Οικογένεια

Βάλτε την άσκηση στη δική σας ζωή και στης οικογένειάς σας!

31 Ιουλίου 2016
10491 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
icons gia fudiki drastiriotita

Τα ποσοστά υποκινητικότητας και παχυσαρκίας αυξάνονται δραματικά μέσα στην ελληνική οικογένεια τα τελευταία χρόνια. Τα ελληνόπουλα αλλά και οι ενήλικες κατέχουν θλιβερές πρωτιές στην παχυσαρκία, τόσο σε πανευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο!

Πού οφείλεται όμως αυτό;

Ο δυτικός τρόπος ζωής με όλα τα αρνητικά του, την καθιστική ζωή, την έλλειψη άσκησης και τη δυτικού τύπου διατροφή, έχει δυστυχώς εισχωρήσει βαθιά μέσα στην ελληνική οικογένεια, και χρειάζονται άμεσα και δραστικά μέτρα για να επουλωθούν αυτές οι πληγές –πληγές που στο παρελθόν ούτε που φανταζόμασταν πως υπήρχαν.

Η παχυσαρκία αναγνωρίζεται πλέον ως σοβαρή νόσος και συνιστά μία από τις σημαντικότερες αιτίες της πρόωρης νοσηρότητας και θνησιμότητας του παγκόσμιου πληθυσμού. Η άσκηση μπορεί να αποτελέσει αντίβαρο στις καταστροφικές αλλαγές των τελευταίων ετών.Η εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης συνιστά εξάλλου μια απαραίτητη αλλά και άκρως αποτελεσματική μέθοδο για τη βελτίωση της σωματικής μας υγείας.Έχει αποδειχθεί, πως η άσκηση συμβάλλει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και άλλων ασθενειών της εποχής μας. 

Με ποιους τρόπους μπορείτε να βάλετε την άσκηση στη καθημερινότητα τη δική σας και της οικογένειάς σας; Ποια τα "ΝΑΙ" και τα "ΟΧΙ" που πρέπει να ακολουθείτε για να να μην ξεφύγετε από τον στόχο αυτό;

Δείτε στο infographic που ακολουθεί πώς θα καταφέρετε με απλούς τρόπους να εντάξετε την άσκηση στη ζωή σας και να την κάνετε οικογενειακή υπόθεση!

infographic askhsh full 0

Πολλές οικογένειες συνηθίζουν να περνούν τον περισσότερο χρόνο της ημέρας τους μέσα στο αυτοκίνητο, μπροστά  στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή. Αυτό όχι μόνο τους εμποδίζει να αναπτύσσουν και να εξασκούν τις ικανότητες και δεξιότητές τους, αλλά τους οδηγεί και σε σοβαρά προβλήματα υγείας, σωματικά και ψυχικά!

Ποια είναι η λύση;

Η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας ! Βγείτε έξω, ασκηθείτε, περπατήστε, τρέξτε. Ποτέ δεν είναι αργά για έναν ενήλικα και ποτέ τόσο νωρίς για ένα παιδί για να ξεκινήσουν μία δραστηριότητα. Αλλάξτε συνήθειες, κρατήστε τις ασθένειες και τις κακές συνήθειες μακριά και αλλάξτε την ποιότητα της ζωής σας!

Ασθένειες και φαινόμενα της εποχής μας

  • Κατάθλιψη
  • Αγοραφοβία
  • Άγχος-στρες
  • Έξαρση αλλεργιών
  • Παχυσαρκία-βουλιμία
  • Νευρική ανορεξία
  • Βία ενδοοικογενειακή και ενδοσχολική(bullying)

Πείτε Όχι

  • Περιορίστε τον καθημερινό χρόνο τηλεθέασης και θέστε όρια στα παιδιά σας, αλλά και σε εσάς. Εσείς πρέπει να δείξετε το καλό παράδειγμα.
  • Ξεχάστε τις ατελείωτες ώρες στην δουλειά και τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο. Δουλέψτε όσο είναι απαραίτητο, και αφιερώστε δημιουργικό χρόνο στην οικογένειά σας.
  • Κόψτε το κάπνισμα.
  • Περιορίστε το αλκοόλ.
  • Ξεχάστε την κακή διατροφή με λιπαρά και άπειρες λιχουδιές για μικρούς και μεγάλους.

Πείτε Ναι

  • Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μία ποδηλατάδα στην φύση ή σε ελεγχόμενους χώρους μέσα στην πόλη, με τα παιδιά σας. Εξοπλιστείτε με τα κατάλληλα υλικά, πάρτε μαζί σας νερό, καπέλο και γυαλιά και απολαύστε την διαδρομή.
  • Περπατήστε στην γειτονιά σας ή ανακαλύψτε άλλες κοντινές γειτονιές. Φορέστε τα κατάλληλα υποδήματα και ρούχα, κρατήστε έναν ρυθμό που μπορούν να ακολουθήσουν όλοι και ασκηθείτε με αυτόν τον απλό μα τόσο αποτελεσματικό τρόπο!
  • Χορέψτε όλοι μαζί στους τοπικούς συλλόγους παραδοσιακών χορών . Κρατηθείτε χέρι με χέρι με τα παιδιά σας και διδάξτε τους μαζί με τους χορούς, τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής  σας!
  • Αγοράστε μπάλες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ και «ορμήστε» στα γηπεδάκια της γειτονιάς σας.
  • Δηλώστε συμμετοχή όλοι μαζί στους αγώνες τρεξίματος και δυναμικού περπατήματος που διοργανώνονται από δεκάδες φορείς.
  • Εξασφαλίστε μία οικογενειακή συνδρομή στο γυμναστήριο της περιοχής σας και ασκηθείτε παρέα με τα παιδιά σας 2-3 φορές την εβδομάδα.

Ξεκινήστε άμεσα

Αφήστε λοιπόν τις αναβολές και τις δικαιολογίες! Μην χάνετε άσκοπο χρόνο προσπαθώντας να αναβάλλετε συνεχώς τις δραστηριότητές σας! Τοποθετήστε στην καθημερινότητά σας τη φυσική δραστηριότητα, γίνετε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά σας, δώστε τους τον απαραίτητο χρόνο και βοηθήστε τα να ακολουθήσουν έναν πιο υγιή τρόπο ζωής!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Kathy Peel, Τhe Family Manager's Guide to Summer Survival, U.S.A.,2006,(p.45-46)

Knute keeling, Family Fun and Fitness, U.S.A., 2009, (p.5-18)

el.wikipedia.org/wiki/Κατάθλιψη

el.wikipedia.org/wiki/Παχυσαρκια

www.pe.uth.gr(ιστοσελίδα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας)

  • Δημήτρης Κρινάκης
    Δημήτρης Κρινάκης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής

    Ο Κρινάκης Δημήτριος είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας, εργάζεται ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο Personal Studio Fitness Together και συνεργάζεται με το έγκυρο site www.mednutrition.gr