741
Οικογένεια

Διατροφή, παιδί και νέες τεχνολογίες

09 Απριλίου 2013
της Μαρίας Αρβανίτη
Διατροφή, παιδί και νέες τεχνολογίες

Photo source: www.bigstockphoto.com

Τα σημερινά παιδιά δεν έχουν καμία σχέση με τα παιδιά των προηγούμενων εποχών. Παλαιοτέρα, τα παιδιά διάβαζαν από το βιβλίο που ήταν φτιαγμένο με χαρτί, έγραφαν τα μαθήματα σε κόλλες χαρτιού ή στο τετράδιο, έψαχναν πληροφορίες για εργασίες στην εγκυκλοπαίδεια ή ρωτούσαν τους γονείς τους. Τα σημερινά τεχνολογικά επιτεύγματα είναι αποτελεσματικά, ευέλικτα, εύκολα στη χρήση τους γι’ αυτό και εισβάλλουν στη ζωή των παιδιών. Όταν ένα παιδί κάθεται να διαβάσει ένα βιβλίο, αυτό μπορεί να είναι ένα ζωντανό βιβλίο σε CD-ROM. Όταν γράφει σε κάποιον φίλο μπορεί να χρησιμοποιεί τις ευκολίες της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, για να στείλει ψηφιακές φωτογραφίες και άλλες πληροφορίες που πιθανόν έχει βρει στο Διαδίκτυο. Η χρήση της τεχνολογίας στη διακίνηση μιας πληροφορίας, είτε αυτή έχει σκοπό να ενημερώσει, είτε να εκπαιδεύσει, είτε ακόμη και να προωθήσει μια ενέργεια, σήμερα είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ.

Νέες τεχνολογίες είναι εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία με διαδραστικό περιεχόμενο που μπορεί να μετέχει σε μεγάλο βαθμό ο τελικός αποδέκτης της πληροφορίας, εκφράζοντας την θετική του ή αρνητική του άποψη, σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Τέτοιες τεχνολογίες ενσωματώνει κυρίως το διαδίκτυο και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές.

Ενδεικτικά, αναφέρονται:

  •  η κατασκευή εταιρικής ιστοθέσης, blog, portal, παρουσία σε social network (π.χ. facebook)
  •  Newsletter, e-papers, e-brochures, banner
  •  Εύρεση επιστημονικών πληροφοριών (π.χ. pubmed) 
  • iPhone Applications, Podcasts, Webcasts. 

Το 85% των παιδιών 8-15 ετών χρησιμοποιεί σήμερα Η/Υ. Τα παιδιά παρουσιάζουν διπλάσια ποσοστά χρήσης του Διαδικτύου σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, ενώ σημαντικά υψηλότερη είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών στα παιδιά ηλικίας 12-15 ετών, σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ).

Η τεχνολογία αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου διαιτολόγου. Μέσω της τεχνολογίας μπορεί να πλησιάσει το παιδί και να το ενημερώσει για την ισορροπημένη διατροφή. Να το «εκπαιδεύσει» ώστε να κάνει σωστές επιλογές τροφίμων με αποτέλεσμα να του προσφέρουν θρεπτικά συστατικά και όχι «κενές θερμίδες». Να δημιουργήσει παιχνίδια που να του προσφέρουν γνώσεις πάνω στην διατροφή. Επίσης, μπορεί να το βοηθήσει να ενημερωθεί για σχέση που έχει η διατροφή με τις διάφορες παθήσεις και να κατανοήσει την σπουδαιότητα της διατροφής. Έτσι, η παρουσία των νέων τεχνολογιών βοηθούν τον διαιτολόγο να έρθει πιο κοντά με το παιδί και μακροπρόθεσμα, να οδηγήσει σε βελτίωση της δημόσιας υγείας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

American Dietetic Association Nutrition Entrepreneurs. Nutrition Entrepreneurs Tool Kit : Marketing Your Services and Products. Chicago, I11: ADA Nutrition Entrepreneurs; 2001.

McManamon B, Pazder N. Pitching your ideas to the media. J Am Diet Assoc. 2000;100:1451-1453.

Παρατηρητηρίο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Η χρήση του διαδικτύου από τους Έλληνες. 2011.

  • Μαρία Αρβανίτη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

    Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Αποφοίτησε το 2002 από το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφολογία του Πανεπιστημίου Greenwich, στη Μεγάλη Βρετανία.

×
Σας ενδιαφέρει επίσης:
×