Δίαιτα

Υπάρχει μια δίαιτα (express) πριν το καλοκαίρι;

18 Ιουνίου 2017
4524 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
kopela stin pisina

Photo source: www.bigstockphoto.com

Αν το καλοκαίρι για σας είναι οι διακοπές του Αυγούστου και αν το βάρος που θέλετε να χάσετε είναι 3-5 κιλά, τότε ναι, προλαβαίνετε να κάνετε κάτι γι’ αυτά! Έχει σημασία ωστόσο να κάνετε έξυπνες διατροφικές επιλογές αντί για ακραίες δίαιτες όπως συζητήσαμε στο ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 με την Ματίνα Βεντούρα που προβλήθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων πριν λίγες μέρες!

Διατροφικός οδηγός για να είστε fit στην παραλία

  • Μερίδα. Η ποσότητα του φαγητού που σερβίρετε και τελικά καταναλώνετε είναι το κλειδί αν θέλετε να χάσετε βάρος. Αν παρέμβετε στη μερίδα σας μειώνοντας την κατά ¼ ή ½ ανάλογα την περίπτωση, θα δείτε σιγά σιγά τη διαφορά.
  • Νερό. Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε σωστά καθώς έτσι φροντίζετε ο μεταβολισμός σας να μην υπολειτουργεί ενώ πολλές φορές μπορεί 1 ποτηράκι νερό μπορεί να σας φτάσει σε γρηγορότερο κορεσμό.
  • Φρούτα και λαχανικά. Πολύχρωμα, αρωματικά και καλοκαιρινά. Δεν υπάρχει πιο υγιεινό σνακ που θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα τσιμπολογήματα ενώ θα σας τροφοδοτεί με πολύτιμες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.
  • Φυσική δραστηριότητα. Είναι αυτή που θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε τις καύσεις σας. Φροντίστε να αξιοποιείτε κάθε δραστηριότητα που κάνετε ούτως ή άλλως καθημερινά, να της δώσετε ένταση και διάρκεια. Φυσικά, το κολύμπι είναι η καλύτερη άσκηση!
  • Αντιμετωπίστε τα προγραμματισμένα γεύματα εκτός σπιτιού έξυπνα. Γεμίστε το μισό πιάτο σας με σαλάτα (προσοχή στις περίτεχνες λιπαρές σως), και το υπόλοιπο μισό με κάποια πρωτεΐνη (κρεατικό ή ψάρι) και άμυλο (πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά). Καλό είναι να αποφύγετε τα τηγανιτά ενώ να μείνετε στο 1ο για τις γυναίκες ή και 2ο ποτό για τους άνδρες.

Γιατί να αποφύγετε τις δίαιτες «express»

Με τον όρο αυτό, αποκαλούμε συνήθως ακραίες διατροφικές συμπεριφορές όπως π.χ. να διατρέφεται κανείς μόνο με σούπες ή ανορθόδοξες δίαιτες όπως π.χ. να τρώει κανείς μόνο πρωτεΐνη! Υπάρχουν κατά καιρούς πολλά μοτίβα, το κοινό στοιχείο ωστόσο είναι η απότομη μείωση κιλών... εις βάρος όμως, του μυικού σας συστήματος και των υγρών κυρίως! Το αποτέλεσμα είναι να ξαναπάρετε τα κιλά αυτά πολύ σύντομα.

Όταν ξαναπάρετε τα κιλά, όλο το βάρος θα είναι σε λιπώδη ιστό και έτσι τελικά, θα αυξήσετε το λίπος σώματος αντί να το μειώσετε όπως αρχικά σκοπεύατε.

Τέτοιες απότομες μειώσεις του βάρους, είναι ένα σοκ για τον οργανισμό σας αφού αντιλαμβάνεται πώς δεν υπάρχει φαγητό για κατανάλωση οπότε κατεβάζει τις καύσεις του και αποθηκεύεις παραπάνω λίπος. Υποβάλλοντας δε, πολλές φορές τον οργανισμό σας σε δίαιτες express μπαίνεται στον φαύλο κύκλο του φαινομένου γιο-γιο και θα δυσκολεύεστε όλο και περισσότερο να διαχειριστείτε αυτή τη κατάσταση. Μην ξεχνάτε όμως, ότι υπάρχουν και πιο άμεσες πρακτικές δυσκολίες εφαρμόζοντας τέτοιες δίαιτες όπως, να έχετε προβλήματα δυκοιλιότητας, συχνούς πονοκεφάλους, οξυθυμία και ευερεθιστότητα, συναισθηματική κατάπτωση και νεύρα. Και όλα αυτά, επειδή το σώμα σας αντιδρά! Ακούστε το!

Να θυμάστε ότι τα κιλά σας, δεν προστέθηκαν μαγικά μέσα σε μία νύχτα, πώς μπορεί λοιπόν να φύγουν τόσο άμεσα; Θέστε ρεαλιστικούς στόχους, επιλέξτε την ασφαλή διατροφική οδό και βάλτε ένα πρόγραμμα στην καθημερινότητά σας και βάλτε πλώρη για να είστε fit στην παραλία και αυτό το καλοκαίρι.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Dulloo AG, Jacquet J, Montani JP, Schutz Y. How dieting makes the lean fatter: from a perspective of body composition autoregulation through adipostats and proteinstats awaiting discovery. Obes Rev. 2015 Feb;16 Suppl 1:25-35.

Leclerc J, Bonneville N, Auclair A, Bastien M, Leblanc ME, Poirier P. If not dieting, how to lose weight? Tips and tricks for a better global and cardiovascular health.Postgrad Med. 2015 Mar;127(2):173-85. d

  • Ειρήνη Κύρα
    Ειρήνη Κύρα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Eιρήνη Κύρα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην παχυσαρκία και στη διαχείριση του βάρους. Τον περισσότερο επαγγελματικό της χρόνο καταλαμβάνουν οι διαιτολογικές της συνεδρίες στην περιοχή όπου μεγάλωσε, το Νέο Κόσμο, βοηθώντας εξατομικευμένα κάποιον να βελτιώσει τη διατροφή και το βάρος του.

  • Εύα Τσάκου
    Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.