Οικογένεια

Η διατροφή των συνοδών των παιδιών κατά την παραμονή στο νοσοκομείο

03 Απριλίου 2014
3072 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
synodos mama stin kori tis sto nosokomeio

Photo source: www.bigstockphoto.com

Μερικές φορές, τα παιδιά χρειάζεται να παραμείνουν κάποιες μέρες στο νοσοκομείο και φυσικά ο ρόλος του γονιού είναι να βρίσκεται συνέχεια δίπλα στο παιδί του. Τι γίνεται όμως με την διατροφή του κάθε συνοδού; Πώς μπορεί να διατηρήσει τις υγιεινές επιλογές του, χωρίς να ξοδέψει πολλά χρήματα;

Η νοσηλεία συνεπάγεται ότι γονείς και παιδί βρίσκονται σε ένα άγνωστο περιβάλλον. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι ο γονιός πρέπει να μείνει με το παιδί του σχεδόν όλο το 24ωρο.

Όταν συμβαίνει αυτό, συνήθως η διατροφή του γονιού διαταράσσεται, τα μικρά και συχνά γεύματα γίνονται ένα μεγάλο γεύμα την ημέρα, ή πρόχειρες επιλογές, όπως τυρόπιτες και τοστ.

Τι να κάνει ο συνοδός κατά την παραμονή στο νοσοκομείο;

Μικρά και συχνά γεύματα

Ένα πολύ βασικό κομμάτι στην διατροφή του για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους είναι τα μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία θα βοηθήσουν στη διατήρηση του βασικού μεταβολικού του ρυθμού.

Επίσης, η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων ή σνακ, ανά 3 - 4 ώρες, κρατούν το στομάχι γεμάτο. Έτσι, όταν έλθει η ώρα του επόμενου γεύματος, επειδή δεν θα νιώθουν τόσο μεγάλη πείνα όσο αν δεν κατανάλωναν τα ενδιάμεσα γεύματα, τρώνε μικρότερες ποσότητες φαγητού, ενώ οι επιλογές τους είναι πιο συνειδητές και δεν καταφεύγουν σε άσκοπα τσιμπολογήματα και γλυκά σνακ λόγω πείνας.

Υγιεινές επιλογές για σνακ

Διάφορες υγιεινές επιλογές και μικρά σνακ που μπορεί να έχει μαζί του ο συνοδός ενός παιδιού κατά την παραμονή του στο νοσοκομείο είναι:

  • οι ξηροί καρποί, οι οποίοι θα τον εφοδιάσουν με ενέργεια
  • οι χυμοί και τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και ειδικά σε βιταμίνη C την οποία χρειάζεται, αφού βρίσκεται σε ένα περιβάλλον με υψηλό μικροβιακό φορτίο
  • γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά
  • τόστ με γαλοπούλα και τυρί χαμηλό σε λιπαρά και διάφορα λαχανικά
  • σαλάτα με φρέσκα λαχανικά εποχής είτε σκέτη, είτε σε συνδυασμό με πρωτεΐνη όπως τυρί, γαλοπούλα, κοτόπουλο, αυγό ή τόνο σε νερό

Σωστή ενυδάτωση

Ένα επίσης βασικό θέμα είναι και η κατανάλωση νερού, αναψυκτικών και καφέδων. Είναι βασικό οι συνοδοί να μην ξεχνάνε να ενυδατώνουν τον οργανισμό τους και τέτοια ροφήματα μπορούν να συμβάλλουν στην ενυδάτωσή τους.

Καλό είναι όμως να επιλέγουν την light εκδοχή τους, ενώ να προσθέτουν όσο το δυνατόν λιγότερα συστατικά (ζάχαρη, γάλα κ.α.) που αυξάνουν το θερμιδικό περιεχόμενό τους.

Τέλος, είναι καλό πάντα να έχουν ένα μπουκαλάκι με νερό δίπλα τους και να φροντίζουν όταν το καταναλώνουν, να το ανανεώνουν!

Όλες οι παραπάνω προτάσεις εκτός από οικονομικές και υγιεινές επιλογές είναι και αρκετά πρακτικές για κάποιον ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα και τον χρόνο να μαγειρέψει.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Chapelot, D. 2011. The role of snacking in energy balance: a biobehavioral approach. J Nutr, 141, 158-62.

Kim, S. Y. & Kim, S. M. 2010. Energy intake and snack choice by the meal patterns of employed people. Nutr Res Pract, 4, 43-50.

Sizer, F. S. & Whitney, E. 2007. Nutrition : concepts and controversies, Belmont, Calif. ; London, Thomson Wadsworth.

  • Μαίρη Σελανικλή
    Μαίρη Σελανικλή Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. στην Κλινική Διατροφή

    Η Μαίρη Σελανικλή είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση MSc στην κλινική διατροφή. Τα τελευταία 5 έτη διατηρεί το διαιτολογικό της γραφείο στην περιοχή του Ζωγράφου.