738
Διατροφή

Δυσκολεύεστε να μαγειρέψετε μόνο για τον εαυτό σας;

26 Ιανουαρίου 2017
του Δημήτρη Αθανασιάδη
gynaika pou koitazei to faghto sto fourno

Photo source: www.bigstockphoto.com

Χαλαρώστε, απολαύστε το φαγητό σας και θαυμάστε την ικανότητά σας να μαγειρέψετε ένα καλό και υγιεινό γεύμα για έναν!

Πηγή: www.webmd.com

Φαίνεται ότι αν μαγειρεύετε μόνο για το εαυτό σας μπορεί να μην δίνετε την απαραίτητη αφοσίωση και να πέφτετε σε παγίδες τύπου: «τι θα κάνω το υπόλοιπο φαγητό;» «γιατί να μαγειρέψω μόνο για μένα;» «δε συμφέρει..» κ.α.

Το αποτέλεσμα είναι να παραμελείτε τη διατροφή σας για να καταφεύγετε σε εύκολες λύσεις.. π.χ delivery και fast food..

Τα παρακάτω tips θα σας δώσουν τα απαραίτητα «φώτα» ώστε να οργανώσετε μια νόστιμη και ισορροπημένη διατροφή!

Βήμα 1ο: Έξυπνη προμήθεια και οργάνωση των υλικών

  • Αγοράστε τρόφιμα μαζί με ένα φίλο/η και μοιραστείτε τις μεγάλες-οικονομικές συσκευασίες.
  • Χωρίστε σε μερίδες τα κρεατικά και καταψύξτε τα.
  • Αγοράστε φρέσκα αλλά και καταψυγμένα τρόφιμα. Καθώς τα κατεψυγμένα τρόφιμα πέρα από την ευκολία που μας προσφέρουν, τηρούν και αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας για να καταψυχθούν.
  • Εφοδιάστε το ντουλάπι σας με ξηρές τροφές όπως όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά κ.α.

Βήμα 2ο: Το μαγείρεμα

  • Μαγειρέψτε περισσότερο! Ένα συχνό λάθος είναι ότι το μαγείρεμα έχει συνδεθεί με σύνθετα φαγητά και την σκέψη ότι θα πρέπει να αφιερώσετε πολλές ώρες προετοιμασίας. Αντί αυτού δοκιμάστε να μαγειρέψτε απλά φαγητά, καταναλώστε την μερίδα της ημέρας και το υπόλοιπο καταψύξτε το.
  • Μειώστε χρόνο από την προετοιμασία του γεύματος, κόβοντας λαχανικά και για την βραδινή σαλάτα ή για το αυριανό μαγείρεμα. Αν είναι πολύ δύσκολες ημέρες από θέμα χρόνου, δοκιμάστε και τις έτοιμες φρεσκοκομμένες σαλάτες που είναι διαθέσιμες στα σουπερμάρκετ.
  • Είναι ευκαιρία να μαγειρέψτε πιο υγιεινά επιλέγοντας όσπρια, ψάρια και άπαχο κρέας. Προτιμήστε ολικής αλέσεως τρόφιμα όπως ρύζι, ζυμαρικά, ψωμί. Προσθέστε περισσότερα λαχανικά και φρούτα στην καθημερινότητα σας. Μειώστε το αλάτι και αντικαθιστώντας το με μπαχαρικά και μυρωδικά όπως άνηθο, φασκόμηλο, τζίντζερ, σχοινόπρασο, σινάπι, θυμάρι.
  • Αν η συνταγή από ένα φαγητό που θέλετε να μαγειρέψετε θα αποδώσει πολλές μερίδες, τότε χρησιμοποιήστε τα μισά υλικά ή μοιραστείτε το γεύμα με φίλους! Με αυτό τον τρόπο δεν θα μένει περίσσια φαγητού.
  • Μην μένετε σε όσες συνταγές ξέρετε, είναι πλέον πολύ εύκολο να ενημερωθείτε για νέες συνταγές από το διαδίκτυο!
  • Μην απορρίπτετε τροφές που δεν έχετε δοκιμάσει, μπορεί το αποτέλεσμα να είναι ανατρεπτικό..!
  • Αφού το γεύμα σας είναι έτοιμο.. Βάλτε την αγαπημένη σας μουσική, χρησιμοποιείστε το αγαπημένο σας σερβίτσιο και απολαύστε το με τον χρόνο σας.

Βήμα 3ο: Διατήρηση των φαγητών

  • Αποθηκεύστε το υπόλοιπο του γεύματος στο ψυγείο χωρισμένο σε μερίδες, αφού έχει κρυώσει.
  • Ζεστάνετε το αποθηκευμένο γεύμα στους 75 βαθμούς Κελσίου, ώστε να είστε ασφαλής και σίγουροι ότι δεν έχουν αναπτυχθεί μικροοργανισμοί. Για παράδειγμα στον φούρνο μικροκυμάτων υπάρχει περίπτωση κάποια σημεία της τροφής να παραμείνουν κρύα, με αποτέλεσμα την πιθανότητα να επιζήσουν βακτήρια.

Συνοψίζοντας, αν οργανώσετε σωστά το μαγείρεμά σας, θα δείτε ότι μπορείτε να γλυτώστε χρόνο και χρήματα και παράλληλα να έχετε μια γευστική και ισορροπημένη διατροφή!

  • Δημήτρης Αθανασιάδης Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

    O Αθανασιάδης Δημήτριος είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, και εκτίει την μεταπτυχιακή του εξειδίκευση (M.Sc.) στην διατροφή και άσκηση στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματιάς με έδρα στη Γλυφάδα, και σε 2ο γραφείο στο Μαρούσι ως εξωτερικός συνεργάτης της Oriflame Sweden.

×
×