Η ύπαρξη επαγγελματιών διαιτολόγων σε μέρη που εμπορεύονται τρόφιμα σίγουρα δεν είναι καινούρια ιδέα... Με την συγκέντρωση, ωστόσο, του καταναλωτικού κοινού σε πολυκαταστήματα και υπεραγορές τροφίμων, η οποία έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, η παραπάνω ιδέα δείχνει πιο προσιτή από ποτέ και θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα στρατηγική για την βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των συμπολιτών μας.
Τι θα μπορούσε να κάνει ένας διαιτολόγος σε ένα supermarket;
Η ύπαρξη ενός επιστήμονα στα supermarkets έχει συσχετισθεί με προώθηση προϊόντων συγκεκριμένων εταιρειών. Η αλήθεια είναι, ωστόσο, πως ένας διαιτολόγος έχει πολύ περισσότερα από αυτό να προσφέρει σε έναν τέτοιο χώρο. Βασική προϋπόθεση γι' αυτό είναι να μην έχει καμία οικονομική σχέση και εξάρτηση με κάποια από τις εταιρείες τροφίμων.
Λίστα Αγορών: Συμπλήρωσε με θρεπτικές επιλογές το Shopping List σου [APP]
Να δούμε όμως αναλυτικά, τι θα μπορούσε να κάνει σε ένα supermarket ένας διαιτολόγος:
Nα κατευθύνει τον κόσμο να τρέφεται ποιοτικά σωστά
Μία επισήμανση σε κάποιον πελάτη ότι δεν αγόρασε αρκετά φρούτα και λαχανικά ώστε να φτάσουν αυτός και η οικογένεια του, να καταναλώνουν 5 μερίδες την ημέρα, ή το ότι αγόρασε αρκετό κρέας και καθόλου ψάρι ή όσπρια, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έναυσμα, ώστε ο κόσμος να μάθει ποιες είναι οι συστάσεις των εγκυρότερων οργανισμών και συνειδητά να τις ακολουθήσει, ή να τις απορρίψει.
Ενημέρωση ομάδων πληθυσμού με προβλήματα υγείας για την αγορά σωστών προϊόντων
Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ένα διαβητικό να καταναλώνει με χαρά και χωρίς μέτρο χυμούς και μπισκότα με την επισήμανση 'χωρίς ζάχαρη' επειδή κανείς δεν του εξήγησε πως ο χυμός έχει φυσικά σάκχαρα και τα μπισκότα αρκετούς σύνθετους υδατάνθρακες; Αυτό είναι ένα μόνο μικρό παράδειγμα.
Σκεφτείτε σε πόσους ανθρώπους με δισλιπιδαιμίες, υπέρταση ή παχυσαρκία θα μπορούσε ένας διαιτολόγος να φανεί χρήσιμος και να τους ωθήσει να κάνουν τις σωστές επιλογές για τον έλεγχο του προβλήματός τους.
Επεξήγηση των ετικέτων τροφίμων
Πολλές φορές δημιουργείται σύγχυση με τις ετικέτες... Από τις ποσότητες βιταμινών που αναγράφονται μέχρι το αν τα λιπαρά του τυριού είναι ανά 100g νωπού ή ξηρού προϊόντος, ο καταναλωτής μπορεί εύκολα να παραπλανηθεί. Ένας ειδικός θα μπορούσε να το αποτρέψει αυτό!
Καθοδήγηση για την αγορά του πιο υγιεινού προϊόντος
Η επισήμανση για το πιο τυρί έχει λιγότερο λίπος, ποιοι ξηροί καρποί έχουν τη θρεπτικότερη σύσταση και ποιο λάδι την καλύτερη αντοχή στη θερμότητα, είναι κάτι που μπορεί να γίνει γρήγορα από έναν ειδικό. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να κατευθύνει τον κόσμο στην αγορά του ανώτερου ποιοτικά προϊόντος και μακροπρόθεσμα να συνεισφέρει θετικά στη δημόσια υγεία.
Επαφή με άτομα από όλα τα οικονομικά στρώματα
Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια άνεση να επισκεφτούν ένα διαιτολόγο ή να ασχοληθούν πολύ με την ποιότητα της διατροφής τους σε καιρό λιτότητας. Ωστόσο, όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην καλή υγεία και στις βασικές γνώσεις διατροφής.
Συμβουλές για τη συντήρηση και επεξεργασία των τροφίμων
Το πώς θα αποθηκευτεί ένα τρόφιμο και κυρίως το πώς θα μαγειρευτεί για να κρατήσει το μέγιστο των θρεπτικών συστατικών του είναι κάτι που, επίσης, θα μπορούσε να συζητηθεί με έναν διαιτολόγο!
Τώρα πια και συμπληρώματα διατροφής σε supermarkets;
Αν το μέτρο αυτό εφαρμοστεί, η παρουσία ενός διαιτολόγου είναι για ακόμα έναν ευνόητο λόγο επιβεβλημένη στα supermarkets.
Όλοι έχουν να κερδίσουν από κάτι τέτοιο...
Ποιες οι θετικές επιδράσεις του διαιτολόγου στα σούπερ μάρκετ;
Η παρουσία των διαιτολόγων στα σούπερ μάρκετ θα μπορούσε πραγματικά να έχει πολύ θετικές επιδράσεις σε όλους τους εμπλεκομένους:
Στο κράτος
Αν υποθέσουμε πως με το μέτρο αυτό θα βελτιωθούν οι διατροφικές συνήθειες των πολιτών, το κράτος θα αποταμιεύσει πολλά από τα λεφτά που θα σπαταλούσε για την θεραπεία των νοσούντων πολιτών του.
Στα supermarkets
Η στελέχωση με άριστα καταρτισμένους διαιτολόγους θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση στον αριθμό των πελατών τους.
Στους διαιτολόγους
Θα συντελεστεί ένα πρωτοφανές άνοιγμα του κλάδου στον πολίτη, ο οποίος εσφαλμένα πιστεύει ότι ο διαιτολόγος είναι κάποιος που αναλαμβάνει το αδυνάτισμα πελατών και μόνο...
Στις υγιώς σκεπτόμενες βιομηχανίες τροφίμων
Οι τελευταίες ίσως βρουν ένα έξτρα κίνητρο να παράγουν υγιεινότερα προϊόντα, με μειωμένα κορεσμένα λιπαρά ή πρόσθετη ζάχαρη. Ο κόσμος θα ενημερώνεται πια σωστά για όλα τα προϊόντα και οι εταιρείες δεν θα έχουν κανένα λόγο πια να παράγουν νέα τρόφιμα βασισμένα σε πρόσκαιρες μόδες και διατροφικούς μύθους όπως συχνά-πυκνά συμβαίνει!