743
Συστάσεις Διατροφής

Λιπαρά: Γιατί δεν τα τρώμε σωστά;

"Τα τελευταία χρόνια, οι παγκόσμιοι φορείς υγείας έχουν εστιάσει στα είδη των λιπαρών που πρέπει να καταναλώνει ο πληθυσμός για να έχει καρδιαγγειακά οφέλη. Συγκεκριμένα προτείνουν χαμηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών (λιγότερο από 10% της συνολικής ενέργειας) και πιο αυξημένη πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών (6-11% της συνολικής ενέργειας). Ποιος δεν ξέρει ότι είναι καλύτερο να προτιμά ελαιόλαδο και φυτική μαργαρίνη παρά αγελαδινό ή πρόβειο βούτυρο;

Ακολουθούμε όμως αυτές τις οδηγίες; Σε τι βαθμό; Τα αποτελέσματα μίας έρευνας σε 40 χώρες, παγκοσμίως, σχετικά με το είδος των προσλαμβανόμενων λιπαρών, κατέληξαν ότι στις 29 χώρες από τις 40 η πρόσληψη των κορεσμένων λιπαρών είναι υψηλότερη από τη συνιστώμενη και στις 20 από τις 40 η πρόσληψη πολυακόρεστων χαμηλότερη από τη συνιστώμενη. Με την Ελλάδα τι γίνεται;..."

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο της Κλινικής Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, M.Sc., Μελαδάκη Δήμητρας ΕΔΩ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

FAO/WHO: WHO: Fats and fatty acids in human nutrition. Report of an expert consultation. Food and Nutrition Paper. Food and Agriculture Organisation of the United Nations, Rome, 2010

Harika RK1, Eilander A, Alssema M, Osendarp SJ, Zock PL. Intake of fatty acids in general populations worldwide does not meet dietary recommendations to prevent coronary heart disease: a systematic review of data from 40 countries. Ann Nutr Metab. 2013;63(3):229-38. doi: 10.1159/000355437.

×
×