Διατροφή

Έχει ο ελληνικός καφές θερμίδες;

29 Ιουνίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί

Είμαι σίγουρη ότι όλοι γνωρίζετε καλά πως ο καφές σαν φυσική πρώτη ύλη, δεν έχει θερμίδες. Εφόσον πίνετε τον ελληνικό καφέ σας σκέτο δεν έχετε φόβο να «βάλετε» θερμίδες, άλλωστε είναι από τους μόνους καφέδες ο ελληνικός που η παραδοσιακή του αξία και γεύση δεν επιδέχεται καμία πρόσμιξη για να τον απολαύσετε, όπως κάποια μίγματα τύπου –τσίνο που κυκλοφορούν.

Για τον ελληνικό καφέ λοιπόν, μπορεί να διεκδικούν πολλές χώρες την καταγωγή του, δεν χωρεί όμως αμφιβολία τουλάχιστον για τις θερμίδες του ενώ μάλιστα ερευνητικά δεδομένα αναδεικνύουν και τα διατροφικά του οφέλη. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι, οι κάτοικοι της Ικαρίας που διακρίνονται για την μακροζωΐα τους, οπότε η ζωή και οι συνήθειές τους έχουν μπει στο μικροσκόπιο των επιστημόνων. Μία, λοιπόν, από τις καθημερινές τους συνήθειες που φαίνεται να συμμετέχει στο μυστικό της μακροβιότητας είναι ο ελληνικός καφές που πίνουν τουλάχιστον μια φορά την ημέρα.

Εδώ θερμίδες, εκεί θερμίδες, πού είναι οι θερμίδες;

Μία παγίδα βρίσκεται στα συνοδευτικά του καφέ που προσφέρουν ειδικά οι κεφετέριες. Τα συνοδευτικά μπορεί να είναι ποικίλα από κουλουράκια μέχρι σάντουιτς μπισκότων με λουκουμάκι και από 60 έως 200 θερμίδες. Προσοχή λοιπόν σε αυτά, αλλά πολύ περισσότερο στο είδος του περίτεχνου καφέ που παραγγέλενετε αφού εξίσου περίτεχνες μπορεί να είναι οι θερμίδες τους. Σκεφτείτε, τα παρακάτω νούμερα:

  • Ελληνικός καφές, μέτριος → 25 θερμίδες
  • Ελληνικός διπλός, μέτριος → 40 θερμίδες
  • Ζεστός στιγμιαίος ή κρύος φραπέ, μέτριος → 23-45 θερμίδες
  • Freddo espresso, μέτριος → 45 θερμίδες
  • Cappuccino ζεστός ή κρύος, μέτριος → 83-85 θερμίδες
  • Ρόφημα σοκολάτας και καφέ → 290 θερμίδες
  • Milkshake με καφέ → 300 θερμίδες

Εάν πίνετε τον ελληνικό σας καφέ «γλυκύ βραστό» ή μέτριο πρέπει να συνυπολογίσετε τη ζάχαρη για την οποία ισχύει ότι 1 κουταλάκι του γλυκού έχει 20 θερμίδες περίπου, οπότε κάντε τον υπολογισμό.

Ακόμα, όμως, και αν πιείτε γλυκό τον ελληνικό σας τελικά οι θερμίδες του μπορεί να μην σημαίνουν τίποτα ιδιαίτερο στο σύνολο της ημέρας. Αν είστε σε πρόγραμμα απώλειας κιλών ή ακολουθείτε ένα διατροφικό πλάνο για λόγους υγείας μπορείτε να συμβουλευτείτε το διαιτολόγο σας προκειμένου να δείτε αν μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με κάποιο γλυκαντικό και να απολαύσετε τον ελληνικό καφέ σας μόνο για τα οφέλη του, άλλωστε είναι η απαραίτητη δόση καφεΐνης που χρειάζεστε ειδικά κάποια πρωϊνά που η «μηχανή» δεν παίρνει εμπρός! Όσο για τα συνοδευτικά, το ζητούμενο είναι να τα αναγνωρίσετε σαν αυτό που πραγματικά είναι (γλυκό, σνακ) και όχι «συνοδευτικό», για να τα χειριστείτε ανάλογα.

Συνεπώς, απολαύστε υπερήφανα το καφεδάκι σας γιατί σας κάνει καλό!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Siasos G, Oikonomou E, Chrysohoou C, Tousoulis D, Panagiotakos D, Zaromitidou M, Zisimos K, Kokkou E, Marinos G, Papavassiliou A, Pitsavos C. and Stefanadis C, Consumption of a boiled Greek type of coffee is associated with improved endothelial function: The Ikaria Study. Vascular Medicine. 2013 Mar 18(2) 55-62

USDA, National Nutrient Database for Standard Reference, Release 28 slightly revised May, 2016, https://ndb.nal.usda.gov/ndb/search

  • Κατερίνα Φαντούση
    Κατερίνα Φαντούση Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Φαντούση είναι Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων. Σπούδασε στο τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων από όπου αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2001. Εκπόνησε πτυχιακή εργασία με θέμα « Αυτοάνοσα Νοσήματα και Γονιδιακή θεραπεία» με βαθμό 10. Συνέχισε της σπουδές της στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου όπου εισήχθηκε με κατατακτήριες εξετάσεις.

     

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.