738
Διατροφή

Τροφές που σε βοηθούν να συγκεντρωθείς

Οι υδατάνθρακες της τροφής κατά την καύση τους οδηγούν στην παραγωγή γλυκόζης, που αποτελεί πηγή ενέργειας για τον ανθρώπινο οργανισμό και το ουσιώδες καύσιμο για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Σύμφωνα με μελέτες, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες (όπως η ζάχαρη, τα φρούτα κ.λπ.)ενισχύουν τη μαθησιακή ικανότητα, «αφυπνίζουν» τον εγκέφαλο και οδηγούν σε αύξηση της προσοχής κατά τη διάρκεια μιας δραστηριότητας. Φυσικά, θα πρέπει να τηρείται το μέτρο και να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων που πέρα από τις πιθανές επιπτώσεις στην υγεία (παχυσαρκία, διαβήτης τύπου ΙΙ, μεταβολικό σύνδρομο κ.λπ.), μπορεί τελικά να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή σε μειωμένη συγκέντρωση.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Rogers P.J., Caffeine, mood and mental performance in everyday life, Nutrition Bulletin, Volume 32, Issue Supplement s1, pages 84–89, March 2007

Gómez-Pinilla F. Brain foods: the effects of nutrients on brain function, Nat Rev Neurosci. Jul 2008; 9(7): 568–578.

Devore Ε.Ε, Kang J.H, Breteler M.M.B, Grodstein F, Dietary intake of berries and flavonoids in relation to cognitive decline, Ann Neurol. Jul 2012; 72(1): 135–143.

Čukelj N, Novotni D, Ćurić D., Antioxidant Properties of Whole Grain Cereals, Croatian Journal of Food Technology, Biotechnology and Nutrition 5 (1-2), 18-23 (2010)

Gomez-Pinilla F, Nguyen TTJ, Natural mood foods: The actions of polyphenols against psychiatric and cognitive disorders, Nutr Neurosci. May 2012; 15(3): 127–133.

Nehlig A., The neuroprotective effects of cocoa flavanol and its influence on cognitive performance, Br J Clin Pharmacol. Mar 2013; 75(3): 716-727.

Mahoney R.C, Taylor A.H, Kanarek B.R, Effect of an afternoon confectionery snack on cognitive processes critical to learning Physiology & Behavior 90 (2007) 344–35

Adan A., Cognitive Performance and Dehydration, Am Coll Nutr. 2012 Apr;31(2):71-8.

Flueckiger L., Lieb R., Meyer H.A, MatA J., How Health Behaviors Relate to Academic Performance via Affect: An Intensive Longitudinal Study, PLoS One. 2014 Oct 29;9(10):e111080.

  • Κωνσταντίνα Μούλιου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Κωνσταντίνα Μούλιου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, πτυχιούχος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και παρέχει υπηρεσίες διαιτολογικής υποστήριξης και διατροφικής διαπαιδαγώγησης.

×
×