Οικογένεια

Το παιδί μου ζητάει έντονα γλυκό, τι να του δίνω;

17 Σεπτεμβρίου 2019
2748 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
paidi-entona-glyko

Η Ν. ήρθε στο γραφείο μου μαζί με τον 12χρονο γιο της τον Γ. ώστε να βάλουμε σε μία τάξη τη διατροφή του, καθώς ο Γ. τρελαίνεται για το φαγητό (δεν χάνει επεισόδιο του master chef) αλλά πιο πολύ τρελαίνεται για τα γλυκά. Το βάρος του είναι ιδιαίτερα αυξημένο και δεν κάνει κάποια φυσική δραστηριότητα, αλλά ο μεγαλύτερος προβληματισμός της μητέρας του είναι ότι ζητάει συνέχεια γλυκό, από το πρωί μέχρι το βράδυ το μυαλό του είναι στη γλυκιά γεύση και η ίδια πλέον δεν ξέρει πώς να το διαχειριστεί.


Η περίπτωση του Γ. είναι ιδιαίτερα συχνή στα παιδιά που επισκέπτονται το διαιτολογικό μου γραφείο μαζί με τους γονείς τους, καθώς πλέον τα παιδιά έχουν συνεχή πρόσβαση σε γλυκά, τόσο στο σπίτι, όσο και εκτός σπιτιού και η γλυκιά γεύση είναι αδιαμφισβήτητα η πιο περιζήτητη γεύση!

Εντάξτε τη γλυκιά γεύση στο πρωινό γεύμα

Το πρωινό γεύμα παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση της λιγούρας μέσα στην ημέρα και είναι σημαντικό να καλύπτει το παιδί τόσο γευστικά, όσο και από πλευράς θρεπτικών συστατικών και κορεσμού.

Μπορείτε να εντάξετε τη γλυκιά γεύση στο πρωινό, επιλέγοντας παιδικά δημητριακά πρωινού με σοκολάτα, μαζί με γάλα χαμηλό σε λιπαρά, για να λάβει το παιδί και πρωτεΐνη που ενισχύει τον κορεσμό και μπορεί να μειώσει τις λιγούρες

Είναι σημαντικό να ελέγχετε την ετικέτα του δημητριακού, ώστε να επιλέξετε παιδικά δημητριακά από σιτάρι ολικής άλεσης με λιγότερο από 15% ζάχαρη στη μερίδα, τα οποία όχι μόνο θα καλύψουν το παιδί γευστικά, αλλά θα του δώσουν απαραίτητα μέταλλα και βιταμίνες, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη D, σίδηρο και ασβέστιο, που παρέχουν ενέργεια και ενισχύουν την πνευματική τους απόδοση.

Εκτός από τα δημητριακά, το γάλα μπορεί να συνοδευτεί και από παιδική μπάρα δημητριακών. Θα σας πρότεινα η μπάρα που θα επιλέξετε να είναι ολικής άλεσης, να μην ξεπερνά τις 100 θερμίδες, ώστε να καταναλώσει το παιδί μαζί και κάποιο φρούτο. Πολύ σημαντικό και σε αυτή την περίπτωση να δίνει στο παιδί βιταμίνες και μέταλλα, όπως αυτά που ανέφερα και στην επιλογή δημητριακών. Ελέγχετε λοιπόν πάντα τις ετικέτες των τροφών. Σε αυτό το σημείο ίσως σας γεννηθεί η απορία:

«Μα δεν είναι προτιμότερο να φτιάξω σπιτική μπάρα;». Θα σας απαντήσω πως ίσως και όχι

Για να φτιάξετε μπάρα στο σπίτι είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιήσετε περισσότερη ζάχαρη-σάκχαρα (πχ μέλι, αποξηραμένα φρούτα) απ’ ότι οι μπάρες που σας ανέφερα, περισσότερα λιπαρά (κάποιο έλαιο, ταχίνι, ξηρούς καρπούς) και εν τέλει περισσότερες θερμίδες. Μία τέτοιου τύπου μπάρα για να αποτελέσει ισορροπημένο σνακ θα πρέπει να καταναλωθεί σε αρκετά μικρή ποσότητα, η οποία ίσως να μην επιφέρει κορεσμό.

Γλυκιά γεύση στο σνακ

Πέρα από μπάρα δημητριακών που μπορεί το παιδί να πάρει στο σχολείο ως σνακ, μπορείτε να του δώσετε και σπιτικό κέικ με μπανάνα και άγλυκο κακάο αντί για ζάχαρη, φρούτα φρέσκα και αποξηραμένα (χωρίς πρόσθετη ζάχαρη), δημητριακά ολικής με σοκολάτα ή αποξηραμένα φρούτα για τσιμπολόγημα ή ακόμα και τοστ με 2 φέτες ψωμί ολικής και ανάμεσα ταχίνι με μέλι ή κακάο.

Συμπερασματικά

Ως κηδεμόνες αποτελείτε παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά, ως εκ τούτου είναι σημαντικό να είναι και η δική σας διατροφική συμπεριφορά απέναντι στην κατανάλωση γλυκών ισορροπημένη, αλλά να μην δίνετε και οι ίδιοι μεγαλύτερη αξία στα γλυκίσματα από τα άλλα τρόφιμα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ινστιτούτο προληπτικής και εργασιακής ιατρικής Prolepsis. Εθνικός διατροφικός οδηγός για βρέφη, παιδιά και εφήβους. Σελ. 43-82.

Dietary Guidelines for Americans, 2015-2020. U.S. Department of Health and Human Services. http://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines/. Accessed May 17, 2019.

  • Εύα Τσάκου
    Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.