Οικογένεια

Ποια είναι η μερίδα πρωινού για το παιδί μου;

09 Ιουλίου 2019
549 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
merida-proinou-gia-paidi

Τα σχολεία έκλεισαν και οι μικροί μας φίλοι ξεκινούν από νωρίς το καλοκαιρινό παιχνίδι! Τι είναι αυτό που θα τους κρατήσει και πάλι σε εγρήγορση και θα τους δώσει όλη την ενέργεια που χρειάζονται; Φυσικά ένα θρεπτικότατο πρωινό!

Τα μυστικά για ένα «καλό παιχνίδι»

Σίγουρα τα θρεπτικά συστατικά που θα συνδυάσετε στο πρωινό του παιδιού σας θα καθορίσουν την ενέργεια που θα λάβει αλλά και τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεται, γι’ αυτό και θα τα δούμε πιο αναλυτικά στη συνέχεια.

Ωστόσο, ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο, που βοηθάει στο να χορτάσουν τα παιδιά, χωρίς να υπερφορτώσουν τον οργανισμό τους με τροφή που δεν χρειάζονται, είναι ο έλεγχος της σωστής μερίδας

Πάμε να δούμε μαζ, τη μερίδα που αντιστοιχεί σε κάθε ηλικιακή ομάδα παιδιού για τα πιο συνήθη τρόφιμα πρωινού: 

Τρόφιμα 1-3 ετών 4-6 ετών 7-12 ετών
Γάλα 1/2 φλιτζάνι 3/4 φλιτζανιού  1 φλιτζάνι
Γιαούρτι 1/3 φλιτζάνι 1/2 φλιτζάνι 1 φλιτζάνι 
Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης 1-2 κ. σούπας 2-3 κ. σούπας 4-5 κ. σούπας 
Φρούτα 1/2 μικρό 1/2 -1 μικρό  1 μικρό
Ψωμί 1/2 φέτα 1/2 φέτα  1 φέτα
Τυρί 15g 30g 30g 
Αυγό 1/2 1 μικρό  1-2 μικρά

Φυσικά οι παραπάνω δοσολογίες αποτελούν γενικές κατευθύνσεις οι οποίες εξατομικεύονται για κάθε παιδί, ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, το βάρος και τις ιδιαίτερες θρεπτικές του ανάγκες.

Αναγνωρίστε τη μερίδα κάθε τροφίμου

Η συσκευασία που θα επιλέξετε, είτε μεγάλη είτε μικρή, δεν είναι απαραίτητο ότι αποτελεί και τη μερίδα. Βρείτε την ενδεδειγμένη μερίδα σε ευδιάκριτο σημείο επάνω στη συσκευασία μαζί με κάποια μονάδα μέτρησης, όπως κουτάλια, ή στον πίνακα των διατροφικών στοιχείων δίπλα από τα 100g όπου και αναγράφεται η προτεινόμενη μερίδα του τροφίμου.

Τρόφιμα για Θρέψη

Γαλακτοκομικά για γερά κόκαλα

Όλοι πλέον γνωρίζετε πολύ καλά ότι το γάλα και το γιαούρτι αποτελούν εξαιρετικές πηγές ασβεστίου, το οποίο και είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των οστών των παιδιών. Πέρα από αυτό, θα του προσφέρουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας για τα απαραίτητα αμινοξέα, αλλά και μεγαλύτερο κορεσμό.

Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης

Στα παιδικά δημητριακά πρωινού μπορείτε φυσικά να αναζητήσετε την ολική άλεση, για μεγαλύτερη θρεπτική αξία στο πιάτο ! Γιατί ολική άλεση; Προσφέρει περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο παιδί, αφού διατηρούνται τα εξωτερικά μέρη των σπόρων που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Αναζητήστε την ολική άλεση στη συσκευασία του προϊόντος που θα διαλέξετε, αλλά και περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνη D

Πλέον, θα συναντήσετε στο εμπόριο εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης που συμβάλλουν σημαντικά στην καθημερινή άμυνα του οργανισμού, τη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και την απελευθέρωση ενέργειας από τα τρόφιμα. Φροντίστε λοιπόν, να διαβάσετε προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων, ώστε να συγκρίνετε τις επιλογές που σας δίνονται και να βρείτε το κατάλληλο προϊόν για το παιδί σας.

Φρούτα για θρέψη και χρώμα

Ετοιμάστε παρέα το πρωινό, φτιάξτε σχήματα με τα φρούτα, διαλέξτε διαφορετικά χρώματα για ποικιλία και απογειώστε το γεύμα σας. Εάν βοηθήσουν και τα παιδιά στη δημιουργία του πρωινού είναι μάλιστα περισσότερες και οι πιθανότητες να το καταναλώσουν, ενώ τα φρούτα θα τα «γεμίσουν» με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Ενυδάτωση και πάλι ενυδάτωση

Με τόσες νοστιμιές στο τραπέζι μην ξεχάσετε το νερό! Μελέτη από τη γειτονική Ιταλία αναφέρει ότι τα 2/3 των παιδιών πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς επαρκή ενυδάτωση. Είναι σημαντικό επομένως, να το έχετε κατά νου, ακόμα περισσότερο κατά ττους καλοκαιρινούς μήνες που το έχουν και περισσότερη ανάγκη. Έχετε πάντα μία κανάτα δροσερού νερού στο τραπέζι κατά το πρωινό και δώστε τους παγουράκι για τα συνοδεύει σε κάθε δραστηριότητα.

Καλό καλοκαίρι!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

HealthyChildren.org. (2019). Portions and Serving Sizes. [online] Available at: https://www.healthychildren.org/English/healthy-living/nutrition/Pages/Portions-and-Serving-Sizes.aspx [Accessed 23 Jun. 2019].

Steenhuis, I. and Poelman, M., 2017. Portion size: latest developments and interventions. Current obesity reports6(1), pp.10-17.

Gidding, S.S., Dennison, B.A., Birch, L.L., Daniels, S.R., Gilman, M.W., Lichtenstein, A.H., Rattay, K.T., Steinberger, J., Stettler, N. and Van Horn, L., 2006. Dietary recommendations for children and adolescents: a guide for practitioners. Pediatrics117(2), pp.544-559.

Assael, B.M., Cipolli, M., Meneghelli, I., Passiu, M., Cordioli, S., Tridello, G., Lepicard, E.M., Constant, F., Hawili, N. and Friedlander, G., 2012. Italian children go to school with a hydration deficit. J Nutr Disorders Ther2(114), pp.2161-0509.

  • Βάσια Κωνσταντινίδη
    Βάσια Κωνσταντινίδη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Βάσια Κωνσταντινίδη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μετεκπαίδευση (M.Sc.) στη Διατροφή & Μεταβολισμό. Από το 2016 εργάζεται στο τμήμα Επιστημονικής Υποστήριξης του πρώτου portal διατροφής medNutrition.gr, ενώ παρέχει εξατομικευμένες διαιτολογικές υπηρεσίες στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής.

Σας ενδιαφέρει επίσης: