740
Fitness

Zumba και διατροφή: Μια καλή «συνταγή» αδυνατίσματος

Πόσοι από εσάς δεν έχετε προσπαθήσει έστω και μια φορά να χάσετε μερικά κιλά ή έστω να βελτιώσετε κάποια ατέλεια του σώματός σας;

Εδώ και πολλά χρόνια, ειδικοί και απλοί άνθρωποι, προσπαθούν να βρουν την κατάλληλη συνταγή. Αναζητούν το μυστικό που κρύβεται πίσω από τη διατροφή και την φυσική δραστηριότητα. Τη μαγική δοσολογία που θα τους κάνει να αποκτήσουν και να συντηρήσουν για πάντα και χωρίς κόπο ή ταλαιπωρία την φόρμα που τόσα χρόνια επιθυμούν. Φυσικά, είναι γνωστό ότι η προσωρινή υιοθέτηση μονόπλευρων προσπαθειών, όπως οι εξπρές δίαιτες ή οι επισκέψεις στο γυμναστήριο δεν πρόκειται να αποτελέσουν λύση. Το άτομο κουράζεται και οδηγείται σε παραίτηση με δυσμενείς επιπτώσεις, όπως στην πρόσληψη επιπλέον βάρους και συγκεκριμένα λίπους.

Η σύγχρονη λύση ίσως και να κρύβεται πίσω από τον συνδυασμό ενός ισορροπημένου διαιτολογίου πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά και μιας τόσο δυναμικής και απελευθερωτικής άσκησης, Zumba. Διατροφικά πρότυπα όπως των λαών της Μεσογείου ενισχύουν την υγεία και το ανοσοποιητικό σύστημα, τροφοδοτώντας τον οργανισμό με αντιοξειδωτικά. Η Zumba από την άλλη χαρακτηρίζεται σαν επιλογή έκφρασης και ευεξίας και όχι μόνο σαν μέσο απώλειας βάρους.

Το Αμερικάνικο Συμβούλιο Υγιεινής Άσκησης (American Council of Exercise fitness) την τοποθέτησε στην ένατη θέση στις τάσεις για το 2012 και επιβεβαιώθηκε το 2013, όταν 14.000.000 άνθρωποι σε 185 χώρες παγκοσμίως την εμπιστεύτηκαν.

Πρόσφατες μελέτες κάνουν όλο και πιο ξεκάθαρη την αξία του συνδυασμού Zumba και διατροφής, όχι μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά κυρίως στη σύσταση του σώματος. Συγκεκριμένα, έρευνες που δημοσιεύτηκαν το 2014 έκαναν ξεκάθαρο ότι η συστηματική υιοθέτηση της Zumba, ανεξαρτήτως άλλων παραγόντων εμφανίζει ευεργετικά αποτελέσματα:

  1. Μειώνει την αρτηριακή πίεση 
  2. Μειώνει την ολική και LDL-χοληστερόλη 
  3. Bελτιώνει την αερόβια ικανότητα 
  4. Οδηγεί σε μια μικρή σχετικά απώλεια βάρους (2,1 κιλών σε πρόγραμμα 40 εβδομάδων) και λίπους. 

Ωστόσο, ο συνδυασμός της με μια υποθερμιδική, υγιεινή δίαιτα κάνει τα πράγματα γρήγορα και ανώδυνα. Συγκεκριμένα, η απώλεια βάρους υπερδιπλασιάζεται (4,8 κιλά σε 16 εβδομάδες) και λίπους υπερτετραπλασιάζεται. Πώς σας φαίνεται μέχρι εδώ; Ακούστε και το καλύτερο! Διεγείρεται και η απώλεια σπλαχνικού λίπους, ενώ αυξάνεται και η πολύτιμη άλιπη μάζα σώματος.

Τι άλλο να πω; Τι άλλο να «μαρτυρήσω»; Μάλλον τα είπα όλα και το μυστικό αποκαλύφθηκε. Ιδού η πολυπόθητη μυστική συνταγή που κάθε άνθρωπος οφείλει στον εαυτό του να εμπιστευτεί.

Zumba και ισορροπημένη διατροφή, η συνταγή για ένα όμορφο, καλλίγραμμο και υγιές σώμα!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Alcantar V, Perales DP., Effect of zumba: The psychiological implications of a culturally tailored physical activity on Latina women's self-esteem., American Public Health Association. 2013

Barene S, Krustrup P, Lars Brekke O, Holtermann A., Soccer and Zumba as health-promoting activities among female hospital employees: a 40-weeks cluster randomized intervention study., Journal of Sports Sciences. 2014; 32(16): 1539-1549

Coletta A, Mardock M, Lockard B, Byrd M, Simbo S, Jagim A, Kresta J, Baetge C, Jung Y, Koozehchian M, Khanna D, Kyul H, Oliver J, Greenwood M, Rasmussen C, Kreider R., Effects of two popular weight loss programs on changes in body composition and visceral adipose tissue in women (LB296)., The FASEB Journal. 2014; 28 (1)

Daas Z., Everybody dance!. Zumba and it's effects on cardiovascular, immunological, and cognitive function., The Uneversity of Arisona. 2013; 25-43

Nedkova M, Peeva D, Nikolova E., Zumba-Nontraditional approach in physical education at Sofia University "St. Kliment Ohridski"., Activities in Physical Education and Sport. 2013; 2: 207-208

Okonkwo NM., Energy expenditure and physiological responses to 60 minute Zumba aerobic sessions (group class versus home) in healthy adult females (Unpublished master's thesis)., University of Chester, United Kingdom. 2012: 7-22

Thompson WR., Worldwide survey of fitness trends for 2012., ACSM's Health and Fitness Journal. 2011; 15(6):9‐18

Willett WC, Sacks F, Trichopoulou A, Drescher G, Ferro-Luzzi, Helsing E, Trichopoulos D., Mediterranean diet pyramid: a cultural model for healthy eating., The American Journal of Clinical Nutriton. 1995; 61:1402-1406

  • Παναγιώτα Μαλαβάζου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Παναγιώτα Μαλαβάζου είναι Διατροφολόγος-Διαιτολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση στον τομέα της άσκησης και της υγείας. Εργάζεται ως διατροφολόγος- διαιτολόγος και συνεργάζεται με τις Σχολές Γονέων διεξάγωντας εκπαιδευτικά σεμινάρια σε γονείς και παιδία στον νομό Λακωνίας.

×
×