων, φρέσκα ή αποξηραμένα, κακάο ή σοκολάτα θα το κάνουν να ξετρελαθεί. Δοκιμάστε αλεύρι ολικής άλεσης και μαύρη ζάχαρη ούτως ώστε να αυξήσετε τη θρεπτική αξία του κολατσιού σας.

Εκτός από το να είναι νόστιμο το σνακ που θα επιλέξετε να δώσετε στο παιδί σας για τις ώρες του σχολείου, ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο αυτό θα συσκευαστεί. Πολλά παιδιά ντρέπονται να έχουν μαζί τους κολατσιό από το σπίτι. Προσπαθήστε να το συσκευάσετε με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να δίνετε η εντύπωση ότι έχει αγοραστεί. Μπορείτε για παράδειγμα, να αγοράσετε σακουλάκια όπως αυτά που χρησιμοποιούν τα διάφορα ταχυφαγεία.

  • Παρασκευή Κουστουράκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

    Η Παρασκευή Κουστουράκη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην Κλινική Διατροφή. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Καλλιθέα και ανήκει στους συνεργάτες του medNutrition.

×
×