738
Διατροφή

10 λόγοι για να πίνετε ελληνικό καφέ

22 Σεπτεμβρίου 2015
της Παρασκευής Δημητρά
  1. Συμβάλλει στη μακροζωία, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες.Πιο συγκεκριμένα, δεν είναι λίγα τα δεδομένα που προέκυψαν από έρευνες επί ελληνικού εδάφους (πχ στην Ικαρία ή σε περισσότερα νησιά της Μεσογείου) που συνδέουν την καθημερινή κατανάλωση ελληνικού καφέ με την πρόληψη χρόνιων νοσημάτων όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης, η Υπέρταση και τα Καρδιαγγειακά.

  2. Είναι από τους πιο πλούσιους σε αντιοξειδωτικά καφέδες.Μάλιστα, αποτελεί σημαντική συμβολή στην ημερήσια πρόσληψη πολυφαινολών συγκεκριμένα, αφού αποτελεί μια καθημερινή συνήθεια. Κύριος ρόλος των αντιοξειδωτικών είναι η προστασία από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν βλάβες στους ιστούς και τα κύτταρα του σώματος.

  3. Ενισχύει την υγεία της καρδιάς. Η καρδιά είναι η αντλία που μέσω των αγγείων μεταφέρει το αίμα σε όλο μας το σώμα. Όταν οι αρτηρίες φράζουν από τη λεγόμενη αθηρωματική πλάκα, τότε το αίμα δεν φτάνει στην καρδιά και υπάρχει κίνδυνος εμφράγματος. Τα αντιοξειδωτικά του καφέ λοιπόν, εμποδίζουν σε ένα βαθμό την αύξηση της αθηρωματικής πλάκας.

  4. Προστατεύει το ενδοθήλιο, δηλαδή το κυτταρικό στρώμα της εσωτερικής επιφάνειας των αιμοφόρων αγγείων.Έχει φανεί ότι καταναλώνοντας πάνω από 2 καφέδες ημερησίως, τα τοιχώματα των αγγείων είναι πιο ελαστικά και έχουν καλύτερη λειτουργία. Με αυτό το τρόπο διευκολύνουν και την εργασία της καρδιάς χωρίς να αυξάνουν τον φόρτο της.

  5. Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη τύπου II.Με ποιο τρόπο; Αυξάνοντας την ινσουλινοευαισθησία- πρακτικά δηλαδή η αυξημένη γλυκόζη του αίματος, υπακούει καλύτερα στις εντολές της ινσουλίνης ώστε να απομακρυνθεί από το αίμα προς τα κύτταρα όπου αξιοποιούνται για καύση και παραγωγή ενέργειας.

  6. Βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.Αντίθετα με παλαιότερες πεποιθήσεις, επιδημιολογικές μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν συστηματικά μέτριες ποσότητες καφέ έχουν συχνότερα φυσιολογικές τιμές πίεσης από όσους δεν καταναλώνουν καθόλου.

  7. Προστατεύει από ορισμένες μορφές καρκίνου.Αν και τα δεδομένα δεν είναι καταληκτικά φαίνεται πως όσοι καταναλώνουν καφέ εμφανίζουν σε λιγότερη συχνότητα καρκίνο του προστάτη και του παχέος εντέρου για παράδειγμα.

  8. Έχει μικρή ποσότητα σε καφεΐνη την οποία χειρίζεται κανείς ευέλικτα, γιατί το μεγαλύτερο μέρος της παραμένει στο κατακάθι που δημιουργείται.Έτσι μπορείτε να απολαύσετε την εγρήγορση που προσφέρει ο καφές πολλές φορές την ημέρα.

  9. Βοηθάει τη μνήμη.Το ότι η κατανάλωση καφέ επιδρά στο νευρικό σύστημα χαρίζοντας μας άμεση εγρήγορση είναι γνωστό. Λιγότερο γνωστές όμως είναι οι μακροπρόθεσμες επιδράσεις στο νευρικό σύστημα. Όπως φαίνεται λοιπόν, η κατανάλωση καφέ στην μεσήλικη ζωή βοηθά στη μνήμη και καθυστερεί και την έναρξη της άνοιας (νόσος Alzheimer) σε μεγαλύτερη ηλικία.

  10. Έχει σχεδόν μηδενική θερμιδική αξία.Είναι ο πιο αγαπημένος καφές που ακόμη και βαρύς γλυκός να είναι, πάνω από 50 θερμίδες δεν πρόκειται να σας δώσει (σκεφτείτε ότι σκέτος είναι γύρω στις 2 θερμίδες)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Siasos G, Oikonomou E, Chrysohoou C, Tousoulis D, Panagiotakos D, Zaromitidou M, Zisimos K, Kokkou E, Marinos G, Papavassiliou AG, Pitsavos C, Stefanadis C. Consumption of a boiled Greek type of coffee is associated with improved endothelial function: the Ikaria study. VascMed. 2013 Apr;18(2):55-62.

Awaad AS1, Soliman GA, Al-Outhman MR, Al-Shdoukhi IF, Al-Nafisah RS, Al-Shamery J, Al-Samkhan R, Baqer M, Al-Jaber NA. The effect of four coffee types on normotensive rats and normal/hypertensive human volunteers.PhytotherRes. 2011 Jun;25(6):803-8.

Panagiotakos DB, Lionis C, Zeimbekis A, Makri K, Bountziouka V, Economou M, Vlachou I, Micheli M, Tsakountakis N, Metallinos G, Polychronopoulos E. Long-term, moderate coffee consumption is associated with lower prevalence of diabetes mellitus among elderly non-tea drinkers from the Mediterranean Islands (MEDIS Study). Rev Diabet Stud. 2007 Summer;4(2):105-11. Epub 2007 Aug 10.

Li G1, Ma D, Zhang Y, Zheng W, Wang P. Coffee consumption and risk of colorectal cancer: a meta-analysis of observational studies. Public Health Nutr. 2013 Feb;16(2):346-57.

Eskelinen MH1, Kivipelto M. Caffeine as a protective factor in dementia and Alzheimer's disease. J Alzheimers Dis. 2010;20 Suppl 1:S167-74.

  • Παρασκευή Δημητρά Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
×
Σας ενδιαφέρει επίσης:
×