640
Συστάσεις Διατροφής

Κάνε την τροφή σου φάρμακο σου

17 Μαΐου 2016
2 λεπτά να διαβαστεί

«Φάρμακο ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας.» έλεγε ο Ιπποκράτης ο οποίος πίστευε πως η διατροφή μας είναι το σπουδαιότερο πράγμα για την σωματική και ψυχική υγεία, και πως τα καλύτερα φάρμακα μας τα προσφέρει η φύση απλόχερα. Σήμερα, γνωρίζουμε πλέον και ερευνητικά ότι η ισορροπημένη διατροφή είναι ένας ασφαλής δρόμος όχι μόνο για να προλάβουμε την εμφάνιση σύγχρονων σοβαρών ασθενειών (πχ. καρδιαγγειακά προβλήματα) αλλά και να διατηρήσουμε μια καλή ποιότητα ζωής και να έχουμε ευεξία!

Ποιες τροφές λοιπόν αξίζει να προσθέσετε στην διατροφή σας;

Πολλά είναι τα τρόφιμα που για διαφορετικό λόγο (είτε λόγω των φυτικών ινών τους, των καλών λιπαρών, των φυτοθρεπτικών συστατικών κ.ά.) θεωρούνται ότι ευεργετούν την υγεία σας! Την καλύτερη φόρμουλα για τον συνδυασμό τους, προτείνει η μεσογειακή διατροφή που ακόμη και σήμερα διεθνείς διατροφικές συστάσεις αναγνωρίζουν ως κατάλληλη για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, του διαβήτη, των καρδιαγγειακών αλλά και για την πρόληψη του καρκίνου. Οι αρχές της μεσογειακής διατροφής προτείνουν:

  • καθημερινή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ακατέργαστων δημητριακών, γαλακτοκομικών προϊόντων, ελαιόλαδου και μέτρια κατανάλωση κρασιού,
  • εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριών, πουλερικών, αυγών και
  • μηνιαία κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Φτιάξτε καθημερινά μια παλέτα χρωμάτων από τα φρούτα και λαχανικά της μεσογειακής διατροφής που είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά με κυρίως αντιοξειδωτική προστασία ενώ συχνά κάποια μπορεί να έχουν μελετηθεί για την προστασία από κάποιες μορφές καρκίνου.

Γνωρίζετε ότι τα πορτοκάλια περιέχουν πάνω από 170 φυτοθρεπτικές ενώσεις?

Τρόφιμα της ελληνικής Γης με θεραπευτική/προληπτική δράση

  • Τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια περιέχουν φυτικές ίνες που απορροφώνται βραδύτερα και μειώνουν τα επίπεδα της ινσουλίνης.
  • Η κανέλα και οι σπόροι, όπως οι ηλιόσποροι αφού έχουν ανακαλύψει ότι συνδέονται άμεσα με την μείωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα.
  • Οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, γαύρο, σολομό), τα άγρια χόρτα, το ελαιόλαδο, είναι τροφές οι οποίες περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες σε συνδυασμό με ω-λιπαρά και φυτικές ίνες που μειώνουν τον κίνδυνο αθηροσκλήρυνσης.

Υπερτροφή

Υπάρχουν κάποια τρόφιμα που χαρακτηρίζονται ως υπετροφές καθώς μπορεί να έχουν μια ασυνήθιστα υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Η αντιοξειδωτική ικανότητα των υπερτροφών αποτελεί την πιο σημαντική τους ιδιότητα, ενώ δίνουν ενέργεια στον οργανισμό, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύουν από χρόνιες παθήσεις. Μερικά παραδείγματα τροφών που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία είναι τα βατόμουρα, ο σολομός, το πράσινο τσάι, διάφοροι καρποί, το μπρόκολο, το σπανάκι, η κορινθιακή σταφίδα, η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης και πολλά άλλα. Η μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει πολλές από αυτές τις υπερτροφές. Θα σταθώ για λίγο στη δική μας ελληνική υπερτροφή, στη μαστίχα Χίου.

Η Μαστίχα Χίου για την υγεία

mastixa www.thesecretgreece.gr in

Η μαστίχα Χίου είναι ένα φυσικό συστατικό στο οποίο έχουν αποδοθεί σημαντικές ευεργετικές ιδιότητες από παλαιοτάτων χρόνων. Ορισμένες από αυτές τις δράσεις έχουν πλέον επιβεβαιωθεί και επιστημονικά, γι’ αυτό και η μαστίχα υπάρχει διαθέσιμη και σε συμπληρώματα διατροφής, με τη μορφή εκχυλίσματος και υψηλή συγκέντρωση των φυσικών ωφέλιμων συστατικών της. Συγκεκριμένα η μαστίχα Χίου:

  • ασκεί προστατευτική δράση ενάντια σε βακτήρια που προσβάλλουν τον γαστρεντερικό σωλήνα, όπως το βακτήριο Helicobacter pylori το οποίο ευθύνεται για το έλκος του στομάχου,
  • συμβάλλει στην υγεία της στοματικής κοιλότητας,
  • μπορεί να συμβάλλει στην μείωση συμπτωμάτων στη νόσο Crohn,
  • μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων με την αντιοξειδωτική της δράση
  • έχει επουλωτική δράση,

Να θυμάστε ότι...

Δεν υπάρχουν «καλά» ή «κακά» τρόφιμα, μόνο καλή ή κακή διατροφή. Προσπαθήστε να αυξήσετε το εύρος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή σας, εξασφαλίζοντας μια διατροφή υγιεινή στο σύνολο της που να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων. Στα πλαίσια της τελευταίας, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, υπάρχουν «υπερτροφές» οι οποίες μπορούν να προσφέρουν λύσεις σε ήπια καθημερινά προβλήματα υγείας και να τονώσουν τον οργανισμό με τρόπο ολιστικό.

  • Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου
    Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακό στην αθλητική διατροφή. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα όπου καθοδηγεί διατροφικά κάθε ενδιαφερόμενο, καθώς προσφέρει εθελοντική εργασία σε άτομα με καρκίνο και ψυχικές διαταραχές. Έχει διδάξει σε κολέγιο της Πάτρας και αρθρογραφεί για το medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.