738
Διατροφή

Τροφές που κάνουν το σώμα να μυρίζει

22 Φεβρουαρίου 2010
της Μαρίας Νικολοπούλου
Τροφές που κάνουν το σώμα να μυρίζει

Photo source: www.bigstockphoto.com

Όλοι μας, κατά διαστήματα, έχουμε δυσάρεστη αναπνοή και το σώμα μας μυρίζει άσχημα. Αυτό το φαινόμενο οφείλεται σε διάφορους παράγοντες και μέσα σε αυτούς είναι και η διατροφή κάθε ανθρώπου.

Δυσάρεστη αναπνοή:

Η σημαντικότερη αιτία της δυσάρεστης αναπνοής, είναι η μείωση του σάλιου. Το πρόβλημα είναι συνηθισμένο σε ανθρώπους που παραλείπουν γεύματα ή κάνουν δίαιτα, γιατί το μάσημα του φαγητού αυξάνει το σάλιο. Δυσάρεστη αναπνοή προκαλεί επίσης η κατανάλωση τροφών όπως κρεμμύδια, σκόρδα, βαριά φαγητά, τυριά, κάρυ, μπαχαρικά, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών καθώς και η χαμηλή κατανάλωση νερού.

Για να αντιμετωπίσετε διατροφικά την δυσάρεστη αναπνοή πρέπει:

  • Να τρώτε λιγότερο κρέας,
  • Να αποφεύγετε τις τροφές και τα ποτά που ευνοούν το πρόβλημα,
  • Να τρώτε σε τακτά χρονικά διαστήματα,
  • Να πίνετε νερό, ώστε να μην μένει στεγνό το στόμα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κακοσμία του σώματος:

Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι η κακοσμία του σώματος οφείλεται στον ιδρώτα. Στην πραγματικότητα όμως ο ιδρώτας από μόνος του είναι άοσμος και υπηρετεί μία φυσική λειτουργία που βοηθά το σώμα να ρυθμίζει τη θερμοκρασία του. Τα βακτήρια που κατοικούν στο δέρμα διαλύουν τον ιδρώτα στα συνθετικά του μέρη και δημιουργούν παραπροϊόντα. Αυτά είναι η πηγή της κακοσμίας.

Εκτός από την εφίδρωση, άλλοι παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν κακοσμία του σώματος είναι η ύπαρξη διαιτητικής ανισορροπίας σε μαγνήσιο και σε ψευδάργυρο, ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής, καθώς και η κατανάλωση ορισμένων τροφών που μπορούν να ευνοήσουν την κακοσμία.

Οι τροφές που προκαλούν κακοσμία του σώματος είναι:

  • Το κόκκινο κρέας. Άτομα που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες κρέατος έχουν έντονη μυρωδιά στο σώμα τους,
  • Τα επεξεργασμένα τρόφιμα με λίγες φυτικές ίνες. Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί χορτοφάγοι έχουν μία χαρακτηριστική μυρωδιά σώματος, παρόλο που δεν καταναλώνουν καθόλου κρέας. Αυτό μπορεί να συμβεί αν η διατροφή του χορτοφάγου είναι πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα.
  • Τα αυγά, το ψάρι και τα όσπρια είναι πλούσια σε χολίνη κι όταν καταναλώνονται από άτομα που δεν την μεταβολίζουν, μπορούν να προκαλέσουν ανεπιθύμητη μυρωδιά
  • Η υψηλή κατανάλωση καφέ, τσαγιού, αλκοόλ και ανθρακούχων ποτών
  • Οι τηγανητές τροφές και οι τροφές πλούσιες σε λιπαρά
  • Το σκόρδο, το κρεμμύδι
  • Τα μπαχαρικά και το κάρυ

Αντιμετώπιση της κακοσμίας του σώματος

Για να αντιμετωπιστεί διατροφικά η κακοσμία του σώματος πρέπει να γίνουν μερικές διατροφικές αλλαγές στο καθημερινό διαιτολόγιο.

Αρχικά πρέπει να περιοριστεί η κατανάλωση κόκκινου κρέατος και άλλων λιπαρών τροφών και να προσαρμοστεί η διατροφή σε ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά και ευνοούν την κάθαρση του σώματος από τις τοξίνες.

Παράλληλα, πρέπει να καταναλώνονται πολλά φρούτα και να αντικατασταθούν τα ροφήματα πλούσια σε καφεΐνη (καφές, τσάι) και τα ανθρακούχα και αλκοολούχα ποτά, με φυσικούς χυμούς, έτσι ώστε το σώμα μας να είναι ενυδατωμένο.

Επίσης πρέπει να αποφεύγονται τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Κάλο είναι να αντικατασταθεί η λευκή ζάχαρη με καστανή ζάχαρη και μέλι το οποίο συντελεί και στον καθαρισμό του αίματος. Επίσης, να αντικατασταθούν όλα τα επεξεργασμένα δημητριακά με δημητριακά ολικής αλέσεως.

Τέλος, από το καθημερινό διαιτολόγιο καλό είναι να αποφευχθούν τα σκόρδα, τα κρεμμύδια και τα μπαχαρικά και να δοθεί προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος. Προτιμήστε την κατανάλωση βραστών και ψητών τροφών και όχι τηγανητών.

Τροφές που δρουν ως αντίδοτα στη κακοσμία

Τα αρωματικά φυτά μπορούν να κάνουν θαύματα στην αντιμετώπιση της κακοσμίας του σώματος. Η κατανάλωση μαϊντανού, σέλινου και δυόσμου μπορούν να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση των ισχυρών μυρωδιών. Οι βοτανολόγοι αναφέρουν ότι πίνοντας ένα φλιτζάνι φασκόμηλο ημερησίως μπορεί να μειωθεί η έκκριση ιδρώτα.

Συμπληρώματα για την αντιμετώπιση της κακοσμίας

  • Χλωροφύλλη: λήψη 1-2 δισκίων ημερησίως με κάθε γεύμα,
  • Μαγνήσιο: λήψη συμπληρώματος ή αύξηση με την διατροφή,
  • Βιταμίνη Α: λήψη συμπληρώματος ή αύξηση με την διατροφή,
  • Ψευδάργυρος: λήψη συμπληρώματος ή αύξηση με την διατροφή.

Από τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η υγιεινή διατροφή δεν συμβάλλει μόνο στην βελτίωση της υγεία μας αλλά και στην κοινωνική μας ζωή.

  • Μαρία Νικολοπούλου Διαιτολόγος διατροφολόγος
×
×