Fitness

Whey protein και "φουσκώνεις" μόνος σου;

της Όλγας Δέδε
19 Φεβρουαρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
Whey protein και "φουσκώνεις" μόνος σου;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Δυστυχώς αυτή είναι μια ιδιαίτερη σχέση μόνο ανάμεσα στο αλέυρι και το κεικ! Όπως διαβάσαμε στο medicaldaily.com ο γιατρός Chris Van Tulleken αναφέρει ότι δε χρειάζεστε τη σκόνη πρωτεϊνών για να κάνετε μυς εκτός κι αν κάνετε bodybuilding! Κάνετε;

Τότε που δε του έδινε κανείς σημασία, ο ορός γάλακτος ήταν τροφή για ζώα, στην πορεία μετατράπηκε σε σκόνη και χρησιμοποιήθηκε πολύ απο άτομα που έκαναν bodybuliding σαν μια οικονομική λύση στις αυξημένες ανάγκες τους σε πρωτεϊνες. Πλέον δεν είναι τόσο οικονομική λύση καθώς πάνω της στήθηκε μια ολόκληρη "καλογυμνασμένη" βιομηχανία. 

Πώς δουλεύουν όμως οι πρωτεϊνες;

Όταν κατά τη γυμναστική δημιουργούνται σχισμές πάνω στους μυς, οι πρωτεϊνες πάνε και "κάθονται" μέσα σ'αυτό το κένο με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο όγκος τους. Αν γυμνάζεστε 3-4 φορές την εβδομάδα σίγουρα μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες σας σε πρωτεϊνες -υπολογίζοντας και τις αναγκες των μυών σας- και απο τη διατροφή. Σκεφτείτε, ότι ο μέσος άνθρωπος παίρνει κάθε μέρα 30-35% περισσότερες πρωτεϊνες απο αυτές που χρειάζεται, αυτή η περίσσεια δεν αυξάνει τους μυς αλλά αποβάλλεται με τα ούρα. Κάτι που δε θέλετε.

Η σκόνη πρωτεϊνών είναι μια συμπυκνωμένη μορφή πρωτεϊνης και είναι μια καλή λύση για άτομα που ασχολούνται εντατικά με τον αθλητισμό ή για άτομα που λόγω παθολογικών καταστάσεων δε μπορούν να καταναλώσουν την απαραίτητη ποσότητα τροφής με αποτέλεσμα να υποσιτίζονται. Όμως οι ανάγκες ενός ατόμου με ελαφριά δραστηριότητα είναι 0,8g πρωτεϊνης ανά κιλό σωματικού βάρους. Ένα άτομο 80 κιλών θα χρειαστεί 64g τα οποία μπορεί να πάρει απο ένα ποτήρι γάλα, μια μπριζόλα, ένα γιαούρτι, συν τις πρωτεϊνες που περιέχονται στα αμυλούχα τρόφιμα. Στο bodybuilding όμως οι ανάγκες μπορεί να είναι μέχρι και 2g ανα κιλό (ή και 3g σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες), η διπλάσια ποσότητα δηλαδη και σίγουρα σε πολύ μεγαλύτερο σωματικό βάρος. Αντιστοιχούν δηλαδη σε ποσότητες φαγητού που είναι δύσκολο να καταναλωθούν. Κι όσον αφορά την ποιότητα μεταξύ των πρωτεϊνών, έρευνες έδειξαν ότι τα άπαχα γαλακτοκομικά μπορούν να βοηθήσουν ακριβώς το ίδιο στην άυξηση της μυικής μάζας.

Τα συμπληρώματα διατροφής είναι για να συμπληρώνουν αυτά που δε μπορούμε να καλύψουμε μέσω της διατροφής. Αρα πρώτος στόχος είναι να καλυφθούν οι ημερήσιες ανάγκες μέσα απ' αυτή, άλλωστε με τόση ποικιλία τροφίμων δεν είναι κάτι ακατόρθωτο!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το video του Chris Van Tulleken:

Πηγή: http://www.medicaldaily.com/protein-shakes-bodybuilders-healthy-food-build-muscle-373506

  • Όλγα Δέδε
    Όλγα Δέδε Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Δέδε Όλγα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.