743
Συστάσεις Διατροφής

Γιατί τον χειμώνα πεινάω περισσότερο;

02 Φεβρουαρίου 2015
της Μαρίας-Σοφίας Πελαγίδου

Όλοι θα έχετε παρατηρήσει ότι ο χειμώνας είναι μια περίοδος που βάζετε πιο εύκολα κιλά.

Αντίθετα, την άνοιξη και το καλοκαίρι αν και καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες, πολλές φορές δεν παρατηρείτε αύξηση του βάρους σας. Η διαφορά έγκειται πιθανότατα στο είδος των τροφών που προτιμάται κάθε εποχή. Οι τροφές που μας φτιάχνουν το κέφι στην έλλειψη ηλιοφάνειας είναι πιο παχυντικές, αυξάνοντας τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα (βλ. σοκολάτα).

Ακόμη, τους θερινούς μήνες τα επίπεδα της μελατονίνης πέφτουν, ενώ τον χειμώνα και το φθινόπωρο αυξάνονται. Σύμφωνα με έρευνες, αυτή η ορμόνη μπορεί να ευθύνεται για την αύξηση του βάρους και το άνοιγμα της όρεξης.

Επιπροσθέτως, τον χειμώνα έχουμε πιο χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, της βιταμίνης που το σώμα συνθέτει με τη βοήθεια του ήλιου.Έχει αποδειχθεί, ότι η βιταμίνη D βοηθά στη διάσπαση του λίπους και ότι η έλλειψή της οδηγεί στην παχυσαρκία.

Μην ξεχνάτε, ότι το φαγητό έχει μία πολύ σημαντική λειτουργία: βοηθά το σώμα να διατηρηθεί ζεστό. Όταν δηλαδή η εξωτερική θερμοκρασία πέφτει και η θερμοκρασία του σώματος πέφτει - αυτό στην πραγματικότητα δημιουργεί τον χειμώνα τη λαχτάρα για τρόφιμα που θα σας ζεσταίνουν γρήγορα.

  • Μαρία-Σοφία Πελαγίδου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Γεννήθηκε στο Πειραιά το 1986. Σπούδασε στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ , εκπόνησε πτυχιακή εργασία με θέμα: «Αλκοόλ και Ναρκωτικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ».Έκανε πρακτική άσκηση στο νοσοκομείο «Γενικό Νοσοκομείο Νίκαιας Πειραιά "Άγιος Παντελεήμων". Κατά τη διάρκεια των σπουδών της εργάστηκε σε επώνυμο Κέντρο Διαιτολογικής Υποστήριξης στο τομέα των τροφίμων .

×
Σας ενδιαφέρει επίσης:
×