Διατροφή

Χρησιμοποιώ βαλσάμικο ξύδι στις σαλάτες μου. Έχει περισσότερες θερμίδες από το κοινό ξύδι;

03 Ιουνίου 2013
1 λεπτό να διαβαστεί

Το ξύδι χρησιμοποιείται στο φαγητό και στις σαλάτες, προσδίδοντάς τους μια ιδιαίτερη γεύση. Χάρη στην έντονη γεύση του, καθιστά συχνά περιττή τη χρήση ελαιόλαδου στις σαλάτες, μειώνοντας έτσι την πρόσληψη θερμίδων και είναι μια καλή λύση για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, αφού λόγω αυτής της έντονης γεύσης του μπορεί να αντικαταστήσει το αλάτι. Τα παραπάνω καθιστούν το ξύδι έξυπνη επιλογή στη διατροφή μας για dressing σε σαλάτες.

Να επιλέξω βαλσάμικο ή κοινό ξύδι;

Το κοινό ξύδι είναι το πιο διαδεδομένο είδος ξυδιού και υπάρχει σε λευκό ή κόκκινο, ανάλογα από το κρασί από το οποίο έχει φτιαχτεί, ενώ το βαλσάμικο γίνεται από βρασμένο μούστο, δηλαδή το πετιμέζι αντί για το κρασί. Τα περισσότερα είδη ξυδιού έχουν ελάχιστες θερμίδες (100 γρ. ξύδι από κόκκινο ή λευκό κρασί αποδίδουν περίπου 18-19 kcal και 100 γρ. ξύδι βαλσάμικο αποδίδει 88 kcal) και καθόλου λίπος. Μην ξεχνάτε όμως ότι το βαλσάμικο, λόγω του ότι είναι πιο παχύρρευστο και πιο αρωματικό, αρκούν ελάχιστες σταγόνες και μπορεί να μετατρέψει μια απλή σαλάτα σε ένα γευστικό πιάτο.

Επίσης, το βαλσάμικο περιέχει περισσότερα σάκχαρα σε σχέση με άλλα είδη ξυδιών και σε μικρές συγκεντρώσεις ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και νάτριο.

  • Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου
    Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακό στην αθλητική διατροφή. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα όπου καθοδηγεί διατροφικά κάθε ενδιαφερόμενο, καθώς προσφέρει εθελοντική εργασία σε άτομα με καρκίνο και ψυχικές διαταραχές. Έχει διδάξει σε κολέγιο της Πάτρας και αρθρογραφεί για το medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.