Διατροφή

Μπίρα και Ενυδάτωση

της Δήμητρας Γιαννακούλια
16 Ιουλίου 2012
3126 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
andras pou krata mpoukali mpyras

Photo source: www.bigstockphoto.com

Έφτασε το καλοκαίρι, ώρα για βουτιές με καλή παρέα. Πολλοί θα συμφωνούσαν ότι ένα ποτήρι μπίρας συνοδευτικά ή όχι με το φαγητό ολοκληρώνει ιδανικά το ειδυλλιακό αυτό σκηνικό. Και αρκετοί θα προσπαθούσαν να μην υποκύψουν στον πειρασμό της απολαυστικής, γευστικής και δροσιστικής αυτής επιλογής, χάρη των τύψεων που μπορεί να τους κατακλύζουν. Είναι ωστόσο η μπίρα μια επιβαρυντική τον οργανισμό επιλογή;

Η μπίρα είναι ένα ποτό, η διατροφική αξία της οποίας έχει αναγνωριστεί χιλιάδες χρόνια πριν. H ονομασία του ποτού προήλθε από το λατινικό ρήμα «bibere» που σημαίνει πίνω, ενώ ενδεικτικά ο Ιπποκράτης αναφέρεται στις ευεργετικές ιδιότητες της για την υγεία.

Βασικό συστατικό της μπίρας το νερό

Ξέρατε ότι το βασικό συστατικό της μπίρας σε ποσοστό 93% είναι το νερό; Κι όμως, μάλλον είναι το πιο ενυδατικό αλκοολούχο ποτό, που το καθιστά ιδανικό την περίοδο του καλοκαιρίου! Η περίοδος αυτή μπορεί να προκαλέσει σε μεγάλο βαθμό αφυδάτωση και αξίζει να δοθεί έμφαση σε ενυδατικά ποτά, που συμβάλλουν καταλυτικά στην τόνωση του οργανισμού.

Σωστή ενυδάτωση και λαμπερό δέρμα

Δεν είναι τυχαίο ότι ενυδατωμένα άτομα έχουν σφριγηλό και λαμπερό δέρμα, αναδεικνύοντας το ρόλο του νερού για τον οργανισμό. Η ύπαρξη υαλουρονικού οξέος στους ιστούς, συμβάλλει στην μέγιστη απορρόφηση του νερού (έως και 1000 φορές το βάρος του). Αυτό με τη σειρά του έχει σαν αποτέλεσμα την κατακράτηση θρεπτικών συστατικών που θρέφουν το δέρμα και τα κύτταρα με τρόπο μοναδικό!

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η κυτταρίτιδα, η όψη του δέρματος όμοια με φλοιό πορτοκαλιού, είναι ένα ακόμα κλασσικό παράδειγμα, του οποίου μέρος της λύσης του βρίσκεται στην επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού.

Βασικό συστατικό σε προϊόντα ομορφιάς

Πολλά προϊόντα ομορφιάς έχουν τη μπίρα ως βασικό τους συστατικό, όπως σαμπουάν και κρέμες προσώπου, καθώς φαίνεται να σχετίζεται άμεσα με την υγεία του δέρματος και των μαλλιών. Άλλες καταστάσεις υγείας, όπου η μπίρα φαίνεται να έχει ευεργετική επίδραση, είναι στην καρδιαγγειακή λειτουργία, και στην υγεία των οστών.

Κατανάλωση με μέτρο

Παρ’ όλα αυτά, δεν πρέπει να γίνεται υπερκατανάλωση μπίρας, καθώς η κατάποση μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση, μία επίδραση η οποία οφείλεται στην περιεκτικότητά της σε αλκοόλη (4%). Πιο συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ορίζει ότι ένα ποτήρι μπίρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες, στο πλαίσιο μια ισορροπημένης θερμιδικά και ποιοτικά διατροφής, μπορεί να αποτελέσει ευεργετική διατροφική επιλογή για την υγεία.

Διατροφική αξία μπίρας

Άλλα συστατικά της μπίρας που συμπληρώνουν εξίσου την ποιοτική αυτή επιλογή είναι η βύνη κριθαριού, ο λυκίσκος και η μαγιά μπίρας. Δεν υπολείπεται σαφώς και μικροθρεπτικών συστατικών, όπως σελήνιο, βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες, ισχυρά δηλαδή αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες.

Συμπερασματικά

Έτσι, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η μπίρα, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του καλοκαιριού είναι μια υγιεινή επιλογή ποτού που μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό στοιχεία απαραίτητα σε μια περίοδο που η αφυδάτωση είναι σύνηθες φαινόμενο.

Ωστόσο, τα ευεργετικά στοιχεία της μπίρας δεν αποτελούν άλλοθι στην υπερκατανάλωση της! Βάλτε σε προτεραιότητα την επαρκή κατανάλωση νερού, και έπειτα όταν αποφασίσετε να συνοδέψετε τις στιγμές σας με ένα ποτό προτιμήστε την μπίρα χωρίς τύψεις, ως ενυδατική για τον οργανισμό, πάντα με μέτρο.

  • Δήμητρα Γιαννακούλια
    Δήμητρα Γιαννακούλια Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Δήμητρα Γιαννακούλια, είναι Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, με επιπλέον Kλινική Eμπειρία σε Nοσοκομεία. Εργάζεται ως υπεύθυνη του Διαιτολογικού Τμήματος σε Κέντρο ιατρικής αισθητικής στην Αθήνα.