640
Δίαιτα

Η αλήθεια για το κοιλιακό λίπος;

23 Φεβρουαρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
Η αλήθεια για το κοιλιακό λίπος;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η αγωνία για το πώς θα αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά σας κάνει να βιάζεστε. Προσπαθείτε μάταια με δίαιτες-εξπρές και το “σωσιβιάκι” σας επιμένει;

Το κοιλιακό λίπος ή αλλιώς σπλαχνικό λίπος βασανίζει πολλούς από εσάς όταν θέλετε να βάλετε εφαρμοστά ρούχα αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ κακό και για την υγεία σας. Το ενδοκοιλιακό λίπος λόγω των ουσιών - ορμονών που παράγει έχει ενοχοποιηθεί για καταστάσεις όπως ο διαβήτης, καρδιαγγειακά, καρκίνο του εντέρου και του μαστού. Παλαιότερα, υπήρχε η αντίληψη οτι το λίπος είναι απλά ένα μονωτικό και αποθηκευτικό μέσο, σήμερα όμως έχει αποδειχθεί οτι αποτελεί ένα μεταβολικά ενεργό όργανο που παράγει ουσίες με σκοπό κάποιες λειτουργίες, όπως ακριβώς κάνει ένας αδένας του σώματός μας όπως για παράδειγμα το πάγκρεας. Έχει αποδειχθεί οτι το κοιλιακό λίπος είναι επιβαρυντικό για την καρδιά και είναι προτιμότερο να έχετε το επιπρόσθετο λίπος στην περιφέρεια και στους γλουτούς παρά στην περιοχή της κοιλιάς.

Ωστόσο, δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή ώστε να απολλαγείτε από το συγκεκριμένο λίπος. Η μαγική συνταγή παραμένει η άσκηση και η δίαιτα ταυτόχρονα. Συνήθως με τη δίαιτα και την άσκηση χάνετε λίπος από τα μέρη που είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Οπότε εάν τα κιλά που έχετε είναι συγκεντρωμένα στην περιοχή της κοιλιάς από εκεί θα τα χάσετε αρχικά. Κάποιες ασκήσεις μπορεί να βοηθήσουν ειδικά για την περιοχή. Μεγαλύτερη σημασία, όμως, φαίνεται να έχει ο ρυθμός απώλειας των κιλών. Φαίνεται ότι με δίαιτες-εξπρές καταφέρνετε να χάνετε βάρος, όμως το μεγαλύτερο μέρος είναι υγρά και μυικός ιστός. Η καταστροφή είναι μεγάλη γιατί ο μυικός ιστός είναι ουσιαστικά ο μεταβολισμός σας- οι “καύσεις” σας, οπότε αυτόματα μειώνετε την ενεργειακή σας κατανάλωση και δυσκολεύετε την απώλεια. Με αυτές τις δίαιτες, δε χάνετε ουσιαστικά λίπος, με αποτέλεσμα τα κιλά στην κοιλιά να επιμένουν, ενώ «αδειάζουν» άλλα μέρη του σώματος.

Μια σωστή διατροφή βασισμένη στο Μεσογειακό πρότυπο σε συνδυασμό με 1 ώρα άσκηση την ημέρα θα σας απαλλάξει σίγουρα από το «σωσιβιάκι» σας:

  • Επιλέξτε δημητριακά ολικής άλεσης για πρωινό
  • Αντικαταστήστε το άσπρο ψωμί με ολικής άλεσης
  • Συνοδεύετε κάθε γεύμα σας με σαλάτα
  • Καταναλώστε 4 -5 φρούτα την ημέρα
  • Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε με νερό και άλλα υγρά

Τέλος, μην ξεχνάτε οτι κάποιοι από εσάς έχετε εναν σωματότυπο που περιλαμβάνει λίγο κοιλίτσα, εάν το βάρος σας είναι σε φυσιολογικά πλαίσια μην κάνετε προσπάθειες απώλειας βάρους. Μην ξεχνάτε να αγαπάτε το σωμά σας και συμβουλευτείτε την καμπάνια του medΝutrition Ας αφήσουμε τους τύπους

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jean-Pierre Després et al Treatment of obesity: need to focus on high risk abdominally obese patientsBMJ. 2001 March 24; 322(7288): 716–720.

Vongsuvanh R, George J, Qiao L, van der Poorten D Visceral adiposity in gastrointestinal and hepatic carcinogenesis. Cancer Lett. 2013 Mar 1;330(1):1-10.

  • Κατερίνα Φαντούση Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Φαντούση είναι Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων. Σπούδασε στο τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων από όπου αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2001. Εκπόνησε πτυχιακή εργασία με θέμα « Αυτοάνοσα Νοσήματα και Γονιδιακή θεραπεία» με βαθμό 10. Συνέχισε της σπουδές της στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου όπου εισήχθηκε με κατατακτήριες εξετάσεις.

     

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.
×
×