Καρδιαγγειακά

Καρδιά και διατροφή

05 Νοεμβρίου 2012
10437 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Καρδιά και διατροφή

Photo source: www.shutterstock.com

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που καθορίζει την υγεία της καρδιάς, αλλά πολλοί το ξεχνάνε, είναι η διατροφή. Ως προσκεκλημένος στη ραδιοφωνική εκπομπή της εκκλησίας 89,5 fm κλήθηκα να μιλήσω στον δημοσιογράφο Κώστα Παππά για το ποια είναι η θέση της διατροφής στην εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς.

Καρδιαγγειακά νοσήματα και σωματικό βάρος

Ξεκίνησα με τον πιο σημαντικό παράγοντα που αυξάνει τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών νοσημάτων, που είναι ο υψηλός Δείκτης Μάζας Σώματος. Όσοι έχουν περιττά κιλά μειώνοντας το σωματικό τους βάρους καταφέρνουν να ρίξουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακού νοσήματος.

Ποσότητα μερίδας και ποιότητα

Βέβαια, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο εδώ είναι πως δεν έχει σημασία μόνο η ποσότητα των μερίδων που καταναλώνουμε, αλλά και η ποιότητά τους. Μπορεί δηλαδή κάποιος που καταναλώνει μικρή μερίδα να μειώνει το βάρος του, αλλά η τροφή του να είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία είναι και ο βασικός υπεύθυνος αύξησης του καρδιαγγειακού κινδύνου. Τέτοια λιπαρά βρίσκουμε στο κρέας, κυρίως στο κόκκινο, στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα και στα τηγανητά τρόφιμα.

Υπάρχουν ωστόσο και λιπαρά που είναι σύμμαχοι για την καρδιά- αυτά είναι τα Ω-3 πολυακόρεστα (PUFA), που βρίσκονται στα ψάρια και στους ξηρούς καρπούς και τα μονοακόρεστα (MUFA), που τα προσλαμβάνουμε από τις φυτικές μαργαρίνες και το ελαιόλαδο.

Κόκκινο κρασί και "καλή" καρδιά

Στη συνέχεια της συζήτησης, ο κ. Παππάς αναρωτήθηκε αν όντως το κόκκινο κρασί βοηθάει στην υγεία της καρδιάς. Του εξήγησα λοιπόν, πως το κρασί περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες, τις πολυφαινόλες. Έτσι, 1 ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα μπορεί να συμβάλει στην καλή υγεία της καρδιάς. Βέβαια, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως αντιοξειδωτικά βρίσκουμε και στα φρούτα και στα λαχανικά.

Αυξάνει το αυγό τη χοληστερόλη;

Ένας πολύ συχνός μύθος με τον οποίο έρχονται αντιμέτωποι όσοι έχουν πρόβλημα με την καρδιά τους, είναι ότι «το αυγό θα μου αυξήσει τη χοληστερόλη μου, άρα πρέπει να το αποφεύγω». Στην πραγματικότητα, το αυγό αν και περιέχει τη μισή χοληστερόλη που πρέπει να καταναλώνει ένας υγιής άνθρωπος την ημέρα, έχει τη λεκιθίνη, η οποία λόγω της λιπόφιλης διαμόρφωσής της, προσλαμβάνει σταγονίδια λίπους, εμποδίζοντάς τα να απορροφηθούν κατά την πέψη.

Αποχαιρετώντας τον κ. Παππά, ζήτησα να προσθέσω τον πολύ σπουδαίο ρόλο των φυτικών ινών στη μείωση της απορρόφησης της χοληστερόλης. Έτσι, παρότρυνα το καταναλωτικό κοινό να χρησιμοποιεί καθημερινά δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και όσπρια, που είναι πλούσια σε εδώδιμες ίνες.