739
Δίαιτα

Γιατί να εντάξω τα πράσινα smoothies στη διατροφή μου;

giati na entakso ta prasina smoothies sti diatrofi mou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Οι διατροφικές συστάσεις αναφέρουν πως μέσα στη μέρα μας είναι καλό να καταναλώνουμε 4 μερίδες λαχανικών. Τα πράσινα λαχανικά πέρα από το να τα «φάμε», μπορούμε και να τα «πιούμε» με τη μορφή των smoothies.

Τα smoothies προκύπτουν από την πολτοποίηση των φρούτων και των λαχανικών που θα χρησιμοποιήσουμε, δίνοντας το πλεονέκτημα να τρώμε ολόκληρα τα φρούτα και τα λαχανικά, μαζί με τις φυτικές του ίνες. Συγκρίνοντάς τα με ένα απλό χυμό, τα smoothies μας χορταίνουν περισσότερο και ευνοούν στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Από τι αποτελούνται συνήθως τα πράσινα smoothies;

Στις περισσότερες συνταγές συναντάμε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι, το λάχανο Kale, το σέλερυ, μαζί με κάποια φρούτα ή χυμούς φρούτων, ή και με αβοκάντο.

Το σπανάκι και το λάχανο Kale είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και C. Μάλιστα, καταναλώνοντας 1 φλιτζάνι λάχανο Kale λαμβάνουμε ίση ποσότητα βιταμίνης C με 1 πορτοκάλι. Ως πράσινα λαχανικά περιέχουν και τα δύο βιταμίνη Κ. Το σέλερυ επίσης περιέχει βιταμίνες Α, C και Κ, καθώς είναι πλούσιο και σε κάλιο.

Το αβοκάντο από την πλευρά του δίνει στο smoothie μία ενιαία υφή, χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε κάποιο χυμό. Επιπλέον, μας προσφέρει μονο-ακόρεστα και ω-3 λιπαρά, τα «καλά» λιπαρά που θέλουμε να λαμβάνουμε στη διατροφή μας.

«Προσοχή στην ποσότητα των φρούτων που θα χρησιμοποιήσετε, καθώς ένα φαινομενικά υγιεινό γεύμα μπορεί να καταλήξει να είναι πιο πλούσιο σε θερμίδες!»

Ποιοι μπορούν να τα καταναλώσουν;

Τα πράσινα Smoothies αποτελούν μία πολύ καλή επιλογή για τα άτομα που έχουν κουραστεί να καταναλώνουν τα φρούτα και τα λαχανικά με την κλασσική τους μορφή, καθώς και για εκείνους που θέλουν να εντάξουν ακόμα κάποιες μερίδες φρούτων & λαχανικών μέσα στη διατροφή τους.

Με τα smoothies μπορείτε να καταναλώσετε τα πράσινα λαχανικά φρέσκα, χωρίς μαγείρεμα, καθώς επίσης να αποτελέσουν ένα θρεπτικό καλοκαιρινό ρόφημα, προσθέτοντας λίγο πάγο. Επιπλέον, αποτελούν ένα ακόμη φυτικό ρόφημα για εκείνους που ακολουθούν μία ειδική δίαιτα, όπως για παράδειγμα χορτοφαγική, ή για άτομα που βρίσκονται σε νηστεία.

Ιδιαίτερη προσοχή στην κατανάλωση των πράσινων smoothies, χρειάζεται να έχουν τα άτομα που ακολουθούν αντιπηκτική αγωγή. Τα πράσινα λαχανικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη συνταγή είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ, η οποία συμβάλει στη σωστή κυκλοφορία και πήξη του αίματος. Το κλειδί σε αυτή την περίπτωση βρίσκεται στο ότι τα άτομα που ακολουθούν αντιπηκτική αγωγή, πρέπει να καταναλώνουν ίση ποσότητα πράσινων λαχανικών κάθε μέρα, αφού ενημερώσουν και το θεράποντα ιατρό τους.

Tip: Εάν δεν μπορείτε να συνηθίσετε τη γεύση των λαχανικών στο smoothie σας, τότε ξεκινήστε να βάζετε μεγαλύτερη αναλογία φρούτων, όπως μήλο, αχλάδι, μπανάνα, που δίνουν γλυκιά γεύση και σιγά σιγά αυξήστε την ποσότητα των λαχανικών.

Δείτε περισσότερα στο παρακάτω βίντεο:

  • Ελένη Τσαχάκη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Τσαχάκη Ελένη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης. Παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες στην περιοχή της Αττικής, ενώ από το 2016 εργάζεται στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας του medNutrition.

×
×